بازاریابی سیاسی

قیمت اصلی 133.000 تومان بود.قیمت فعلی 65.000 تومان است.

نویسنده: جنیفر لیز مارشمنت

مترجم: دکتر رسول بابایی

تعداد صفحات کتاب: 329 صفحه

حجم فایل: 23.09 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب بازاریابی سیاسی pdf

دانلود کتاب بازاریابی سیاسی pdf

کتاب بازاریابی سیاسی pdf، کتابیست که لازم است هر کسی مطالعه کند و دارای پیچیدگی و چالش های قابل تعمق است.

یکی از بهترین کتاب هایی که در تحلیل حوزه متغیر و پر آشوب سیاست نوشته شده است. کتاب حاضر که به قلم جنیفر لس مارشمنت به رشته تحریر درآمده، در حقیقت متنی است که بررسی های جدید و قدیم را از نظامها و محیط های متفاوت ترکیب میکند تا دیدگاهی وسیع از مطالعه و کند و کاو در عرصه گوناگون بازاریابی سیاسی در سرتاسر جهان ارائه دهد.

موضوعی که توسط تحقیقات موجود معنا و هویت یافته و ابتدایی ترین تا جدیدترین تحقیقات انجام گرفته در این حوزه را از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۸ میلادی در بر میگیرد. امید است کتاب پیش رو که افزون بر چهل مطالعه موردی در بیش از بیست کشور جهان را در حوزه بازاریابی سیاسی شامل میشود در گسترش و رونق این علم نوپا در عرصه های انتخاباتی و سیاسی کشورمان موثر باشد و زمینه های شکل گیری تفاهمی متقابل در به اشتراک گذاشتن ایده ها، تکنیک ها، مشاوره ها و حتی دیدگاه های تولید شده میان فعالان دو حوزه بازاریابی و سیاست را بیش از پیش فراهم آورد.

بخشی از متن کتاب

بازاریابی برای داوطلبان و حزب: این فصل به چگونگی استعمال بازاریابی سیاسی برای خود مجموعه حزب یا نامزدها می پردازد. دو وجه برای این مسئله وجود دارد: یکی این است که بازاریابان چه چیز را بازاریابی داخلی می نامند، زیرا آن افراد درون سازمان را شامل میشود. در دنیای سیاست این به معنای داوطلبانی مانند اعضای سازمان میباشد. هدف بکار بستن تکنیک ها و قواعد بازاریابی برای حصول اطمینان از فعال و موثر بودن داوطلبان برای حزب می باشد.

مورد دوم اجرای بازارگرایی را مد نظر دارد. اگرچه این مسئله به طور سنتی بخشی از بازاریابی داخلی ذکر شده در کتب بازاریابی نیست و البته تمامی احزاب بازارگرا نیستند، مطالعات بازاریابی سیاسی نشان میدهد که آنهایی که سعی در تغییر محصول برای پاسخ به تقاضای رای دهندگان داشته اند، اغلب با مشکلاتی از جانب فرهنگ حزب و اعضا مواجه میشوند، حتی اگر این تغییرات به برنده شدن حزب در انتخابات بعدی منجر شود.

ایده بازارگرایی و پاسخ بیش از حد به تقاضای عموم در مقابل عقاید و نظرات سنتی حزب نگرانی هایی را میان داوطلبان و اعضای حزب بر می انگیزد؛ اعضای حزبی که سرمایه گذاری هایی در دلبستگیها به حزب نماینده دارند و نظراتی جدی درباره چگونگی تغییر جهان در سر می پرورانند: به همین دلیل است که آنها در وحله اول به دنیای سیاست وارد شدند. بنابراین اجرای بازارگرایی و نیز داوطلبان می بایست به خوبی سازماندهی شوند.

خلاصه کتاب

بازاریابی سیاسی به عنوان یک رشته در حال رشد دانشگاهی، متشکل از دو علم بازاریابی و علوم سیاسی است. این بازاریابی، شیوه ای متفاوت از رفتار سیاسی است و زمانی که نگرش های جدید به سوالات همیشگی از علوم سیاسی گسترش یافت، عرضه شد. نگرش هایی مانند ارزش ایدئولوژی و مشارکت نقش شهروندی و سرشت دموکراسی؛ مواردی که در عرصه بازار قرن بیست و یک وجود دارد.

از بازاریابی سیاسی به عنوان علمی یاد می شود که هر دو علم بازاریابی و سیاست را در معنایی جدید و در قالب ارتباط دولت اداره آن اختلافات تازه به عنوان اثر و ارزش مشاوره نخبگان و پاسخگویی به عقاید رای دهندگان دربر می گیرد.

عرصه عمل بازاریابی سیاسی شامل رای گیری، تحقیقات بازار، پایگاه اطلاعات، رای دهندگان، استراتژی، مشاوره، ارتباطات، تبلیغات، ایجاد کمپین و ارائه خدمات است که به سرعت در سرتاسر جهان منتشر شده است. این متن شامل بیشتر از چهل مطالعه موردی در بیشتر از بیست کشور است.

متن پیش رو بر اساس مقالات و بررسی های موجود در بازاریابی سیاسی که تحت بررسی دقیق بحث و مناظره قرار گرفته، نگاشته شده و در پی آن است تا وفاقی میان مفاهیم بازاریابی و سیاست بیابد.

مثل تمام حوزه های مطالعاتی، بازاریابی سیاسی همیشه رو به گسترش و در حال تحول است. عناوین و بخش های مربوط به آن که در این کتاب پوشش داده شده منعکس کننده منابع موجود در زمان نگارش کتاب یعنی میانه های سال ۲۰۰۸ است. کتاب بر اساس ۱۰ فصل تنظیم شده:

  • بازار سیاسی و گسترش مصرف کننده سیاسی
  • بازاریابی سیاسی چیست؟
  • استراتژی بازاریابی سیاسی
  • درک بازار: هوش بازار، مشاوره و مشارکت
  • توسعه محصولات و ایجاد برند
  • بازاریابی داخلی: بازاریابی داوطلبان و احزاب
  • ارتباطات بازاریابی و کمپین ها
  • بازاریابی در دولت: ارائه و در دسترس بودن
  • انتقال دانش جهانی
  • بازاریابی سیاسی و دموکراسی

ترتیب و تقسیم بندی فصلها و عناوین سعی ندارد تا بخشی خاص را برای تمرین و یا مطالعه به بخش دیگر ارجحیت بدهد. به عنوان مثال در بخش بازاریابی در دولت شامل ارتباطات و استراتژی؛ سازمانها ممکن است قبل از تصمیم گیری برای استراتژی هایشان با بحث پتانسیل بازار و بخش ایجاد برند که شامل ارتباطات و حتی در مورد توسعه محصولات است، برخورد کنند. تمام مباحث به نوعی با هم همپوشانی داشته و در کنار یکدیگر قرار دارند.

نقد کتاب بازاریابی سیاسی pdf

کتاب بازاریابی سیاسی: مبانی و کاربردها، اولین متن مقدماتی جامع در خصوص بازاریابی سیاسی است. متنی که بررسی های جدید و قدیم را از نظام ها و محیط های متفاوت ترکیب میکند تا دیدگاهی وسیع از مطالعه و ممارست در خصوص بازاریابی سیاسی در سرتاسر جهان ارائه دهد؛ موضوعی که توسط تحقیقات موجود، معنا و هویت یافته و نمایانگر تازه ترین تحقیقات است.

زمانی که بخش اعظمی از کار بازاریابی سیاسی در سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ بر روی کمپین ها متمرکز شد و بعد از آن تا سال ۲۰۰۰ شروع به تغییر کرد. متن پیش رو شامل مطالعات بر روی محصولات، استراتژی ها، بازاریابی داخلی، بازاریابی سیاسی محلی، بازاریابی الکترونیک، ایجاد برند، بازاریابی بر مبنای شرط بندی، بخش بندی بازاریابی در دولت، بازاریابی سیاسی بین المللی، مصرف کننده سیاسی و بازاریابی سیاسی و دموکراسی است.

با توجه به مصاحبه‌ های متعددی که لیز با مطرح‌ترین چهره های دنیای سیاست و رسانه انجام داده، با جرات می‌گوییم که توصیه های کتاب بازاریابی سیاسی pdf، عملی، کاربردی و منحصر به فرد هستند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1396 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بازاریابی سیاسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *