بیوگرافی جوجو مویز و دانلود بهترین کتاب های عاشقانه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بیوگرافی و زندگینامه جوجو مویز (nbookcity.com)

معرفی و بیوگرافی جوجو مویز

در این بخش از شهر کتاب به معرفی و بیوگرافی جوجو مویز یکی از سرشناس ترین نویسنده های جهان می پردازیم. پائولین سارا جو مویز، که در دنیا به نام جوجو مویز شناخته می‌شود، ۴ اوت سال ۱۹۶۹ در لندن به دنیا آمد. او از معدود نویسندگانی است که دو بار جایزه سال رمان عاشقانه را از انجمن نویسندگان رمان‌های عاشقانه دریافت کرده است. اگر طرفدار بهترین رمان های عاشقانه هستید می توانید با یک جستجوی ساده در نت به قدرت قلم و معروف بودن این نویسنده در خلق رمان های عاشقانه پرطرفدار در سطح جهان پی ببرید! آثار جوجو مویز بهترین بازتاب را در سطح موفقیت قلمش پدید آورده است.

جوجو مویز سال‌ها در سِمت‌های مختلف برای روزنامه‌ی ایندیپندنت کار کرده است اما تجربه‌های شغلی‌اش طیف گسترده‌ای از کارها را دربر می‌گیرد؛ از کنترلچی تاکسی بودن گرفته تا تایپیست خط بریل برای نابینایان، از کار کردن در بار گرفته تا نویسنده‌ی بروشورهای کلوپ (که کلوپی مسافرتی برای افراد ۱۸ تا ۳۰ ساله است). اصلا دلیل اینکه به خوبی آدم‌ها را می‌شناسد و می‌تواند آن‌ها را به تصویر بکشد هم همین است؛ تجربه‌های متنوعی که از کار کردن درشغل‌های مختلف به دست آورده است. در ادامه بیوگرافی جوجو مویز را با معرفی معروف ترین آثاراش ذکر می کنیم.

پرفروش ترین کتاب های جوجو مویز

جوجو مویز که در اوایل شروع حرفه نویسندگی خود، آثارش بارها از طرف انتشارات مختلف رد شد. وقتی برای بار چهارم کتابی نوشت، تصمیم داشت اگر این بار هم هیچ ناشری حاضر به چاپ رمانش نشود، برای همیشه از دنیای نویسندگی خداحافظی کند. اما چهارمین اثرش با نام سرپناه بارانی آنقدر موفق بود که بر سر چاپ آن میان ناشرین مختلف درگیری‌های سختی درگرفت. حالا او به یکی از عاشقانه نویس‌های معروف دنیای ما تبدیل شده است. این کتاب داستان انگلیسی، که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، درباره سه نسل مختلف از زنان است. بیوگرافی جوجو مویز و به طور کلی طرز زندگی اش نشانگر پشتکار و تاثیر مثبت آنها در نوشته های موفقش است.

Jojo Moyes جوجو مویز1

کتاب سرپناه بارانی

کتاب سرپناه بارانی سه شخصیت اصلی دارد؛ سابین، کیت (مادرش) و جوی (مادربزرگش). جوجو مویز با چیره‌دستی تمام در این اثر به تحلیل و کنکاش روابط میان این سه زن می‌پردازد. کیت در جوانی از مادر خود فاصله گرفت و او را برای همیشه ترک کرد. او تصمیم داشت تا همواره رابطه‌ی دوستانه‌ای با دختر خود سابین داشته باشد اما نتیجه چیز دیگری است. سابین برای یافتن مادربزرگ خود راهی ایرلند می‌شود. جوی نیز از یافتن نوه‌ی خود شاد است و می‌خواهد شروع دوباره‎ ای با نوه‌ی خود داشته باشد اما شکافی که بین آن‌ها وجود دارد، تنش‌هایی را ایجاد می‌کند. کشمکش‌ها و مرور خاطرات گذشته منجر به باز شدن زخم‌های کهنه‌ای می‌شود و این امر رازهای مگوی این خانواده را برملا می‌کند.

Jojo%20Moyes%20 %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88%20%D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B2 5

کتاب من پیش از تو

مدتی می‌شد که به هرجا سرک می‌کشیدیم فقط و فقط اسم از یک کتاب بود: من پیش از تو! عاشقانه‌ای که توانست رکورد فروش و چاپ را بزند و جایش را در دل ایرانی‌ها باز کند. این کتاب داستان انگلیسی دو شخصیت با روحیات متضاد و مقابل هم است، که دست روزگار آنها را ابتدا در مقابل هم و سپس در کنار هم قرار می‌دهد. لوییزا، دختری جوان و از طبقه متوسط است که زندگی ساده‌ای دارد و هیچگاه پایش را از منطقه زندگی خود بیرون نگذاشته است. رمان‌های عاشقانه‌ی جوجو مویز چنان پرشور و احساس برانگیز هستند که حتی نظر افرادی که با رمان عاشقانه میانه‌ای ندارند را جلب کرده‌اند.

جوجو مویز برای نوشتن این کتاب تحقیقات زیادی روی زندگی واقعی یک ورزشکار فلج و بیماران دیگری که دچار ناتوانی شده بودند و پرستاران آنها انجام داد. خواننده بی‌اختیار از خود می‌پرسد، این دو چه ماجرایی با هم خواهند داشت. ایده کلی این داستان بسیار تکراری است و چند هزار سال که به صور مختلف توسط نویسندگان مختلف بازتکرار می‌شود. منتها این ایده کلی هر بار با زبان و سبک نوشتاری هر نویسنده قابل، باز هم برای خود مشتری و خواهان پیدا می‌کند.

Jojo Moyes %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88 %D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B24

کتاب من پس از تو

این کتاب ادامه کتاب من پیش از تو است. رمان پس از تو دست‌کم در ۲۸ کشور دنیا ترجمه شده است. خیلی‌ها بعد از اتمام مطالعه این کتاب اصلا دوست ندارند آن را زمین بگذارند و دوست دارند، دوباره مطالعه‌اش را آغاز کنند. در واقع شیوه روایت و خط داستانی که مویز برای کتاب انتخاب کرده، این سطح از جذابیت را به کتاب می‌بخشد. خیلی‌ها که همیشه داستان‌های عاشقانه را نقد می‌کنند، اعتقاد دارند که این داستان‌ها جز مسائل عاشقانه چیز دیگری ندارند. اما در کتاب‌ یاد شده از جوجو مویز می‌بینیم که چگونه عشق، امید، تلاش و خواستن انسان‌ها به تغییر می‌تواند آینده‌ای جدیدی و روشن را برایشان با تمام سختی‌هایی که دارد رقم بزند.

Jojo Moyes %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88 %D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B24

باز هم من (هنوز هم من)

رمان باز هم من، به بیان ادامه ماجراجویی‌های «لوئیسا کلارک» پس از وقایع اتفاق افتاده در کتاب‌های «من پیش از تو» و «پس از تو» می‌پردازد. در این داستان ، لوئیزا دختری است که بعد از فراز و نشیب هایی که در دو جلد قبل شاهد آن بودیم، شحصیتش به مرور عوض می شود، چارچوب هایی که همیشه در آن اسیر بوده و فکر می کرده زندگی فقط همان است را، می شکند و برای شروع زندگی جدید خود به شهر نیویورک میاید. جوجو مویز در این کتاب هم لحن عاشقانه و فانتزی خود را حفظ کرده است. او بار دیگر نه تنها قصه‌ای بامزه، رمانتیک و دلهره آور روایت می‌کند بلکه خواننده را دعوت می‌کند تا به کشف درون خود و چیستی خود قدم بگذارد، روزهای خود را به تکرار نگذراند، سر از لاک همیشگیش بیرون بیاورد و یک قدم از خویشتن خود پا فراتر گذارد.

Jojo Moyes %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88 %D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B23

یک بعلاوه یک

رمان یک بعلاوه یک به مسائل انسانی می‌پردازد. در این کتاب کنش‌ها و واکنش‌های روابط انسانی به خوبی نمایان است. موضوع داستان از یک موضوع واقعی که در جوامع مختلف در حال انجام است، گرفته شده و زبان رمان، زبانی ساده و روان است که صمیمیت در خط خطش موج می‌زند. جوجو مویز در مصاحبه ای گفته: اگر بتوانم با نوشته‌هایم خوانندگان را به فكر وادارم و در عين حال داستاني قابل‌فهم بنويسم و همزمان آن‌ها را بخندانم و بگريانم، بعد، رک و راست بگويم، اصلا اهميت نمي‌دهم به من چه لقبي مي‌دهند از اينكه احساسات را در خواننده برانگيزانم خجالت‌ زده نمي‌شوم!

Jojo Moyes %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88 %D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B22

آخرین نامه معشوق

به گفته جوجو مویز ایده اولیه کتاب هنگامی که در یک کافه بوده به ذهنش خطور کرده است. وی در کافه شاهد گفتگوی زنانی بوده که در خصوص پیام کوتاه و نحوه برقراری ارتباط از طریق آن و پیامی که می خواستند ارسال کنند بحث می کردند و این گونه شد که مویز تصمیم گرفت تا با نوشتن رمانی عاشقانه با محوریت پیدا کردن نامه های عاشقانه توسط دو زن در دو زمان مختلف به نام های جنیفر و الی،حس نوستالژیک نامه نگاری در زمان های گذشته را برای علاقه مندان مطالعه بازسازی کرده و تاثیر نامه در زندگی این افراد را روایت کند.

جوجو مویز داستان کتاب آخرین نامه‌ی معشوق را با روایت وضعیت جنیفر در یک بیمارستان آغاز می‌کند. جنیفر در اوایل دهه ۱۹۶۰ بعد از یک تصادف در بیمارستان بستری می‌ شود و پس از بازیابی هوشیاری‌ اش متوجه می‌ شود که حافظه خود را از دست داده و هیچ چیز در رابطه با زندگی گذشته و حتی شوهرش را به یاد نمی‌آورد.

Jojo%20Moyes%20 %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88%20%D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B2 7

دختری که رهایش کردی

داستان این کتاب در سال ۱۹۱۶ و در خلال جنگ جهانی اول شکل می‌گیرد؛ دختری به نام سوفی، در محله فرانسوی‌نشین پرونه یک رستوران را می‌گرداند و همسرش ادوارد که یک هنرمند است، در جبهه جنگ مشغول به جنگیدن است. روزی یک فرمانده جنگی از سوفی می‌خواهد که گروه سربازانش را در رستورانش بپذیرد و به آنها غذا دهد. ولی با دیدن نقاشی پرتره از سوفی که توسط همسرش کشیده شده، عاشق سوفی می‌شود. جوجو مویز در قسمت دوم کتاب به پنجاه سال بعد می‌رود، زمانی که مردی قبل از مرگش، پرتره‌ای از تصویر سوفی را به عنوان کادوی عروسی به همسرش لیو کادو می‌دهد. وقتی لیو به داستان پشت این پرتره پی می‌برد، همه چیز تغییر می‌کند و اوضاع هیجان انگیز می‌شود.

ماه عسل در پاریس

در این داستان،‌ ماجرای عاشقانه دو زوج در سال های متفاوت روایت می‌شود که هر دو زوج برای گذراندن ماه عسل،‌ شهر پاریس را انتخاب کرده‌اند. اما در این سفر با ماجراهای مختلفی آشنا می‌شوند. ماجراهایی که باعث می شود، در حین گذراندن ماه عسلشان در شهر زیبای پاریس به این نتیجه ی دردناک برسند که ازدواجشان امری اشتباه بوده است. چیزی که جوجو مویز قصد داشته در لابه لای داستان عاشقانه ی خود عنوان سازد، ماهیت عشق و ازدواج به گونه ایست که نشان می دهد عشق به تنهایی برای ازدواج کافی نیست، اما برای یک زندگی پیش رفته، عشق می تواند دلیل قانع کننده ای برای ادامه دادن باشد.

سایر آثار جـوجـو مویز

جوجو مویز نویسنده‌ی پرکاری است. او در کنار کتاب‌های معرفی شده کتاب‌های دیگری هم نوشته است که خواندنشان برای دوست‌داران داستان‌های عاشقانه، لذتی عمیق به همراه دارد. نباید فراموش کنیم که آثار مویز در کنار پرفروش بودنشان، در دسته‌ی داستان‌های عامه‌پسند قرار می‌گیرند. این موضوع به خودی خود بد نیست. بهترین زمان برای مطالعه این کتاب‌ها، روزهایی است که دوست داریم از تمام فکر و خیال‌های آزار دهنده دور باشیم. یک فنجان چای کنارمان باشد و در ماجراهایی عاشقانه و رمان های عاشقانه و رمانتیک غرق شویم.

جوجو مویز تاکنون بیش از ۲۰ رمان عاشقانه نوشته است که بسیاری از آنها به فارسی ترجمه شده و به پرفروش ترین و پرطرفدارترین آنها در بالا به صورت مختصر اشاره کردیم. باران پناه دهنده، میوه خارجی، مرکز فروش طاووس، کشتی عروس ها، خلیج نقره‌ای،ستاره بخش، موسیقی شب و اسب رقاص از سایر کتاب های این نویسنده می باشد. در صورت انتشار رمان های عاشقانه جدیدی از این نویسنده معروف در ایران به مجموعه شهر کتاب اضافه خواهد شد.

جمله های معروفی از جوجو مویز

  • تنها گناه واقعی این است که آدم، تلاش کند خودش را چیزی نشان دهد که در اصل نیست.
  • نمی‌توان کسی را مجبور به ماندن کرد، اصلاً چرا باید به کسی که تو را نمی‌خواهد چسبید؟
  • می‌فهمید چه قدر سخت است که سکوت کنید و هیچی نگویید در حالی که ذره ذره وجودتان می‌خواهد منفجر شود؟
  • هیچ اشکالی ندارد احساساتی داشته باشیم که دیگران چیزی از آن درک نکنند، هر کسی سفر خودش را می‌رود.
  • درواقع تو می‌توانی به کسی کمک کنی که دلش می‌خواهد به او کمک شود.
  • اگر می‌‏خواهی هم‌چین لباسی بپوشی، آن را باید با تمام اعتمادبه‌نفس بپوشی. لباس بیش‌تر باید از لحاظ ذهنی اندازه‌ات شود تا ازنظر فیزیکی.
  • خودت را هل بده ساکن نباش.

زندگینامه نویسنده

جوجو مویز در سال ۱۹۶۹ در لندن به دنیا آمد. در سال ۲۰۰۲ شروع به نوشتن رمان های عاشقانه کرد و یکی از بهترین نویسنده ها در زمینه ی رمان های عاشقانه است. مویز برنده یک بورس مالی از روزنامه ایندیپندنت برای شرکت در دوره کارشناسی ارشد روزنامه ‌نگاری در دانشگاه شهر لندن شد. او به مدت ۱۰ سال در آنجا با سمت های مختلف کار کرد و با تلاش های فراوان توانست در سال ۱۹۹۸ دستار سردبیراخبار شود . جوجو یک زن فعال و پرانرژی و دارای استعداد فراوان است او با تلاش های فراوان خود توانست در سال ۲۰۰۲ مسئول بخش هنر و رسانه شود. زندگی و بیوگرافی جوجو مویز بسیار موفقیت آمیز بوده است.

جوجو مویز با شخصی به نام چارلز آرتور ازدواج کرد و حال به همراه همسرش و سه فرزند خود در یک مزرعه با خوشبختی زندگی می کنند. به گفته ی ایشان اگر روزنامه نگار و یا نویسنده نمیشدم حتما تمام تلاش خود را می کردم که به یک روان درمانگر تبدیل شوم زیرا علاقه شدیدی به اینکه در ذهن انسان ها چه می گذرد و آنها به چی فکر می کنند دارد.چیزی که شاید بتواند بهترین درس نویسندگی از زندگی جوجو باشد ، ذکر این نکته است که وی در ابتدای روزهای نویسندگی، یعنی پس از ده سال کار کردن در روزنامه ها ، بسیار سردرگم بود و حتی سه بار هم داستان هایش توسط ناشرها رد شده بود.

اما او با خود عهد بست که یکبار دیگر باید این کار را انجام دهد و بتواند موفقیت را بدست آورد. این شد که وی در چهارمین کتابی که به ناشرها داد ، موفق به گرفتن اجازه ی نشر شد. صبر و پشتکار جوجو مویز باعث شد که در صدر فهرست نویسندگان ادبیات داستانی عاشقانه قرار بگیرد و مشهور ترین نویسنده ی عاشقانه در دنیا بشود. این درس را هیچگاه از یاد نبرید که صبر کردن بهترین پاسخ به مشکلات و فشارهای در مسیر موفقیت است. اگر کتاب های او را نخوانده اید ، حتما به سراغ نثر روان و شیوای او بروید و علاوه بر لذت بردن از متن داستان ، درس های نویسندگی را نیز فرا بگیرید.

کلام آخر در معرفی و بیوگرافی جوجو مویز

جوجو مویز را می‌توان نویسنده‌ای پرتلاش معرفی کرد که با دقت و ظرافت خاصی به دغدغه‌ها و مسائل اجتماعی در دل داستان‌های عاشقانه‌اش می‌پردازد. مویز در بیان داستان، زبانی ساده دارد و می‌تواند به راحتی مخاطب را جذب کند. وی در مصاحبه‌هایش بیان می‌کند که برای برقراری ارتباط مخاطب با نوشته‌هایش لازم است که ابتدا خودش با نوشته‌هایش ارتباط بگیرد. با این حال جوجو مویز نویسنده توانایی است که با نوشتن داستان‌هایی قابل فهم می‌تواند خوانندگانش را به راحتی بخنداند، بگریاند و در عین حال تأثیرگذار باشد.

همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا جوجو مویز را به عنوان نویسنده‌ای بشناسیم که آثاری پرفروش در کارنامه کاری‌اش دارد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا تاکنون از این نویسنده کتابی خوانده‌اید و یا قصد خواندن کتابی از وی را دارید؟ اگر بله، خوشحال خواهیم شد نظر خود را در این باره در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید. در پایان امیدواریم اطلاعات کافی در مورد کتاب ها و بیوگرافی جوجو مویز به شما علاقمندان عزیز ارائه داده باشیم.

نوشته‌های مشابه

رمان من پیش از تو اثر جوجو مویز  یکی ازپرفروش‌ترین کتاب های نیویورک تایمز وسال 95 درایران است. من پیش از تو داستان قصه‌ ای‌ ست که در خاطره‌ها می‌ماند. جوجو مویز تاکنون دو بار موفق به کسب جایزه‌ی انجمن رمان‌نویسان رمانتیک شده است...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 34157
جوجو مویز از سال 2002 با انتشار کتاب «سرپناه بارانی» به طور جدی شروع به نوشتن رمان کرده است و تا کنون بیش از 12 رمان از او منتشر شده است که موضوعات عاشقانه‌ای دارند و اغلب در فهرست پرفروش‌ها بوده‌اند.
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 6102

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *