انقراض ششم

قیمت اصلی 52.000 تومان بود.قیمت فعلی 36.000 تومان است.

تاریخ غیرطبیعی

نویسنده:

مترجم: شهربانو صارمی

تعداد صفحات کتاب: 416 صفحه

حجم فایل: 41.44 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب انقراض ششم pdf

دانلود کتاب انقراض ششم pdf

کتاب انقراض ششم، یک تاریخ غیرطبیعی درباره انقراضی قریب الوقوع صحبت می‌کند که حیات در کره زمین را تهدید می‌کند.

در انقراضی که به دست ما انجام می‌شود چه اتفاقی برای خودمان خواهد افتاد؟ یک احتمال این است که ما هم بالاخره همراه با دگرگون ساختن طبیعت نابود شویم. با مختل کردن این نظام ــ نابود کردن جنگل‌های بارانی، تغییر ترکیبات جوّی، اسیدی کردن اقیانوس‌ها ــ بقای خود را به خطر می‌اندازیم. وقتی انقراض گسترده به تحقق می‌پیوندد، قوی را به موقعیت ضعف می‌کشاند و ضعیف را نابود می‌کند.

بشر با راندن گونه‌های دیگر به انقراض، شاخه‌ای را که خود روی آن نشسته است، قطع می‌کند. یک امکان دیگر این است که نبوغ انسانی بر هر فاجعه‌ای که با نبوغ انسانی ایجاد شده چیره خواهد شد و بشر به بقای خود ادامه خواهد داد. کتاب انقراض ششم در پی آن است که با گردآوری شواهد علمی از نقاط مختلف جهان نشان دهد که انقراض نهایی چگونه سرنوشت حیات را رقم خواهد زد. در بخشی از کتاب می خوانیم:

یک دانشجوی جوان آمریکایی به صورت اتفاقی درباره قورباغه های جنگل های استوایی منطقه مطالعه می کرد. او مدتی به ایالات متحده رفت تا پایان نامه خود را بنویسد و وقتی بازگشت نه قورباغه ای پیدا کرد نه دوزیست دیگری. نمی دانست چه خبر شده، اما چون برای مطالعات خود قورباغه لازم داشت راهی محوطه دیگری در مناطق شرقی تر شد. ابتدا به نظر می رسید قورباغه های محوطه جدید صحیح و سالم اند، اما همان اتفاق دوباره رخ داد: قورباغه ها ناپدید شدند. مصیبت در سراسر جنگل استوایی گسترش یافت تا این که در سال ۲۰۰۲ قورباغه های تپه ها و نهرهای حول و حوش شهر کوچک سانتافه، تقریبا در فاصله هشتاد کیلومتری غرب ال بایه، یکسره نیست شدند. در سال ۲۰۰۴ چند لاشه اطراف شهر کوچک ال کوپه، در نزدیکی ال بایه، دیده شد…

نقد کتاب انقراض ششم pdf

الیزابت کولبرت در کتاب انقراض ششم، که هم نثر صریحی دارد و سرگرم‌ کننده است و هم آگاهی‌ بخش، به ما می‌گوید که چرا و چگونه انسان‌ها فرایند حیات در کرۀ زمین را، به نحوی بی‌سابقه در تاریخ حیات این سیاره، دستکاری کرده‌اند. کولبرت، با بهره‌گیری از مفهوم تاریخ انقراض و توصیف گونه‌های حیرت‌ انگیزی که قبلاً از بین رفته‌اند، گزارشی جامع و تأثرانگیز از نابودی گونه‌هایی ارائه می‌دهد که جلو چشممان دارند منقرض می‌شوند.

او ثابت می‌کند که انقراض ششم احتمالاً ماندگارترین میراث بشر بر زمین است و ما را وامی‌دارد که در پی پاسخ این سؤال اساسی برآییم: «معنای انسان بودن چیست؟» الیزایت کولبرت برای نوشتن کتاب پیش رو، در سال ۲۰۱۵ در بخش کتاب‌های غیرداستانی عام، برندۀ جایزۀ پولیتزر شده است.

در طول نیم میلیارد سال گذشته ، پنج انقراض دسته جمعی اتفاق افتاده است، در زمانی که تنوع زندگی روی زمین به طور ناگهانی و چشمگیری کاهش یافت. دانشمندان در سراسر جهان در حال کنترل ششمین انقراض هستند که پیش بینی می شود ویرانگرترین رویداد انقراض از زمان برخورد سیارک ها که به نابودی دایناسورها منجر شد باشد. این بار ، فاجعه ما هستیم. کتاب انقراض ششم، که دو بار برنده جایزه مجله ملی شده است و نویسنده ی نیویورکر آن الیزابت کولبرت از تعداد زیادی از محققان در حوزه های گوناگونی استفاده کرده و بسیاری از آنها را در این زمینه همراهی می کند.

او دوازده گونه را به ما معرفی می کند ، برخی از آنها از بین رفته اند، برخی دیگر با انقراض روبرو هستند، از جمله قورباغه طلای پاناما، مرجان استاگورن، اوک بزرگ و کرگدن سوماتران. از طریق این داستان ها، کولبرت گزارشی تکان دهنده از ناپدید شدن های رخ داده در اطراف ما ارائه می دهد و روند انقراض را به عنوان یک مفهوم، از اولین بیان آن توسط ژرژ کووویر در پاریس انقلابی تا امروز، ردیابی می کند. همانطور که کولبرت مشاهده می کند، ما را وادار می کند که در مورد سوال اساسی انسان بودن به چه معنایی است ، دوباره فکر کنیم.

کتاب انقراض ششم pdf، عنوان فینالیست جایزه ملی حلقه نقد کتاب را هم از آن خود کرد. یو اس ای تودی این کتاب را خیره کننده خواند و بوستون گلوب آن را «به طرز شگفت آوری لطیف، کاملا جذاب و سرگرم کننده» دانست.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1244 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “انقراض ششم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *