زندگی نامه ایلان ماسک

(1 بررسی مشتری)

34.000 تومان41.000 تومان

تسلا، اسپیس ایکس و تلاشی برای آینده فوق العاده

نویسنده: اشلی ونس

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

دانلود کتاب زندگی نامه ایلان ماسک pdf

اشلی ونس، نویسنده زندگی نامه ایلان ماسک : تسلا، اسپیس ایکس و تلاش برای آینده‌ای خارق العاده است.

این بیوگرافی که در سال 2015 منتشر شد، نگاهی عمیق به زندگی و دستاوردهای ایلان ماسک، یکی از تأثیرگذارترین کارآفرینان زمان ما ارائه می‌دهد. اشلی ونس در کتاب خود به سال‌های اولیه بزرگ شدن ایلان ماسک در آفریقای جنوبی و سفر او برای تبدیل شدن به یک چهره برجسته در کارآفرینی فناوری می پردازد.

کتاب زندگی نامه ایلان ماسک نقش ماسک را به عنوان یکی از بنیانگذاران یا مدیرعامل شرکت هایی مانند پی پال، تسلا موتورز، اسپیس ایکس و … را بررسی می‌کند. ونس موفقیت ها و چالش‌های ماسک را بررسی می کند.

او بررسی می کند که ماسک چگونه مرزها را در صنایع مختلف جابجا کرده است در حالی که با انتقاد شدید منتقدان روبرو شده است. این کتاب همچنین اهداف جاه طلبانه ماسک برای آینده بشریت مانند حمل و نقل پایدار بر روی زمین و استعمار بین سیاره‌ای را برجسته می‌کند.

خلاصه کتاب

هرآنچه که از قبل درباره‌ی زندگی ایلان ماسک خوانده‌اید را فراموش کنید. کتاب زندگی نامه ایلان ماسک با نگاهی واقع گرایانه به جزئیات زندگی، اهداف و دستاوردهای او می‌پردازد. از پرورش رؤیاهای کودکانه تا به سرانجام رساندن تمام آرزوها؛ پسری که فقط با چند دلار به آمریکا مهاجرت کرد و با تلاش و پشتکار فراوان به این جایگاه مهم در دنیای تکنولوژی رسید.

از کار کردن در انبارهای کود حیوانی و مزارع کشاورزی تا طراحی و تولید پرفروش‌ترین خودروی تمام الکتریکی جهان (Tesla) و همچنین راه‌اندازی شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی (SpaceX). نگاهی جدید به زندگی مردی که می‌خواهد با انرژی پاک، دنیا را به جای زیباتری تبدیل کند.

اشلی ونس در سال ۲۰۱۵ کتابی به نام سلام دنیا که درباره زندگی نامه ایلان ماسک بود نوشت. این کتاب به واسطه صحبت‌های مستقیم ماسک و داستان تمام کسب‌ و کارهای او به شدت معروف شد و بسیاری نشریه‌های معتبر دنیا در مورد آن مطالب مختلفی منتشر کردند. ایلان ماسک را می‌توان یکی از باهوش‌ترین، شگفت‌ انگیزترین و حتی یک ابر قهرمان در دنیای امروز دانست.

بعضی او را دیوانه و برخی نابغه می‌خوانند، اما تقریبا همه باور دارند که در عصر تکنولوژی انقلاب ایجاد کرده است. ایلان ماسک همان فردی است که کارهای غیرممکن را با غیرباورترین بودجه، امکان‌پذیر می‌کند. در این کتاب می‌خوانیم که ماسک چه طور با از چهار بار ورشکستگی و یک خطر مرگ نجات پیدا کرد و چطور همزمان مدیرعامل دو شرکت پیشرو در تکنولوژی است.

در کتاب زندگی نامه ایلان ماسک یاد می‌گیریم که به خودمان و رویاهایمان باور داشته باشیم و همیشه راهی برای ساختن آنها پیدا کنیم. ایلان ماسک فردی است که نه تنها رویای خودش، که رویای یک جهان را تبدیل به واقعیت می‌کند. اشلی ونس در ابتدا مجموعه مقالاتی از ایلان ماسک را در روزنامه‌های معتبر منتشر کرد.

بخشی از متن

اگرچه به‌نظر می‌رسد مدیران حاضر در سیلیکون‌ولی بسیار پیچیده فکر و عمل می‌کنند اما ایلان ماسک ایده‌های در ظاهر تخیلی‌اش را به‌سادگی عنوان می‌کند و برای رسیدن به آن‌ها روش‌های غیرمعمولی را برمی‌گزیند. او کسی است که امروزه ماشین‌های برقی درست می‌کند، باتری‌های خورشیدی می‌سازد و موشک‌هایش راه فضا را درپیش‌گرفته‌اند و در سودای ایجاد تمدن بر روی مریخ است. استیو جابز را فراموش کنید.

ماسک، نسخهٔ علمی تخیلی از فینیاس تیلور بارنوم است که به‌طرز غیرمعمولی از طریق ترساندن و البته سرگرم‌کردن انسان‌ها پول‌دار شده است. بله این دقیقاً همان کار است؛ شما می‌توانید یک خودروی تسلای برقی بخرید و از اینکه دود بنزین را روانهٔ هوا نمی‌کنید، به خود ببالید و برای لحظه‌ای فراموش کنید که به‌عنوان یک انسان چه بلایی سر این کرهٔ خاکی آورده‌اید.

مدت‌هاست که من عضو کمپین خیال‌پردازان فناوری هستم. ماسک من را به‌عنوان یکی از رویاپردازان این گروهِ حاضر در سیلیکون‌ولی پذیرفت و به من اعتماد کرد. اعضای این گروه ترکیبی است از طرفداران آین رند و مهندس‌های مطلق‌گرایی که جهان‌بینی فرامنطقی خود را پاسخ هر مشکلی در دنیا می‌دانند. کافی‌ست از سر راهشان کنار برویم، یقینا آن‌ها راه‌حلی برای تمام مشکلات پیدا خواهند کرد.

آن‌ها گمان می‌کنند روزی نه چندان دور، ما می‌توانیم اطلاعات مغزمان را به کامپیوتر انتقال دهیم و درحالی‌که استراحت می‌کنیم، منتظر بمانیم تا الگوریتم‌ها کارشان را به‌درستی انجام دهند. جاه‌طلبی این گروه، الهام‌بخشِ کارهای‌شان است. اما هم‌صحبت‌شدن با آن‌ها گاهی خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ زیرا توانایی آن را دارند که ساعت‌ها از حواشی حرف بزنند و بعد از آن وارد بحث اصلی شوند.

نقد کتاب زندگی نامه ایلان ماسک pdf

زندگی نامه ایلان ماسک پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در بخش بین‌الملل بوده است. ایلان ماسک نمونه‌ای از کارآفرینان موفق عصر حاضر، جوانی که برای رسیدن به آرزوهاش از زادگاهش مهاجرت می‌کند، سختی زیادی متحمل می‌شود و اساسا از صفر رشد می‌کند. فردی که اهدافش به حدی بزرگ است که گاهی ترس از عمر کوتاه باعث شده حریصانه تلاش کند!

نه بخاطر ثروت، بلکه بخاطر اهداف بزرگش… سفر به خانه دوم یعنی مریخ، حمل و نقل ارزان‌تر به مریخ برای مردم با درآمد پایین، کاهش آلودگی زیست محیطی با حذف سوخت فسیلی خودرو، حمل و نقل رایگان و سریع زمینی، استفاده گسترده از انرژی پاک خورشیدی، اهداف این فرد برای خودش نیست. برای همه دنیاست. جالب است که خیلی‌ها ایشان را نمی‌شناسند!

پس از مطالعه زندگی نامه ایلان ماسک خواهید گفت: درود بر عظمت اندیشه‌ی یک انسان بزرگ و کاش زمین فقط به تعداد انگشتان یک دست از این قبیل ساکنانش داشت!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1529 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

1 دیدگاه برای زندگی نامه ایلان ماسک

  1. hamide20 (خریدار محصول)

    ایلان ماسک با پرتاب موشک اسپیس ایکس به فضا به تیتر اخبار رسانه‌ها تبدیل شد. این موشک قرار بود اولین فضاپیمای ساخت یک شرکت خصوصی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. این مرد ثروتمند قصد دارد حمل‌ونقل را هم روی کره زمین و هم در فضا متحول کند. ماسک در جایی گفته: تا وقتی از زمین فرار نکرده‌ایم و مریخ را به مستعمره خود تبدیل نکرده‌ایم، خوشحال نخواهم بود…

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *