کفش باز

19.000 تومان25.000 تومان

خاطرات بنیان گذار نایکی

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب کفش باز pdf

دانلود کتاب کفش باز pdf

کتاب کفش باز روایتی از سفر یک قهرمان بی نظیر است؛ حکایتی حماسی از ایمان، عزم راسخ، تعالی، شکست، پیروزی، عشق و دانشی ارزشمند.

پیدایش نایکی چیزی کمتر از یک معجزه نیست. من خواندن کتاب را با حالتی حیرت زده و متاثر تمام کردم و به خاطر تمام تجربه هایی که فرا گرفتم بسیار قدردان بودم. داستانی الهام بخش برای تمام کسانی که رویای غیرمعمول در سر می پرورانند.

کتاب کفش باز زندگی فیل نایت، کارآفرین آمریکایی و موسس برند مشهور ورزشی نایک را روایت می‌کند و تمامی شکست‌ها و پیروزی‌های او را تا رسیدن به هدف نهایی به تصویر می‌کشد. این کتاب به عنوان بهترین کتاب مدیریتی سایت آمازون در سال 2016 برگزیده شده است.

این کتاب بسیار بسیار زیباست و به نظر من، همه دنیا باید سپاسگزار فیل نایت باشد که سرگذشت خود و نایکی را به شکل کتاب منتشر کرده است. متن کتاب ساده و روان است و ماجراهای آن با هیجان و جذابیت خاصی روایت می شود.

کتاب کفش باز واقعا یک کتاب خوب برای مدیران، کارآفرینان، صاحبان کسب و کار، نوجوانان و… هستش که می توان در آن تجربه های ناب کسب کرد. تجربه هایی که ممکن است در هیچ جای دیگر نتوانید آن ها را به دست بیاورید.

کسب و کار نایت خیلی سریع رشد می کند، در حدی که هر سال فروش او ۲ برابر می شود و در کنار این روند رو به رشد، مشکلات هم هر روز بزرگ و بزرگتر می شوند. مشکلاتی که امکان دارد هر کسب و کاری را نابود و ریشه کن کند. مشکلاتی از قبیل: نبود کارخانه برای تولید محصول، وام گرفتن از بانک ها، جریان نقدینگی پایین، مواجهه با کپی کاری، مالیات، عرضه سهام و… . اما این مسائل نتوانستند نایکی را از پای در آورند. به قول نایت: بزدل ها هرگز شروع نکردند. ضعیف ها در میان راه مردند و ما باقی ماندیم. خانم ها و آقایان! ما باقی ماندیم.

نقد کتاب کفش باز pdf

در بخشی از کتاب کفش باز می خوانیم: وقتی‌که بالاخره موضوع را با پدرم در میان گذاشتم و شهامت آن را پیدا کردم که درباره‌ی ایده‌ی ابلهانه‌ام با او حرف بزنم، عمداً اول شب را برای این کار انتخاب کردم. همیشه این بهترین زمان برای حرف زدن با ددی بود. در این زمان او آسوده و با شکم سیر روی صندلی راحتی‌اش جلوی تلویزیون لم می‌داد و دست‌ و پایش را دراز می‌کرد. هنوز می‌توانم سرم را به عقب برگردانم و چشم‌هایم را ببندم و صدای خنده‌ی مخاطبان و ترانه‌های گوش‌خراش سریال‌های تلویزیونی مورد علاقه‌ش واگن قطار و روهاید را بشنوم.

از همه بیش‌تر به رد باتنز علاقه داشت. هر قسمت با آواز خواندن رد شروع می‌شد: ها‌ها، هو هو… چیزهای عجیبی دارد اتفاق می‌افتد. روی یکی از صندلی‌های پشت‌صاف کنار او نشستم و لبخند نصفه و نیمه‌ای زدم و به انتظار پیام‌های بازرگانی بعدی ماندم. نطقم را در ذهنم بارها و بارها تمرین کرده بودم، خصوصاً قسمت شروع آن را. می‌گویم، ددی ایده‌ی ابلهانه‌ی مرا در استنفورد یادت می‌آید…؟

فیل نایت، مؤسس و مدیرعامل سابق شرکت Nike در این شرح حال جذاب و صادقانه، داستان پشت پرده ی روزهای ابتدایی این شرکت بزرگ به عنوان کسب و کاری نوپا و تبدیل آن به یکی از بزرگترین، پیشگام ترین و سودآورترین برندهای جهان را روایت می کند. نویسنده کتاب کفش باز در سال 1962 در زمانی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده بود، از پدرش پنجاه دلار قرض گرفت و شرکتی را با هدفی مشخص و ساده به وجود آورد: وارد کردن کفش های ورزشی باکیفیت و ارزان از ژاپن. او این کفش ها را در صندوق عقب ماشینش می فروخت و در سال اول توانست هشت هزار دلار درآمد داشته باشد.

در عصر کسب و کارهای نوپا، شرکت Nike بهترین نمونه برای الگوبرداری است و برند این شرکت، به نمادی جهانی و جریان ساز در جهان امروز تبدیل شده است. زندگی نایت همیشه در پرده ای از ابهام قرار داشته اما او اکنون، در این شرح حال جذاب، سرگرم کننده و بدون تعارف، داستان شگفت انگیز موفقیت خود را روایت می کند. او در بیست و چهار سالگی تصمیم گرفت که مسیری سخت و ناشناخته را در پیش بگیرد و تجارت خودش را راه بیاندازد؛ تجارتی که جهان ورزش را دگرگون کرد.

اگر شما یک کارآفرین هستید و یا کسی را می‌شناسید که قصد دارد کارآفرین شود کتاب کفش باز pdf می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای او باشد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1338 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کفش باز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *