نشخوار فکری فقیرانه

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
نشخوار فکری فقیرانه (nbookcity.com)

دانلود کتاب نشخوار فکری فقیرانه 

مطالب کتاب نشخوار فکری فقیرانه بسیار عالی و کاربردی است و نگرش شما را نسبت به ثروت و ثروت اندوزی تغییر میدهد.

اگر به فکر ساخت کسب و کار فوق العاده و جدید هستید و یا اینکه نسبت به آینده دچار یاس و نا امیدی هستید پیشنهاد میکنیم حتما این کتاب را مطالعه کنید. از آن دست کتاب هاست که با اشتیاق در یک روز آن را به پایان خواهید رساند ولی با توجه به تاثیر گذاری اش تصمیم می گیرید دوباره با دقت و حوصله بیشتر کتاب را مرور کنید و در مورد مطالب بیشتر و عمیق تر فکر کنید.

کتاب نشخوار فکری فقیرانه، در واقع گردآوری مترجم از منابع مختلفی است که توسط کیم و رابرت کیوساکی نوشته شده. در کتاب حاضر به طور خاص به مجموعه‌ای از اظهارات و نوشته های این زوج سرمایه‌گذار راجع به کارمندی، کارگری و حقوق‌بگیر بودن قشر متوسط و فقیر پرداخته می‌شود.

کیوساکی معتقد است توهم شدیدی راجع به امنیت شغلی در این قشر از جامعه وجود دارد که باعث می‌شود آنها تا آخر عمر به کارِ کارمندی ادامه دهند و به حقوق ناچیزی که می‌گیرند راضی بمانند. در واقع حقوق‌بگیر بودن در اقتصاد امروزی خطرناک‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. کیوساکی می‌گوید به جای آنکه همواره چشم انتظار افزایش حقوق باشید، به زندگی کارمندی خود خاتمه دهید و برای خودتان کار کنید.

خلاصه کتاب

فقرا و طبقۀ متوسط به اشتباه چه چیزی را ثروت واقعی ثروتمندان می‌دانند؟! آیا آنها می‌دانند ثروتی که آرامش به بار نیاورد چیزی جز فقر نیست؟! هستند حقوق بگیرانی که دارای حقوق و مزایای بالایی هستند، ولی به جای آنکه آنها مالک دارایی و ثروت خود باشند، این دارایی‌ها مالک آنهاست! بسیاری از فقرا هنوز پولدار بودن را گناه و ثروتمندشدن را باعث شرمسازی می‌دانند! بسیاری از مردم که متأسفانه تعداد آنها کم هم نیست فقر را فضیلتی روحانی و اخلاقی به حساب می‌آورند.

این نمونه‌ها و هزاران الگوی اشتباه دیگر در واقع نشخوارهای ذهنی است که به صورت شبانه روزی فقرا و حقوق بگیران را درگیر خود کرده است. رابرت و کیم کیوساکی در کتاب نشخوار فکری فقیرانه و فرصت کوتاه به‌ دست‌ آمده سعی دارند به شما تأکید کنند که برای پولدارشدن ابتدا باید ذهن و فکر خود را از تصورات اشتباه پاکسازی کرده و جای را برای جایگیری افکار جدید در مورد پول، دارایی و ثروت باز کنید.

از توهم امنیت شغلی حقوق بگیران تا مزایا و معایب مشاغل گیگی، از شگردهای دولت مردان در رقابت های انتخاباتی تا توجه به حفظ و مراقبت از ایده‌ها، از داشتن نگاه درست به پول و دارایی تا جدی‌گرفتن بودجه بندی و … شاه کلیدهایی است که ما به همراه هم قرار است در این سفر کوتاه به آنها بپردازیم و در مسیر پولسازی و کارآفرینی به نحو احسن از آنها بهره ببریم.

از دیگر مباحث جالبی که در کتاب نشخوار فکری فقیرانه آمده مفهومی به نام «چهار راه پولسازی» است. رابرت کیوساکی با استفاده از طرح چهارراه پولسازی نحوه‌ی تولید و از دست رفتن ثروت در اقتصاد دنیای امروزی را به مردم آموزش می‌دهد. به اعتقاد کیوساکی افرادی که در سمت چپ این چهارراه قرار دارند در معرض خطر بیشتری هستند و آن‌هایی که در سمت راست چهارراه هستند در حاشیه‌ی امن قرار گرفته‌اند.

بخشی از متن کتاب

اگر کارمند بوده اید به خصوص اگر یک مدیر میانی یا مدیر یک شرکت بزرگتر بوده اید، همه چیز را در مورد برنامه های عملیاتی سالانه میدانید، آنچه که اکثر ما آن را بودجه می نامیم. هر سال میلیونها کسب و کار در سراسر جهان این فرآیند را طی کنند، جایی که درخواستها برای هزینه ها وارد میشود، وضعیت مالی سال گذشته بررسی میشود و برنامه های هزینه برای سال آینده تنظیم میشود.

باز هم، بسیاری از اوقات به این میگویند بودجه بندی که به یک معنا است؛ اما این در واقع برنامه ریزی مالی است. بودجه اکثر مردم چقدر است؟ برای اکثر افرادی که در طبقه متوسط هستند، بودجه راهی است برای گرفتن مقدار درآمد شناخته شده – حقوق شما – و برنامه ریزی هزینه های خود بر اساس آن درآمد. این یک فرآیند نسبتاً ساده است (اگر سازماندهی شده باشید!).

شما به سادگی هزینه های مورد انتظار خود را بر اساس روال گذشته بررسی میکنید و آنها را با درآمد کسب شده خود مطابقت میدهید. اگر کمبودی وجود داشته باشد هزینه ها را کاهش میدهید. اگر مازاد وجود دارد، شما تصمیم میگیرید که با پول اضافی چه کار کنید.  به عنوان یک راهکار معمول، اغلب اوقات پول اضافی برای چیزی مانند تعطیلات یا خرید یک ماشین جدید خرج میشود.

به این معنی که پولی که میتواند برای شما مفید باشد، اکنون شما را مجبور میکند که برای یک تعهد کار کنید. از سوی دیگر، یک تجارت مانند طبقه متوسط بودجه بندی نمی کند. درعوض، یک کسب وکار واقعی اهداف مالی خود را برای سال آینده تعیین میکند. برنامه ای برای افزایش درآمد و برای دستیابی به آن اهداف تنظیم کرده و سپس هزینه ها را بر اساس آن برنامه بودجه بندی میکند – نه بر اساس آنچه در سال گذشته انجام داده است.

نقد کتاب نشخوار فکری فقیرانه

توضیحات کتاب نشخوار فکری فقیرانه کاملا قابل فهم می‌باشد و به خواننده نشان می‌دهد که داشتن زندگی تجملاتی الزاما به معنای ثروتمندی نیست زیرا داشتن کالاهای مصرفی فقط هزینه دارد فکری فقیرانه است که درنهایت منجر به اتلاف سرمایه میشود ولی سرمایه گذاری صحیح و مشورت با انسان‌های آگاه باعث رشد ثروت واقعی میشود مثلا اگر شما مبلغی پول دارید به جای تعویض مبلمان میتوانید در یک دوره‌ی تخصصی شرکت کنید و باعث ارتقای دانش و ثروت واقعی خودتان بشوید.

این کتاب یک مرجع عالی برای کسانی است که دنبال کارافرینی هستند. نویسنده به خوبی عوامل بازدارنده موفقیت را به خواننده معرفی می نماید و بر عکسِ طرز تفکر جوامع جهان سوم که دنبال کارمندی و حقوق ثابت باشند، ایشان این عامل را یکی از عوامل مزاحم پیشرفت بیان نموده و آن را مانع خلاقیت و ریسک پذیری میداند و همچنین نکانی جالب در مورد بودجه بندی و اولویت‌ها بیان میکند.

یکی از افکار فقیرانه انتظار کمک داشتن از دیگران و طبیعت است. انسان برای قوی شدن در هر زمینه‌ای؛ چه مالی و چه زندگی، باید خودش را آنقدر شریف بداند که بجای انتظار کمک داشتن از دیگران، خودش را حامی دیگران بداند. این یک طرز فکر قوی است!

اگر به ‌دنبال مطالب مرتبط با کارآفرینی و راه‌های کسب ثروت هستید و در عین حال از زندگی کارمندی خسته شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب نشخوار فکری فقیرانه را بخوانید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 578 بار

Kim%20Kiyosaki%20 %20Robert%20Kiyosaki%20(%DA%A9%DB%8C%D9%85%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C%20%D9%88%20%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C)1

عنوان کتاب: نشخوار فکری فقیرانه

نویسندگان: رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی

گردآورنده: ابوالفضل طاهریان ریزی

تعداد صفحات کتاب: 92 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

با خواندن کتاب به سرانجام رساندن کارها متوجه می‌شوید بسیاری از کارهایی که تاکنون به صورت غریزی و حسی انجام می‌دادید، کارهای درستی بوده‌اند. دیوید آلن در این کتاب به شما تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد که کمک می‌کند تا از این مهارت‌های بنیادین به بهترین نحو استفاده کنید و...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 3374
در کتاب من جوکم، جیمی تازه به محله جدیدش نقل مکان کرده و مجبور است با عمه و پسرعمه قلدرش استیو زندگی کند. استیو جیمی را به هر شکلی که می تواند اذیت می‌ کند. روزی عموی جیمی از مسابقه‌ای به اسم بانک‌ترین بچه سیاره صحبت می‌کند و جیمی تصمیم می‌گیرد در...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1474

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *