اولین تپش های عاشقانه قلبم

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 24.000 تومان است.

مجموعه نامه های فروغ فرخزاد به همسرش پرویز شاپور

نویسنده: فروغ فرخزاد

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 99 صفحه

حجم فایل: متغیر

کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم pdf

دانلود کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم pdf

کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم نام اثری است که در آن نامه های عاشقانه فروغ فرخزاد جمع آوری شده است.

فروغ فرخزاد از زمانی که دختر ۱٦ ساله دبيرستانی بوده تا ٢۱ سالگی که در رم به تحصيل اشتغال داشته این نامه‌ها را نوشته و به همت کاميار شاپور (فرزند فروغ) و عمران صلاحی، طنز پرداز توسط انتشارات مرواريد منتشر شده است.

اين نامه‌ها گويای روح سرکش و بی‌تاب و ناراضی فروغ و نشان دهنده تمايز خواست‌ها و تمايلات او با خواست‌ها و تمايلات عادی و معمولی است.

خلاصه کتاب

نامه های فروغ در کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم در سه بخش: پيش از پيوند، زندگی مشترک و پس از جدايی تنظيم شده و شگفت آنکه در هر سه بخش نشان دهنده عشق و علاقه مفرط فروغ به پرويز شاپور است.

گذشته از اين نامه‌ها؛ فروغ همين طور که از نوجوانی به سوی جوانی در حرکت است از خواست های متعارف يک دختر جوان معمولی به سوی خواست های متعالی يک شاعرِ بی‌تاب حرکت می‌کند.

این سفر، حکايت‌گر سير او در دست يافتن به کمال است. در نامه های آغازين، هيجانات جوانی و تپش های ملتهب قلب بی قراری نمودار می شود که خواهش هايش در ديدن، ملاقات کردن، گشت و گذار رفتن و در آغوش گرفتن معشوق خلاصه می شود.

فروغ هنوز دخترکی شاداب بود که مهر پرویز بر دلش نشست و آن چنان این قلب معصوم را شیفته و شیدا ساخت که این شیفتگی سبب شد تا فروغ قلم به دست گرفته و برای دلدار خود نامه هایی تب دار و دلکش بنویسد. از ویژگی های جذاب کتاب اولین تپش های عاشقانه ی قلبم سیر شکل گیری احساسات عاشقانه‌ی فروغ به پرویز و همچنین روند تغییر خلق و روحیات شخص اوست.

بخشی از متن کتاب

در اولین نامه از کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم آمده: پرویز حتما منتظر جواب نامه‌ات هستی. من فکر می‌کردم که بدیعه خانم همه چیز را برای تو گفته و دیگر احتیاجی به تکرار آن نیست؛ ولی از طرف دیگر هم فکر اینکه شاید تو هنوز نمی دانی من چه تصمیمی در مقابل آن خواهش تو اتخاذ کرده‌ام مرا راحت نمی گذارد. من نامه‌ی تو را خواندم.

درست است که از تو چنین انتظاری نداشتم ولی باز هم به خاطر تو آن را می پذیرم و دیگران را هم راضی کرده ام؛ از آن جهت خیالت راحت باشد. تو در تلفن به من گفتی که باید روز مورد نظر حتما جمعه باشد. بسیار خوب اگر تصمیم گرفته‌ای پس باید زودتر اقدام کنی؛ چون تا روز جمعه ۵ روز بیشتر باقی نمانده و ما نمی توانیم آن همه کار را در ظرف مدت كوتاهي انجام دهيم. اين جواب من است: موافقِ موافق. منتظر اقدام تو هستیم. خداحافظ ـ فروغ

نقد کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم pdf

یکی از گنجینه های به جا مانده از افکار و روحیات فروغ فرخزاد، کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم است که آنچنان که از عنوانش بر می آید، نخستین باری بود که روح آزادی طلب فروغ در دام عشقی دلنشین و پاک گرفتار می‌آمد.

آن کس که مرغک بازیگوش روح او را این چنین به دام انداخته بود کسی نبود جز پرویز شاپور، آشنای خانوادگی فروغ که با مادر او نسبت فامیلی داشت و از طنزپردازان ایرانی به شمار می رفت.

فروغ فرخزاد، شاعر آزاد اندیش و سرکش معاصر به غیر از مجموعه شعرهای بی نظیری که در مدت کوتاه زندگانی درخشنده اش از خود بر جای گذاشته، تاثیر غیر قابل انکاری بر هنرمندان هم عصر و پس از خود نیز داشته است. جای تعجب نیست که کلمات و بیانات معمول این روح یاغی هم با انسان های دیگر متفاوت است و آتشی که روح او را آغشته ساخته از زبان و قلمش بر دل کاغذ زبانه می کشد.

در پایان، مطالعه کتاب اولین تپش های عاشقانه قلبم را به همه طرفداران این نویسنده نامدار پیشنهاد می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1545 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اولین تپش های عاشقانه قلبم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *