کمدی الهی

22.000 تومان23.000 تومان

(دوره سه جلدی)

(شامل عناوین دوزخ، برزخ و بهشت)

نویسنده: دانته آلیگیری

مترجم: کاوه میرعباسی

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب کمدی الهی جلد اول (دوزخ) pdf

دانلود کتاب کمدی الهی pdf

کتاب کمدی الهی یک شاهکار است و خود به سه کتاب تقسیم شده است که هر کدام به فصل‌های بیشتری تقسیم شده اند.

می‌توان گفت دانته به عدد ۳ علاقه زیادی داشته است. زیرا شعر در سه کتاب نوشته شده است که هر کدام ۳۳ فصل دارند. سپس فصل‌ها را به واحدهای ۳ سطری تقسیم کرده‌است. احتمالا منشا این علاقه به عدد ۳ به مفهوم الهیاتی تثلیث مسیحی اشاره دارد. خواندن اشعار این کتاب می‌توانید کمی‌ گیج کننده باشد زیرا ارجاعات زیادی به سیاست‌، ادبیات کلاسیک و الهیات قرون وسطایی وجود دارد. و همچنین در این کتاب نمادگرایی های زیادی صورت گرفته است.

در مورد نامگذاری این کتاب بهتر است بدانید، هیچ چیز کمدی یا مطلب خنده داری در مورد کتاب کمدی الهی وجود ندارد. بلکه این شعر یک “کمدی” است زیرا سبک کلاسیکی است که در همکاری با تراژدی وجود داشته است. تراژدی‌های سنتی دارای خطوط داستانی بودند که با یک رویداد خوش بینانه یا مثبت شروع می‌شد اما با غم‌، مرگ یا وجود یک پایمال شده پایان می‌یافت. کمدی که یک ژانر پایه محسوب می‌شود‌، در جهت مخالف با تراژدی یا حداقل ناراحتی جریان یافت و به اوج خوشحال کننده یا خوش بینانه ای می‌رسید.

دانته آلیگیری کتاب کمدی الهی را به گویش فلورانس نوشته است که گویش ایتالیایی بود و در شهرش فلورانس صحبت می‌شد. او اولین کسی بود که تصمیم گرفت از زبان ایتالیایی برای سرودن شعر استفاده کند و این کار را آنقدر خوب انجام داد که ادبیات ایتالیا را به تنهایی پایه گذاری کرد. این اثر آنقدر تأثیرگذار بود که خود و گویش فلورانس به عنوان شکل استاندارد ایتالیایی پذیرفته شد.

نقد کتاب کمدی الهی pdf

مجموعه کتاب های کمدی الهی، که شامل عناوین دوزخ، برزخ و بهشت می شود، روایتی بلند در قالب شعر است که نگارش آن، در سال 1304 میلادی آغاز شد و تا یک سال قبل از مرگ دانته، یعنی در سال 1321 میلادی به طول انجامید.

کتاب کمدی الهی دانته، داستان سقوط دانته به دوزخ به همراهی راهنمایی به نام ویرجیل، عروج او به برزخ و ملاقاتش با معشوقه اش و در نهایت، رسیدن او به بهشت را روایت می کند. این شاهکار بزرگ تاریخ ادبیات به مسائلی چون ایمان، آرزو و روشن ضمیری می پردازد و با ارائه ی تصاویری خیره کننده و به یاد ماندنی از دنیای بعد از مرگ، قصه ی تمثیلی شگفت آور و تکان دهنده ای از مسیر سعادتمندی بشر است.

کتاب کمدی الهی دانته یکی از شاهکار‌های ادبی دنیاست و همین جایگاه می‌تواند دلیلی باشد که این کتاب را بخوانید. اگر این دلیل شما را قانع نکرد می‌توانید سری به مقاله‌هایی که درباره‌ی این کتاب نوشته شده‌اند بزنید.

شاهکار دانته در تمام سال‌های بعد از انتشار از زاویه‌ی ادیان، روانشناختی، انسان‌شناختی و… بررسی شده است. در تاریخ هنر جهان هم می‌توان ردپای ماندگار و درخشانی از کتاب کمدی الهی در آثار نقاشی و تجسمی مشاهده کرد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1063 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کمدی الهی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *