استاد عشق

قیمت اصلی 25.000 تومان بود.قیمت فعلی 21.000 تومان است.

نگاهی به زندگی و تلاش های پروفسور محمود حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران

نویسنده:

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 231 صفحه

حجم فایل: 2.34 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب استاد عشق pdf

دانلود کتاب استاد عشق pdf

واقعیت این است که کتاب استاد عشق در ظاهر یک زندگینامه است اما در باطن برای کسانی که آن را مطالعه می کنند فراتر از یک کتاب است.

برای من که سه بار این کتاب را مطالعه کردم هر بار نکته ای جدید را یاد گرفتم. شاید بعضی مواقع باید در کارگاه ها و سمینارها به جای توصیه مطالعه کتاب اثر مرکب دارن هاردی این کتاب را معرفی کنند!

پروفسور حسابی زمانی نمی دانستند که چه رشته ای را دوست دارند. ایشان چندین رشته سنگین دانشگاهی را می خواندند ولی باز ندایی درونشان می گفت این آن چیزی که می خواهی نیست و ایشان آنقدر پیگیر می شوند تا به خواسته خود می رسند. دکتر حسابی درس های جالبی در مورد کارآفرینی را نیز به خواننده می دهد. از این منظر که در این کشور اولین هایی را رقم زدند که کسی به آنها فکر نمی کرد. کتاب استاد عشق پر از اولین هایی ست که ساختند و خلق کردند آن هم با پیش پا افتاده ترین وسایل و امکانات.

درس بعدی کتاب این است که موفقیت حاصل ره یک شبه نیست. محمود حسابی روزها در بستر بیماری بودند، غریبه ها نقشه سر به نیست کردن ایشان را داشتند ولی تحمل کردند و درد مرگ را به جان خریدند و از آنجا که بزرگ ایشان، پدرشان، به او و خانواده شان درد ها و ظلم هایی را روا داشتند ولی دکتر حسابی در تمام عمر از ایشان حتی کلمه ای به بدی یاد نکرد. در بخشی از کتاب استاد عشق می خوانیم:

هیچ وقت یادم نمی رود، من فقط به خاطر اینکه بیش از این ها از اروپایی ها عقب نیفتیم و هر طور شده دانشگاهی تأسیس کنیم، قبول کردم که علی رغم همه ی نگرانی ها به نزد شاه بروم. حکمت هم با تلاش زیاد وقت ملاقاتی تنظیم کرد و پیش شاه رفتم. بیش از نیم ساعت با شاه صحبت کردم، از ضرورت تأسیس دانشگاه برایش گفتم. او با دقت به حرف های من گوش می داد. این فرصت برایم غنیمت بود. حرف هایم که تمام شد، شاه گفت: همه ی این ها که گفتی درست؛ ولی بگویید این دانشگاه به چه درد می خورد؟…

نقد کتاب استاد عشق pdf

کتاب استاد عشق اثری است که ایرج حسابی فرزند پروفسور سید محمود حسابی آن را به رشته ی تحریر درآورده است و در آن نگاهی به زندگی و تلاش های پروفسور حسابی پدر علم فیزیک و مهندسی نوین ایران داشته است. این اثر که در واقع خاطرات این شخصیت بزرگ ایرانی در عرصه ی علم و زندگی را در برمی گیرد از همان نخستین باری که منتشر شد، توانست مخاطبین زیادی را به خود جلب کند. استقبال مخاطبان از این اثر به نحوی بود که پس از گذشت یک دهه از انتشارش بیش از هفتاد بار مورد تجدید چاپ قرار گرفت.

کتاب استاد عشق که در هجده بخش تدوین و تنظیم شده، موقعیتی را فراهم ساخته تا به عنوان یک ایرانی، بیشتر با این چهره ی مطرح علمی کشور آشنا شویم و از پروفسور حسابی، چیزی بیشتر از یک نام و عنوان بر سر در مراکز علمی کشور بدانیم.

در کتاب استاد عشق به جنبه های مختلفی از زندگی پروفسور حسابی پرداخته شده که شجره نامه ی خانوادگی، دوران کودکی، تحصیلات، سرگذشت وی در دیار غربت، مدرسه ی روحانیون، دیدار با اینشتین، تاسیس دانشگاه تهران، مشاغل و خدمت های ایشان به جامعه ی علمی، آثار به جا مانده از پروفسور حسابی و همچنین دانستنی های قابل توجهی را از جانب یکی از نزدیک ترین افراد به استاد، یعنی فرزندش ایرج حسابی در اختیار خوانندگان قرار می دهد. در پایان کتاب هم تصاویر جالبی ارائه شده که خوانندگان را بیشتر از این کتاب محظوظ خواهد کرد.

پروفسور حسابی در بازگویی روزهای بازپسین از همه می گویند؛ از پدر، مادربزرگ، همسر و هرکس که در گذر زندگی دستی و آغوشی به مهربانی به سویشان گشوده اند. از مادربزرگ خود بارها و بارها با لفظ خانم یاد می کنند و آنجا که فرزندانشان در پرسشی ناخواسته و نا به هنگام از لفظ خانم و آقا می پرسند در پاسخ به تاکید می گویند:

 خانم و آقا بودن آسان نیست، سابقه، تربیت و نجابت باید فراهم باشد. ایمان و اعتقاد از ارکان خانم و آقا بودن است، اگر خانم و آقایی به این مرتبه برسند می دانند که چه کارهایی باید انجام دهند و چه کارهایی نباید انجام دهند. یا به قول حافظ آن قدر هست که بانگ جرسی می آید … خانم و آقا هیچ گاه دروغ نمی گویند و در نشست و برخاست و خیلی از مسائل اجتماعی آداب لازم را رعایت می کنند.

روایت زندگی ایشان از زبان پسرشان باعث شده تا با جزئیات بیشتر و از نزدیک‌تر با شخصیت ایشان آشنا شویم، این روایت‌ها به‌قدری جالب توجه است که از همان ابتدا، کتاب استاد عشق pdf مخاطب را مجذوب داستان زندگی ایشان می‌کند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1262 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “استاد عشق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *