فتنه تغلب

قیمت اصلی 25.000 تومان بود.قیمت فعلی 22.000 تومان است.

روایت هایی از متن و فرامتن فتنه ی 88

نویسنده:

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 336 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 35.97 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب فتنه تغلب pdf

دانلود کتاب فتنه تغلب pdf

اگر میخواهید گام به گام در جریان حادثه ی فتنه ی 88 قرار بگیرید و بدانید چه شد که کار رسید به آن آشوبها کتاب فتنه تغلب را کامل بخوانید.

روش برخورد و نگاه رهبر انقلاب به شما نشان خواهد داد که چگونه این بزرگمرد توانست آن بحران را به سکون برساند. در این کتاب تحلیل‌ هایی از سخنان و کنش‌ های رهبر انقلاب در برابر واقعه ۸۸ آمده است که گاه شامل اخبار و مطالبی ناگفته یا شنیده‌ نشده نیز هست و مجموعاً روایت روشنی از راهبری جامعه و مهار فتنه ارائه می‌دهد. کتاب حاضر حاوی بیاناتی از رهبر است که برای نخستین‌بار منتشر می‌شود؛ ازاین‌رو هم خلأ روایت‌های موجود را پر می‌کند و هم می‌تواند دست‌مایهٔ خوبی برای روایت‌های مطلوب باشد.

در بخشی از کتاب فتنه تغلب می خوانیم: یک‌بار مدت‌ها قبل از انتخابات، به ایشان گفتم آقای کروبی! بالاخره در مساله  انتخابات که وارد شدید، افرادی می‌آیند دور و اطراف شما را می‌گیرند؛ حواس‌تان باشد چه کسی و به چه ‌انگیزه‌ای می‌آید؟ یکی از مسائلی که مطرح کردم این بود که بالاخره هر نامزدی در انتخابات پول می‌خواهد؛ شما ببینید از چه کسی پول می‌گیرید، از کجا پول تهیه می‌کنید.

از طرف دیگر در انتخابات همه می‌خواهند حرفی بزنند که رای جمع کنند ولی شما در این مقطع مراقب باشید ارزش‌های ما و مسائل اساسی ما تحت‌الشعاع قرار نگیرد. این تجربه را داشتیم که متاسفانه گاهی زمان انتخابات، به‌خاطر جلب‌نظر کسانی، حرف‌های کذا می‌زنند. شاید همه اینهایی که می‌گویم را یکجا و در یک جلسه به ایشان نگفته باشم ولی یادم هست که مکرر در این‌باره باهم بحث می‌کردیم…

نقد کتاب فتنه تغلب pdf

کتاب فتنه تغلب شامل برخی سخنان منتشرنشده‌ی رهبر انقلاب است؛ از جمله در طلیعه‌ی کتاب که دیدگاهی کلان به موقعیت نظام اسلامی در برابر نظام سلطه عرضه می‌کند. همچنین روایت‌هایی از برخی سخنان و کنش‌های ایشان را در بر می‌گیرد که دیگران آن‌ها را بیان نموده‌اند؛ از جمله حجت‌الاسلام حمید پارسانیا شرحی از جلسه‌ی صمیمانه و گفت‌وگوهای صریح تعدادی از فضلای حوزه‌ی علمیه با رهبر انقلاب در اواخر تیرماه ۸۸ را ارائه نموده است.

آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، خطبه‌ی ۲۰ شهریور ۸۸ آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه‌ی تهران را که به دسته‌بندی مخالفان سیاسی و روش برخورد با آن‌ها مطابق سیره‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام اختصاص داشته، تحلیل کرده است. علاوه بر این دو مصاحبه، کتاب حاوی بخشی از خاطرات منتشرنشده‌ی دکتر علی آقامحمدی است که همراه با گروهی از دوستانش در دو مقطع از سال ۸۸ به رایزنی برای رفع ابهامات و حل مناقشات پرداخته است؛ روندی که هم مورد توافق ارکان نظام مانند رهبر انقلاب و شورای نگهبان و هم مورد حمایت کسانی همچون مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی بوده است.

آقایان محسنی اژه‌ای و سیدمهدی خاموشی نیز که گفت‌ و گوهایی نزدیک و فشرده در چند برهه از سال ۸۸ با نامزدهای انتخابات داشتند، مذاکرات خود را در کتاب فتنه تغلب تشریح نموده‌اند. روایت مذاکرات این دو تن که از دو موضع مختلف با سران معترض انجام شده، هم نشانگر زاویه‌ی دید آقایان موسوی و کروبی و هم نشانگر ریشه‌های تردیدها و تصمیم‌های ایشان است.

یادداشتی بلند با عنوان «چرا؟» در ۱۶ بند به قلم آقای علیرضا شمیرانی، از دیگر مطالب این کتاب است. وی تلاش می‌کند تا با کنار هم قرار دادن سطور گفته و ناگفته‌ای از رخدادها و کنش – واکنش‌های سال ۸۸ که دربرگیرنده‌ی بیانات رهبر انقلاب در کنار اظهارات دیگرانی همچون مقامات مسئول کشور، برخی اعضای دفتر رهبری و چهره‌های سیاسی هوادار نامزدها است، مخاطب را با تبیینی استفهامی به تأمل درباره‌ی آنچه رخ داده، برانگیزد.

بخش پیوست کتاب فتنه تغلب شامل پنج خرده روایت است که بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی درباره این موضوع را از یکم فروردین 1388 تاکنون تلخیص و تنظیم کرده و می تواند راهنمایی برای علاقه مندان به فهم دقیق تر منظومه فکری و عملکردی حضرت آیت الله خامنه ای درباره فتنه باشد.

اما یکی از مهم ترین بخش های این کتاب، بازنشر متن کامل نشست رهبر معظم انقلاب با نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سال 1388 است که این روزها برخی رسانه ها آن را -که احتمالاً از نسخه پیش نویس کتاب برداشت شده- منتشر کرده اند. این موضوع با واکنش دستپاچه رسانه های بیگانه و حامی فتنه مواجه شد. آن ها نه فقط به تفسیر بلکه به روایت متن و حاشیه آن به زعم خود پرداختند؛ درحالی که با فرض صحت، هیچ کدام نفی کننده آنچه از مضامین صریح این دیدار منتشر شده، نیست.

خواندن کتاب فتنه تغلب pdf را به علاقه‌مندان به مسائل سیاسی و اجتماعی معاصر پیشنهاد می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1329 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فتنه تغلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *