تنها در پاریس

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
تنها در پاریس (nbookcity.com)

دانلود کتاب تنها در پاریس

تک و تنها در پاریس تنها یکی از داستان‌های این کتاب پرفروش است. در واقع جوجو مویز در ادامه کتاب داستان‌های کوتاهی نیز در اختیار طرفداران خود قرار می‌دهد. داستان زنان توانمندی که سختی‌های زندگی آنها را از پا درنمی‌آورد و با تمام وجود برای تغییر زندگی خود تلاش می‌کنند.

مویز پیش از نگارش این کتاب تمامی آثار خود را به صورت داستان بلند و رمان منتشر می‌کرده است و از همین جهت می‌توان کتاب تنها در پاریس و داستان‌های دیگر را نقطه عطفی در کارنامه نویسندگی‌اش تلقی کرد. طبع‌آزمایی او در سبک داستان کوتاه نویسی نیز موفقیت‌آمیز بود و توانست بار دیگر هنر و خلاقیت داستان‌نویسی‌اش را به اثبات برساند.

روایت‌های شیرین و دوست‌داشتنی این کتاب دارای حس شوخ‌طبعی ظریفی هستند که لذت خواندن آن را چند برابر می‌کنند. در نخستین داستان این مجموعه که تنها در پاریس نام دارد، شاهد روایت ماجرای دختری به نام نل هستیم؛ او در طی یک حادثه با خود حقیقی‌اش روبه‌رو می‌شود و از آن پس مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند…

خلاصه کتاب

کتاب تنها در پاریس و داستان های دیگر، مجموعه ای از داستان های کوتاه نوشته ی جوجو مویز است که اولین بار در سال 2016 به چاپ رسید. این مجموعه ی جذاب و شگفت انگیز از داستان های کوتاه، قصه هایی سرشار از احساس و شوخ طبعی را در خود جای داده است. مویز در این کتاب هیجان انگیز، به زنانی پرداخته که به گونه های مختلف از زندگی خود راضی نیستند. نل، ۲۶ساله است و هیچ وقت به پاریس نرفته است. او حتی هیچ وقت، آخر هفته ای عاشقانه را نیز تجربه نکرده و به سفر به خارج از کشور هم علاقه ی چندانی ندارد.

اما زمانی که نامزد نل موفق نمی شود خود را به سفر مختصرشان برساند، او این فرصت را پیدا می کند که به همه، از جمله خودش، ثابت کند که می تواند پیش بینی ناپذیر باشد. نل، تنها در پاریس با جنبه ای از خود مواجه می شود که اصلاً نمی دانست وجود دارد: نلی مستقل و نترس. آیا این سفر می تواند ماجراجویانه ترین آخر هفته ی زندگی او باشد؟ کتاب تنها در پاریس ، اثری سرگرم کننده، جذاب و به یاد ماندنی از نویسنده ی آثار مطرح و پرفروشی همچون «من پیش از تو» و «دختری که رهایش کردی» است.

بخشی از متن کتاب

هتلی را در پشت خیابان ریولی پیدا کرده بود. «تمیز، بسیار شاعرانه و دوستانه.» اتاقی با تخت بزرگ به مدت دو شب. خودش را با پیت تصور می‌کرد که بر روی تخت هتل فرانسوی دراز کشیده و از پنجره برج ایفل را تماشا می‌کنند. نمی‌دانست تعطیلات را چگونه در پاریس می‌گذرانند، هیچ تصوری نداشت. در ۲۶ سالگی، نخستین بار بود که با دوستش برای تعطیلات به سفری دور می‌رفت. پیش از آن، یکبار با اندرو دینزمور به صخره‌نوردی رفته بود؛ او آن‌ها را واداشته بود؛ شب درون خودروی مینی او بخوابند. صبح پس از بیدارشدن، حسابی سردش شده بود و تا شش ساعت نمی‌توانست سرش را تکان بدهد.

مادر نل، لیلیان، عاشق این بود که به دیگران بگوید «نل دختر ماجراجویی نیست.» همچنین «اهل سفر هم نیست.» «در کل از آن نوع دخترایی نیست که بشود به ظاهرش اطمینان کرد.» و اکنون، گه‌گاه، یک طوری که به گوش نل نرسد، می‌گوید: «دیگر جوان هم نیست.» این‌ها همه پیامدهای بزرگ‌شدن در شهری کوچک است ـ همه تصور می‌کنند؛ دقیقاً می‌دانند تو چی هستی. نل آدمی حساس بود. آرام و ساکت. کسی که با دقت برنامه‌ها را دنبال می‌کرد، فردی قابل اعتماد که می‌توانستی از او بخواهی در نبودنت گل‌ها را آبیاری و از بچه‌ها مراقبت کند و نگران نباشی که با شوهرت ارتباط پنهانی برقرار سازد.

نقد کتاب تنها در پاریس

تمامی علاقمندان رمان‌های عاشقانه و سرشار از توصیف فضای رومانتیک را به خواندن این اثر جذاب دعوت می‌کنیم.این کتاب شامل داستان‌های «تنها در پاریس»، «در میان جیرجیرک‌ها»، «عشق در بعدازظهر»، «پرنده‌ای در دست»، «کفش‌های پوست تمساح»، «سرقت مسلحانه»، «کت پارسال»، «سیزده روز با جان سی» و «فهرست خرید کریسمس» است. «اگر بخت یارت بوده باشد و در جوانی پاریس را دیده باشی، خاطره‌اش یک عمر با تو باقی خواهد ماند، چرا که پاریس؛ جشنی‌ست بیکران!» این جمله‌ی معروف ارنست همینگوی به ما خاطرنشان می‌کند که پاریس نه تنها برای عشاق که برای افرادی که عاشق ماجراجویی و تجربه‌های تازه هستند بسیار دیدنی خواهد بود.

جوجو مویز هم جزو نویسندگانی است که بارها به شکل پررنگی از این شهر به عنوان عنصری مهم در داستان‌های خود استفاده کرده است و در کتاب تنها در پاریس روایتی از ماجراجویی و قصه‌ای عاشقانه را در هم آمیخته تا در نهایت خواننده‌ی خود را با اثری متفاوت رو به رو کند.

تعداد بازدید: 1,400 بار

Jojo%20Moyes%20 %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88%20%D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B2 8

عنوان کتاب: تنها در پاریس و داستان های دیگر

از پرفروش ترین های نیویورک تایمز

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: فرانک سالاری

تعداد صفحات کتاب: 163 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

«کتاب پس از تو باعث می‌شود گاهی اوقات بخندید و گاهی گریه کنید، خوشحال یا اندوهگین باشید. نویسنده کتاب به خوبی شخصیت‌های را معرفی می‌کند و آنها را به مکان‌هایی می‌رساند که نه خودِ آنها و نه ما انتظار را داشتیم.»
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 19091
رمان من پیش از تو اثر جوجو مویز  یکی ازپرفروش‌ترین کتاب های نیویورک تایمز وسال 95 درایران است. من پیش از تو داستان قصه‌ ای‌ ست که در خاطره‌ها می‌ماند. جوجو مویز تاکنون دو بار موفق به کسب جایزه‌ی انجمن رمان‌نویسان رمانتیک شده است...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 34157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *