سرزمین موعود

قیمت اصلی 58.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

خاطراتی از 8 سال ریاست جمهوری در کاخ سفید

نویسنده:

مترجم: مجتبی اکبری

تعداد صفحات کتاب: 976 صفحه

حجم فایل: 87.59 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب سرزمین موعود pdf

دانلود کتاب سرزمین موعود pdf

کتاب سرزمین موعود یکی از پرفروش های نیویورک تایمز می باشد که به 16 زبان ترجمه شده و در ایران نیز توسط بیش از ده ناشر چاپ شده است.

این اثر، مجموعه‌ای از مهمترین خاطرات یک مقام سیاسی آمریکا و رییس جمهور پیشین آمریکا را در بر دارد. مانند دفترچه‌ی خاطراتی دقیق است، خاطراتی که علاوه بر سیاست، از عشق به خانواده و دغدغه‌های فردی یکی از قدرتمندترین افراد دنیا می‌گوید. نثری روان و خوانا از روزمرگی‌های باراک اوباما است. او در این کتاب از تمامی ۸ سال ریاست جمهوری‌اش می‌نویسد.

او در کتابش که رکورد فروش در یک روز را از کتاب همسرش گرفته، از جنبش سبز و انقلاب ایران می‌نویسد، از قذافی و بهار عربی و از همه مهم‌تر از روی کار آمدن ترامپ می‌نویسد که چگونه قرار است تمام اهداف و زحمات او را نابود کند. اوباما در کتاب سرزمین موعود از ساعاتی می‌گوید که با همسر و دخترانش فارغ از مسائل سیاسی به هم‌صحبتی می‌نشیند و مانند یک خانواده‌ی عادی امریکایی شام خورده و به همراه میشل برای دخترها کتاب می‌خوانند.

سیاستمداران زیادی در دنیا اقدام به چاپ خاطراتشان می‌کنند. خیلی از آن‌ها  داستان‌های زیادی برای گفتن دارند. روایت درست و خواندنی از اتفاقاتی که در دوران آن‌ها رخ داده است. اقدامات و خدماتی که انجام داده‌اند اما اینبار نه از زبان حزب‌های مخالف و یا منتقدین، بلکه از زبان خودشان. حالا اگر این نویسنده و این سیاستمدار شخص رئیس جمهور باشد، کتاب خواندنی‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌شود.

اینکه بدانیم پشت هر تصمیم و اقدام رئیس جمهور امریکا، کشوری که مدعی رهبری جهان است چه فکر و یا افکاری بوده است. داستانی که در آن خنده و گریه ترکیب شده و راهی ورای تصور هر انسانی به سیاست باز می‌کند. کتاب سرزمین موعود فوق العاده صمیمی و درون گرایانه است، داستان شرط بندی یک انسان با تاریخ، خاطرات پر بار چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما… در بخشی از کتاب می خوانیم:

مهم نیست چی به خودت بگویی، مهم نیست چقدر مطالعه کرده باشی، در چند جلسهٔ توجیحی شرکت کنی یا چقدر سرباز باتجربه از دولت‌های قبلی برای خودت جذب کنی، هیچ چیز نمی‌تواند در هفته‌های اول حضور در کاخ سفید، شما را صد در صد آمادهٔ کار بکند. همه چیز خیلی جدید، ناآشنا و پر از نظرات دیگران است. اکثریت منصوبین ارشد، حتی دبیران کابینه هفته‌ها یا ماه‌ها با تأیید شدن برای آغاز کار حقیقی یک دولت، فاصله داشتند. در سرتاسر کاخ سفید کارمندان این ور و آن ور می‌رفتند تا خودشان را سازگار کنند.

نحوهٔ کار با تلفن‌ها را یاد می‌گرفتیم، جای دستشویی‌ها را می‌شناختیم، کمدهای اداری را به اتاق اجرایی آیزنهاور (ای.ای.اُ. بی) می‌کشاندند. همهٔ این کارها را در حالی انجام می‌دادیم که نمی‌خواستیم به طور کامل غرق بشویم. مثل این است که هر روز به دانشگاه می‌روی ولی فرقش این است که چندین و چند آدم میانسال به تو زل می‌زنند و می‌گویند باید قدرتمندترین ملت روی زمین را رهبری کنی. نگران نبودم که چطور باید خودم را با همه چیز تطبیق بدهم، اما روزهایم طوفانی بود…

نقد کتاب سرزمین موعود pdf

کتاب سرزمین موعود روایتی جذاب و خواندنی از رییس جمهور شدن اولین سیاهپوست منتخب مردم آمریکاست که موفق شده وارد کاخ سفید شود. آن سیاهپوستانی که قریب به پنجاه سال پیش از این، برای وارد شدن به یک مغازه ی کوچک نیز باید از ورودی هایی استفاده می کردند که آنها را از سفیدپوستان جدا می کرد، هیچ گاه فکر نمی کردند روزی یک سیاهپوست رییس جمهور کشوری شود که برده داری، نژادپرستی، تحقیر سیاهپوستان و رنگین پوستان، قدمتی به درازای تاریخ آن دارد.

باراک اوباما چهل و چهارمین رییس جمهور ایالات متحده و اولین سیاهپوستی ست که بر این مسند نشسته است. او در کتاب خود از دشواری ها و تلخکامی ها، فرازها و فرودها، امیدواری ها و سرخوردگی ها، پیروزی درخشان در انتخابات سال 2008 و دوران پرتلاطم ریاست جمهوری با همه ی مشکلات، ناکامی ها و کامیابی های داخلی و خارجی اش نوشته است.

باراک اوباما که با تحصیلات عالیه اش در رشته ی حقوق و با علاقه ی جدی اش به ادبیات و سینما، به سخنوری شیوا و باصلابت مشهور است، کتاب سرزمین موعود نیز به همین سیاق، با لحن و زبانی روان، فکورانه و درعین حال شوخ طبعانه، احوالات زندگی شخصی اش را در کنار ماجراهای پیکار انتخاباتی و پس از آن دوران حضورش در کاخ سفید شرح داده و در کنار همه ‎ی این ها به بیان دیدگاه های خودش درباره ی زندگی، سیاست و دموکراسی پرداخته است.

اوباما داستان اودیسه‌وار مرد جوانی را شرح می‌دهد که غیرممکن را ممکن می‌سازد و شرحی جذاب از مسیری روایت می‌کند که تا رهبری جهان پیش می‌رود. او با جزئیات کامل به زندگی شخصی و سیاسی خود می‌پردازد و از پشت پرده‌ی بسیاری از وقایع سخن می‌گوید و اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهد که گاه در بهت و حیرت فرو می‌روید. اوباما شما را به نخستین آرزوهای سیاسی خود یعنی پیروزی محوری انتخابات آیووا می‌برد و قدرت فعالیت‌های مردمی را در 4 نوامبر 2008 نشان می‌دهد. او احساسات خود را به زیبایی توصیف می‌کند.

کتاب سرزمین موعود pdf در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است و نقدهای مثبت بسیاری در نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست و گاردین دریافت کرد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1326 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سرزمین موعود”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *