راسپوتین

قیمت اصلی 360.000 تومان بود.قیمت فعلی 149.000 تومان است.

ابلیس یا قدیس

نویسنده:

مترجم: بیژن اشتری

تعداد صفحات کتاب: 1071 صفحه

حجم فایل: 106.56 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب راسپوتین pdf

دانلود کتاب راسپوتین pdf

کتاب راسپوتین pdf بیوگرافی قابل توجهی است از راهب عرفانی و مرد هوسران عجیب و غریبی که نقش او در هلاکت رومانوف ها و شروع انقلاب، تنها در حال حاضر کاملا شناخته شده است.

پس از گذشت تقریبا یک قرن، مورخان فقط توانسته بودند درباره ی نقشی که گریگوری راسپوتین در سقوط روسیه تزاری بازی کرده بود، دست به حدس و گمان بزنند. اما در سال 1995 یک پرونده گمشده از بایگانی ایالت پیدا شد، پرونده ای که شامل بازجویی های کامل از حلقه ی داخلی راسپوتین بود.

با این تقویت گسترده و صریح از سابقه ی تاریخی، ادوارد راژینسکی زندگی نامه ای قطعی را نوشته است و زندگی جذاب یک انسان احتمالا مقدس را که روند تاریخ روسیه را تغییر داده است، به طور کامل بازسازی می کند.

کتاب راسپوتین pdf یک بیوگرافی هیجان انگیز جدید، با استفاده از کشف اسناد و مدارک معاصر که برای مدتی طولانی گمشده بود است. بینش بی سابقه ای در مورد یکی معجزه گر ترین مردان به لطف استفاده از منابع و مصاحبه هایی که قبلا در دسترس نبوده است. انقلاب اکتبر روسیه جریان‌سازترین انقلاب تاریخ جهان است. انقلابی که در سال ۱۹۱۷ رخ داد تنها تزار نیکلای دوم و دودمانش را نابود نکرد، این انقلاب سرنوشت تاریخ جهان را تغییر داد و سرنوشت دردناکی برای میلیون‌ها نفر رقم زد.

شاید هیچ کس باور نمی‌کرد برچیده ‌شدن یک نظام سلطنتی به نام آزادی و برابری برای‌ همه‌ی انسان‌ها بتواند یکی از تاریک‌ترین و ترسناک‌ترین دوران تاریخ بشر را در گوشه‌ای از جهان رقم بزند. اما روایت‌هایی وجود دارد که می‌گوید کسی این انقلاب خونین را پیش‌بینی کرده بود. مردی عجیب که هیچ کس هرگز به درستی درنیافت او که بود. مردی که سال‌های آخر را کنار تزار و تزارینای روسیه گذراند و نفوذ عجیبی بر آن‌ها داشت؛ گریگوری راسپوتین مردی که هرکسی او را به شکلی توصیف کرده است.

کتاب راسپوتین pdf ابلیس یا قدیس نوشته‌ی ادوارد راژینسکی یکی از بهترین و مستندترین روایت‌هایی است که درباره‌ی مرد مرموز روسیه نوشته شده است. خواندن این اثر برای علاقه‌مندان به تاریخ تحولات جهان، خالی از لطف نخواهد بود.

نقد کتاب راسپوتین pdf

در کتاب، راسپوتین، دهقان ساده ای بود که در جریان بیماری تزارویچ الکسی وارد دربار می شود و چون موفق می شود که شاهزاده را درمان کند در قصر ماندگار می شود و طولی نمی کشد که او دست راست شاه و ملکه و مورد اعتماد آنها می شود. به طوری که در تمام امور سیاسی اظهار نظر می کند و این مسئله سبب حسادت اطرافیان می شود به طوریکه منجر به قتل او می شود. اما این شخصیت به دلیل پیشگویی اش و نیز زنبارگی بی حد و حصرش و نقشی که در انقلاب روسیه بازی کرده به شخصیتی رازآمیز و معمایی تبدیل شده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: راسپوتین کمی قبل از مرگش وارد گفتگوهایی با ملکه درباره «افزایش دستمزد کارمندان فقیر در سرتاسر کشور» شد. او معتقد بود با این کار می‌توان کارآیی و توانایی دستگاه دولتی کشور را در دوران مشکلات و گرفتاری‌ها بیش‌تر کرد. پیشنهاد راسپوتین برای تامین بودجه لازم جهت افزایش حقوق‌ها، گرفتن پول از اغنیا بود. این همان پیشنهادی بود که ملکه در نامه خود به شوهرش، به تاریخ ۲۵ سپتامبر ۱۹۱۶ آن را مطرح کرد؛ پیشنهاد گرفتن پول از اغنیا و دادن آن به فقرا…

ادوارد راژینسکی مورخی است که هیچ گرایش سیاسی یا تعلق خاطری به چپ ها ندارد و به همین دلیل روایتی که در دو کتاب راسپوتین و آخرین تزار ارائه می کند برایمان بسیار تازگی دارد و چه بسا دقیقا روشن می کند که چرا آن رژیم محکوم به فنا بود.

کتاب راسپوتین pdf یکى از بهترین و دقیق ترین کتب تاریخى است. نویسنده با زبانى ساده و جذاب، زندگى یکى از مبهم ترین سیاسیون تاریخ را به تحریر درآورده.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1290 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راسپوتین”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *