سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی

365 روز با ادبیات انگلیسی (nbookcity.com)

دانلود کتاب سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی

در این کتاب نویسنده به بررسی شیوه مطالعه ادبیات انگلیسی در سه زمینه شعر، رمان و نمایش‌نامه می‌پردازد، با تطبیق دادن آثار ادبیات انگلیسی با آثار کلاسیک ادبیات فارسی آن را ملموس‌تر می‌نماید و همچنین توضیحاتی در باب قالب‌های ادبی، نحوه تحلیل متن و روش‌های نگارش در مکتب‌های ادبی بیان می‌دارد. کتاب سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی اثری از مجموعه جوانان و فرهنگ جهانی است.این مجموعه با هدف شناساندن فرهنگ و ادبیات به جوانان تدوین شده است.

خلاصه کتاب

اثری فاخر از مجموعه ی در قلمروی زرین، جوانان و فرهنگ جهانی با نام سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی از مترجم و نویسنده ی شهیر کشور، دکتر حسین الهی قمشه ای به عرصه ی چاپ رسیده است. در دفاتر دیگر از این مجموعه ی ارزشمند ادبی، دکتر الهی قمشه ای به سراغ یک شاعر یا یک اثر بزرگ رفته و آن را در قالب تفسیر و روایت به زبانی ساده برای مخاطب تشریح کرده است. اما در این اثر، این پیر فرهیخته ای دانش و ادب به سراغ چندین و چند اثر بزرگ ادبی از مشهورترین مفاخر ادبیات انگلیسی رفته و نوشتارهایی از ویلیام شکسپیر، امیلی دیکنسون، برتراند راسل، ویلیام بلیک، رالف والدو امرسون، امیلی و آن برونته، جرج سانتایانا، رابرت هریک و دیگر بزرگان انگلیسی زبان را در این مجموعه گردآوری کرده است.

از جمله آثاری که الهی قمشه ای برای نوشتن این کتاب ارزشمند از آن بهره گرفته می توان به فلسفه ی پوچی و برای چه زیسته ام، گیاه عشق، بهترین ما و بدترین ما، خاک و سنگ، آخرین سخن، بلندای قامت ما، جای نومیدی نیست، بدیهه نوازی آسمانی، تبعید و چند اثر دیگر اشاره کرد. این آثار که به طور کلی به سه دسته ی نمایش نامه و شعر و رمان تقسیم می شوند، نوعی طبقه بندی از جانب نگارنده برای نحوه ی مطالعه ی هر یک را شامل شده و الهی قمشه ای با تطبیق دادن این آثار کلاسیک از ادبیات انگلیسی با آثار کهن و سنتی فارسی و ارائه ی توضیح و تحلیل و تبیین شیوه های نگارش متن در مکاتب ادبی، خواننده را هر چه بیشتر و بهتر با این شاهکارهای جهان ادب آشنا می کند.

معرفی نویسنده 365 روز با ادبیات انگلیسی

حسین محی الدین الهی قمشه ای در دی ماه 1318 در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی را به ترتیب در دبستان دانش، دبیرستان مروی و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران به پایان برد و نیز تحصیلات حوزوی و سنتی را نزد پدر، استاد فقید مهدی الهی قمشه‌ای و استادان دیگر دنبال کرد و سپس به کار تدریس در دانشگاه تهران و سایر مراکز آموزش عالی در داخل و بعدها خارج کشور پرداخت و در کنار آن به تألیف و ترجمة در زمینه عرفان و ادبیات و زیبایی شناسی مشغول شد. قریب یک سال نیز ریاست کتابخانه ملی ایران را عهده‌دار بود.

از آثار قلمی او: گزیدة فیه ما فیه (مقالات مولانا) در معرفی جلال‌الدین بلخی و شرح مقالات او، گزیدة منطق‌الطیر در معرفی عطار و هفت شهر عشق او، شرح گلشن راز شیخ محمود شبستری، کتاب مقالات، ترجمة گزیده‌ای از سخنان شکسپیر، بررسی آثار ترجمه شدة اسلامی به زبان انگلیسی، ترجمة کتاب پیامبر اثر خلیل جبران، تصحیح دیوان حافظ، مجموعه‌ای از ترجمه‌ها، مقالات و مقدمه‌ها در جلدهای مختلف کتاب کیمیا، 365 روز با سعدی، 365 روز با ادبیات انگلیسی، 365 روز با مولانا، رباعیات حکیم عمر خیام (ویرایش و پیشگفتار)، گزیدة شاهنامه (سالنامه فردوسی)، ترجمة دعای کمیل و نیز ترجمة کتاب آن خردمند دیگر اثر هنری ون دایک را می‌توان نام برد.

بخشی از متن کتاب

«در ماهیت زندگی»: زندگی ما بر صحنۀ عالم چیست یک نمایشنامه، یک سوگ نامه، یک تعزیه و شادیهای ما: رِنگ تندی است از اطوار موسیقی برای تقسیم نقشها میان بازیگران و رحِمِ مادران ما: اتاق تعویض لباس جایی که ما برای شرکت در این کمدی درامِ کوتاه جامۀ مناسب می پوشیم. و تماشاگرانْْ فرشتگانِ آسمان اند که با خرد و بصیرت کامل نشسته اند و هردم در دفترِ نقشِ هر کس شماره ای رقم می زنند و خطای بازیگران را بدان معین می کنند و گورهای ما که ما را از چشمهای فراگیر خورشید پنهان می کنند همان پرده است که در پایان بازی فرو می افتد و بدین سان ما تا پایان نمایش بر صحنه می خرامیم و همه چیز طنز و مطایبه است مگر مرگ که امری کاملاً جدی است.

نقد کتاب 365 روز با ادبیات انگلیسی

سروده‌ها و قطعات ادبی بدیع و اشعار زیبای شاعران غیر فارسی زبان، از ستون‌های شعر و ادبیات جهان می‌باشند. نکته‌ای که باعث تمایز شاعران برجسته بین‌المللی از دیگران شاعران و نویسندگان می‌شود، اسفاده هنرمندانه آنان از واژه‌هاست؛ به گونه‌ای که گویی زبانی متفاوت را خلق کرده‌اند. شما با خواندن کتاب سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی، شاهد به تصویر کشیده شدن لطیف‌ترین و دل‌نشین‌ترین بیان احساسات شاعر از وضعیت و شرایط انسانی خواهید بود. خواندن این کتاب که توسط انتشارات سخن به چاپ رسیده است را به تمامی علاقه‌مندان ادبیات جهان پیشنهاد می‌ کنیم.

تعداد بازدید: 1,229 بار

Hossein%20Mohyeddin%20Elahi%20Ghomshei%20 %D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%AD%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86%20%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%20%D9%82%D9%85%D8%B4%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C

عنوان کتاب: سیصد و شصت و پنج روز با ادبیات انگلیسی

نویسنده: حسین محی الدین الهی قمشه ای

تعداد صفحات کتاب: 641 صفحه

زبان کتاب: فارسی و انگلیسی

حجم فایل: 13.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 292
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 4 روز قبل
تعداد بازدید: 481

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *