سه شنبه ها با موری

15.000 تومان22.000 تومان

مرد پیر، مرد جوان و بزرگ ترین درس زندگی

نویسنده: میچ آلبوم

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب سه شنبه ها با موری pdf

دانلود کتاب سه شنبه ها با موری pdf

کتاب سه شنبه ها با موری pdf گنجینه‌ای توصیف نشدنی است. درک فناپذیری، آموزگاری بزرگ و منبعی برای روشنگری است.

داشتن مرشدی که این تجربه را با ما در میان بگذارد، دستمایه فراست است. داستانِ کتاب درباره‌ی رابطه‌ی میچ آلبوم با استادی مطرح و بزرگ در حوزه‌ی جامعه‌ شناسی‌ است. دوستی این دو از ایام دانشجویی وی و با شرکت در کلاس‌های روانشناسی و جامعه‌ شناسی موری شوارتز شروع شد.

شخصیت اصلی داستان به بیماری سختی دچار شده است؛ این بیماری به تدریج اعضای بدن موری را از کار می‌اندازد و مرگ وی را در پی دارد. موری مرگ خود را پذیرفته، اما او شیفته‌ی تدریس است و تا پایان عمرش برای میچ آلبوم هر سه‌شنبه کلاس برگزار می‌کند تا به او درس زندگی بدهد و درباره‌ی مسائلی مانند دنیا، مرگ، خانواده، بخشش، ازدواج و… صحبت می‌کنند.

کتاب سه شنبه ها با موری pdf رمانی جذاب، خواندنی، شیرین، عمیق و تأثیرگذار است. این رمان اخلاقیات و احساسات را در انسان بیدار می‌کند و شما را به درک عمیقی نسبت به زندگی و شخصیت خودتان می‌رساند. این کتاب به حدی محبوب شد که در سراسر دنیا در گروه پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت و اپرا وینفری نیز بر اساس آن فیلمی تلویزیونی ساخت.

بخشی از متن کتاب

در کتاب سه شنبه ها با موری pdf می‌خوانیم: موری گفت: «می‌دانی همه می‌دانند که روزی خواهند مرد؛ اما کسی این را باور نمی‌کند.» این سه‌شنبه لحنی جدی داشت. بحث بر سر مرگ بود – نخستین موضوعی که در فهرست من جای گرفته بود. پیش از آمدن من؛ موری مطالبی را روی یک برگ کاغذ سفید نوشته بود تا مبادا فراموش کند. بر اثر لرزش دستش، خطش به‌قدری کج‌و معوج بود که جز خودش کسی نمی‌توانست آن را بخواند.

روز کارگر بود. از میان پنجره اتاق پرچین‌های حیاط‌خلوت را می‌دیدم و صدای فریاد بچه‌ها را که در خیابان بازی می‌کردند می‌شنیدم. آخرین هفته پیش از شروع مدرسه بود. در دیترویت. کارکنان اعتصابی جراید خودشان را برای برپایی یک تظاهرات عظیم آماده می‌کردند. می‌خواستند وحدت کارکنان را در برابر مدیریت به رخ بکشند. سوار هواپیما ماجرای زنی را خواندم که شوهر و دو دخترش را در خواب با گلوله کشته بود.

می‌گفت این کار را ازآن‌جهت کرده تا آن‌ها را از شر «مردمان بد» نجات داده باشد. در کالیفرنیا وکلای حاضر در محاکمه اُجیسیمپسون، طرفداران فراوان پیداکرده بودند. اما اینجا در اتاق کار موری شرایط دیگری حاکم بود. حالا باهم نشسته بودیم. در فاصله‌ای اندک از جدیدترین وسیله‌ای که به اشیای خانه اضافه‌شده بود: کپسول اکسیژن. کوچک و قابل‌حمل بود. ارتفاعش از حد زانوان فراتر نمی‌رفت…

نقد کتاب سه شنبه ها با موری pdf

کتاب سه شنبه ها با موری pdf را می‌توان هم یک زندگینامه و هم یک رمان فلسفی دانست. این کتاب پر از درس‌های آموزنده‌ای است که می‌تواند نگاه خواننده را نسبت به جهان تغییر دهد. میچ آلبوم در کتاب خود دریچه‌ای تازه به‌سوی دنیا را برای خواننده باز می‌کند. دریچه‌ای که از نگاه موری شوارتس کسی که میچ آلبوم به دیده‌ٔ مراد به او نگاه می‌کند، نشات گرفته است.

رمان پیش رو برای هرکسی که می‌خواهد دقیق‌تر به معنای زندگی فکر کند مناسب است. هرکسی که زندگی را بیش از روزمرگی‌هایی که انسان امروز با آن درگیر است می‌داند و می‌خواهد با حقایقی که اغلب اوقات انسان‌ها سعی می‌کنند از مواجهه با آن پرهیز کنند، روبه‌رو شود می‌تواند این کتاب را بخواند. این کتاب توانسته است مرگ و ترس از مرگ را موشکافی کند و درباره‌ی آن به زیبایی حرف زده است. کتاب حاضر برای هرکسی که مفاهیمی چون فناپذیری، مرگ و پس‌ازآن برایش مهم است کتاب مناسبی است.

کتاب سه شنبه ها با موری pdf نحوه‌ی صحیح نگریستن به دنیا را به شما می‌آموزد و برای هر شخصی که می‌خواهد تغییری در خود ایجاد کند، مناسب است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1240 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سه شنبه ها با موری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *