کتاب شوایک

قیمت اصلی 60.000 تومان بود.قیمت فعلی 45.000 تومان است.

جزو برترین کتاب های مربوط به جنگ جهانی اول

جز برترین کتاب های کمدی سیاه

نویسنده: یاروسلاو هاشک

مترجم: کمال ظاهری

تعداد صفحات کتاب: 888 صفحه

حجم فایل: 79.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب شوایک pdf

دانلود کتاب شوایک pdf

کتاب شوایک را که به بیش از 50 زبان ترجمه شده به‌ عنوان یکی از برترین آثار ضدجنگ در قرن بیستم می‌شناسند.

کتاب شوایک که اثری ضد جنگ محسوب می‌شود، با زبان طنز که ویژگی ممتاز و برجسته این اثر است، به نقد این پدیده شوم و به طور کلی جنگ‌ طلبی می‌پردازد. هرچند که این کتاب با مرگ نویسنده‌اش ناتمام می‌ماند، اما به دلیل تاثیرگذاری بالای داستان و ظرافت قلم و خلق شخصیتی ماندگار در ادبیات داستانی، هیچگاه به مثابه یک داستان نصف و نیمه با آن برخورد نشد. این کتاب در واقع ۴ بخش از ۶ بخشی است که بنا بود نوشته شود.

کتاب شوایک، نوشته‌ی یاروسلاو هاشک از آثار بی‌نظیر در ادبیات کلاسیک دنیا و یک کتاب در ژانر کمدی سیاه است. داستان در اروپای مرکزی اتفاق می‌افتد و ماجرای مردمی را روایت می‌کند که در برابر تمام نامردمی‌ها و بی‌عدالتی‌ها به شیوه‌ی خودشان عصیان کرده‌اند. شوایک یک سرباز خوب و حتی ساده‌دل است. و کل کتاب، نمادی است از مردم چک. با خواندن داستان ضد جنگ شوایک، خواهید خندید. خنده‌هایی که تلخند و از سر طنز و حتی کمدی سیاهی برمی ایند.

نقد کتاب شوایک pdf

شخصیت اصلی داستان سرباز ژوزف شوایک است که شیفته خدمت در ارتش است. ولی سادگی و حماقت‌های او موجب اخراجش از ارتش می‌شود. جنگ شروع شده و شوایک تمام تلاشش را می‌کند تا دوباره در ارتش پذیرفته شود تا بتواند به کشورش خدمت کند. این شخصیت جذاب کمی دیوانه به نظر می‌رسد. اما وقتی دیالوگ‌هایش درمورد موضوعاتی مثل وطن‌پرستی و جنگ را می‌شنوید، متوجه می‌شوید که آن‌قدر که نشان می‌دهد «خل» نیست.

نویسنده در کتابش شوایک را «سرباز خوب» نام داده‌ است که مفهومی کنایه‌ آمیز است. مراد از خوب، توقعی است که امپراتور از شهروندان امپراتوری دارد. اعتبار اثر ساتیریک هاشک هم از آن رو عمومی است که به‌ طور طبیعی از ادبیات چک و از شعور عمومی مردم اروپای مرکزی در زمان فروپاشی امپراتوری هابسبورگ ریشه گرفته‌ است.

دانلود کتاب شوایک pdf و مطالعه آن به همه علاقمندان پیشنهاد می شود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1048 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب شوایک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *