نقطه عطف

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
نقطه عطف (nbookcity.com)

دانلود کتاب نقطه عطف

مالکوم گلدول نویسنده‌ کتاب مشهور نقطه عطف بر این باور است که تغییرات کوچک می‌ تواند اثرات بسیار بزرگی بر جای بگذارد. او در این کتاب از اصل نقطۀ عطف حرف می‌ زند که ردپای آن را می‌ توان در هر تغییر یا رشد بسیار بزرگ دید.

این نویسنده این اصل را به نقطه‌ی بحرانی، یا آستانه‌ و یا نقطه‌ی جوش تشبیه کرده که شامل سه قانون حداقل، عامل چسبانکی و نیروی محیطی است. او این سه قانون را در کتاب نقطه عطف به‌ صورت کامل تشریح کرده تا خواننده به درک کاملی از همه‌گیر شدن دست یابد.

گلدول نویسنده کتاب نقطه عطف از قانون کم صحبت می‌ کند و معتقد است برای این که یک ایده فراگیر شود باید آدم‌های کمی از آن حرف بزنند یا استفاده کنند اما کسانی باشند که توانایی یا شهرت خاصی دارند. قانون کم را گلدول با استناد به قانون اقتصادی مشهور هشتاد بیست توضیح می‌دهد و می‌گوید آن بیست درصدی که بیشترین تاثیر را در فراگیرشدن یک ایده می‌گذارند چه کسانی هستند وچه ویژگی‌هایی دارند.

خلاصه کتاب

کتاب نقطه عطف آن لحظه جادویی ست که یک ایده ، گرایش یا رفتار اجتماعی از آستانه اش عبور می کند ، پیشنهاد هایی ارائه می کند و مانند یک آتش پخش می شود. درست همانطور که یک فرد بیمار به تنهایی می تواند یک آنفولانزای همه گیر را شروع کند ، دقیقا همینطور یک فشار کوچک اما کاملا هدفمند می تواند باعث ایجاد روند مد ، محبوبیت محصول جدید یا افت میزان جرم شود. این کتاب پرفروش بسیار مشهور ، که در آن مالکوم گلدول به درخشانی به بررسی پدیده نقطه اوج می پردازد ، در حال حاضر طرز تفکر مردم در سراسر جهان را در مورد فروش محصولات و انتشار ایده ها تغییر می دهد.

مالکوم گلدول در کتاب نقطه عطف ما را با انواع شخصیت های خاصی که منتشر کننده ی طبیعی ایده ها و گرایش های جدید هستند ، معرفی می کند. او چیزهایی مانند مد ، سیگار کشیدن ، تلویزیون کودکان ، پست مستقیم و اوایل انقلاب آمریکا را تحلیل می کند تا سرنخ هایی در مورد ایجاد ایده های مسری و واگیر دار پیدا کند و از یک اجتماع مذهبی ، یک شرکت پیشرفته با تکنولوژی بالا و یکی از بزرگترین فروشندگان جهان بازدید می کند تا نشان دهد ایپدمی های اجتماعی چگونه شروع می شوند و تداوم می یابند.

معرفی نویسنده

مالکوم گلدول در سال 2011 موفق به دریافت نشان ملی کانادا شد که بعد از نشان لیاقت، بالاترین نشان افتخار برای شایستگی در میان مدال‌های کانادا است. این نویسنده در سراسر جهان شناخته شده‌ و آثارش به چندین زبان دنیا ترجمه شده‌ است. کتاب‌های «نخبگان چگونه نخبه می‌ شوند!»، «از ما بهتران»، «استثنائی ها» و «یک نگاه» از او به فارسی ترجمه شده‌ اند. گلدول نویسنده‌ی پر سر و صدایی است. تعداد کتاب‌هایی که نوشته زیاد نیست اما همه‌ی کتاب‌هایش پرفروش بوده‌اند.

نظریه‌هایی که در این کتاب‌ها مطرح کرده جالب و به قول خودش معمولاً بر خلاف نظرات عموماً‌ پذیرفته‌شده بوده است. گلدول سال‌ها است در نیویورکر و مجلات خوشنام و معتبر دیگر می‌نویسد و سخنرانی می‌کند. مطالعه کتاب نقطه عطف برای پژوهشگران حوزه علوم اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و هر کس که دغدغه جامعه و فرهنگ را دارد و به دنبال پاسخ دادن به این پرسش است که جهان امروز رو به کدام سو می‌ رود؟ بسیار سودمند و بی‌نهایت جذاب خواهد بود.

بخشی از متن کتاب

چنانچه بخواهیم از وقوع جرم جلوگیری کنیم باید کارهای زیربنایی بسیاری را انجام دهیم تا این نابرابری‌ها رفع شود. ولی شرایط محیطی می‌ گوید: چیزی که در کاهش جرم کمک مؤثری می‌کند، اقدامات بسیار کوچک است، نه حل مسائل و مشکلات بزرگ؛ به عبارت دیگر، نیازی به‌ آسیب‌ شناسی روانی گوتز یا بررسی پیشینهٔ فقر چهار جوان شرور نیست، بلکه با انجام کارهای کوچک مانند تمیزکردن دیوارهای کثیف ایستگاه‌های مترو و واگن‌های نقاشی‌ شده و دستگیری افرادی که پول بلیت را نمی‌ دهند، می‌ توان از وقوع جرم پیشگیری کرد.

این عقیده که پیام باید مخاطب خود را درگیر کند تا تغییر به‌وجود آید، چنان بااهمیت است که در همه‌گیرشدن مسائل و موضوع‌های اجتماعی نیز کاربرد دارد. ما بسیار تلاش می‌کنیم تا پیامی بسازیم که در ذهن افراد نفوذ کند تا به کمک آن بتوانیم محصولِ تولیدی خود را بفروشیم یا نظراتمان را به گوش همه برسانیم. مشکل‌ترین بخش پیام‌رسانی، نحوهٔ ارائهٔ پیام است؛ به‌عبارتی پیام نباید از یک گوش وارد و از گوش دیگر خارج‌شود. پس محتوای آن باید فکر و ذهن شخص را درگیر کند یا به‌عبارتی به ذهن بچسبد.

نقد کتاب نقطه عطف

کتاب نقطه عطف اولین کتاب از مالکوم گلدول روزنامه‌ نگار کانادایی است که در سال 2002 منتشر شد. این کتاب به دنبال تبیین و توصیف تغییرات مبهم و ناشناخته‌ی جامعه‌ شناختی است که زندگی روزمره را تحت تأثیر خود قرار می‌ دهد. گلدول بر این باور است که ایده‌ها، محصولات، پیام‌ ها و رفتارها مانند ویروس‌ ها در جامعه‌ی انسانی گسترش می‌ یابند و زندگی را دستخوش تغییرات گسترده‌ای می‌ کنند.

او در کتاب نقطه عطف به دنبال پاسخ برای این پرسش قدیمی است که چرا برخی از طرح‌ ها و ایده‌ ها نسبت به بقیه فراگیرتر می‌ شوند و به نقطه‌ی اوج فروش و محبوبیت می‌ رسند. او از اصل همه‌ گیر شدن موضوع‌های اجتماعی در این کتاب حرف می‌ زند و از چگونگی سرایت کردن رفتار به دیگران و تأثیر آن بر اتفاقات بزرگ جوامع انسانی مانند فروش چند هزارتایی کفش در یک سال یا کاهش جرائم در شهر نیویورک می‌ گوید.

تعداد بازدید: 616 بار

Malcolm%20Gladwell%20 %D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%88%D9%85%20%DA%AF%D9%84%D8%AF%D9%88%D9%84

عنوان کتاب: نقطه عطف

جز برترین آثار روانشناسی 

جز کتاب های برگزیده درباره جامعه شناسی

نویسنده: مالکوم گلدول

مترجم: فریبرز آذرنیا

تعداد صفحات کتاب: 427 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب پیش رو راهگشای تندخوانی است و این مباحث در این مهارت نیز آموزش داده می‌شود. در فصول ابتدایی کشش و روند ارائه مطالب کند و بی رمق است، ولی مطمئنا اگر ادامه دهید دستاوردهای خوبی را بدست...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 1038
زنی که در کودکی توسط خاله اش با دنیایی خارج از دنیای خاله زنکی زنان آن دوره آشنا می شود و هنرمند می شود سپس خاله اش را از دست می دهد و برای فرار از دست اولین دیو زندگیش یعنی پدرش...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 4023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *