گاهی که از نه شنیدن می ترسیم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
گاهی که از نه شنیدن می ترسیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم

کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم بیشتر جملات جالبی ارائه می دهد، برای موقعیت های آشنایی که خیلی اوقات همه درگیرش می شویم.

مثلا اگر کسی بدون هیچ دلیلی به شما کینه ورزی می کند باید باور داشته باشیم که آن شخص خودش به شدت آسیب دیده است و نظرش کمترین ارزشی ندارد و فقط باید او را ببخشیم و پشت سر بگذاریم.
یا در موارد دیگری چنین نظراتی را مطرح کرده است که شاید همگی ما آن ها را بدانیم ولی خواندن آن در یک کتاب به قلم آلن دوباتن باعث یادآوری دانسته هایمان باشد.

از دلایلی که کتب های دوباتن طرفدار زیادی دارد، توضیحات ساده و در عین حال کاربردی آن است و اینکه نویسنده ادعایی ندارد فرد با خواندن کتابش حتما و خیلی زود به نتیجه صددرصدی برسد. در این کتاب دوباتن به موضوعاتی پرداخته است که اکثر ما در زندگی روزمره‌مان با آن‌ها روبه‌ رو هستیم، مسائلی که باعث ایجاد حس ناامنی و ترس در ما می‌شوند. مواردی چون: ترس از مردن، مورد نقد واقع شدن و دشمنی‌، خود زشت‌ا نگاری، ترس از تنهایی و نه شنیدن و…که با خواندن کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم تلنگری به مخاطب زده می‌ شود تا خود وجودی‌اش را باور کند و بداند جهان فراتر از نگاه مادی و ظاهری‌ ماست.

خلاصه کتاب

کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم به ما می گوید: برای اینکه بتوانیم از خودمان در برابر دشمن بیرونی دفاع کنیم، ابتدا باید طرف خودمان باشیم. برای بعضی افراد، این کار آنقدر که به نظر می‌ رسد، آسان نیست. تا وقتی به این حقیقت پی نبریم، بیشتر مایلیم شخصیت خود را اینطور تعبیر کنیم: بد، ناحق، غلط، شرم‌ آور و به‌ درد نخور. این کار زیاده‌ روی به نظر می‌رسد، و بخش عاقل و بالغِ شخصیت‌مان می‌ داند که چنین کاری اصلاً درست نیست.

با وجود این، در درونمان حس می‌ کنیم که نه‌ تنها چنین کاری درست است، بلکه این حقیقتی اساسی در مورد ماست. اولین قدم برای حل‌ کردن مشکل‌مان با دشمن بیرونی درک این مطلب است که شخصیت ما طوری شکل گرفته که در مواجهه با مخالفت دچار مشکل می‌ شویم. کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم به ما کمک می‌ کند مشکلاتمان را حل کنیم و خود بهتری از خودمان بسازیم. این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داشتن یک شخصیت موفق پیشنهاد می‌ کنیم.

بخشی از متن کتاب

می‌ دانیم تعداد بی‌شماری خلق‌وخو داریم که ترکیب عجیبی از مهربانی و خودخواهی، بی‌اخلاقی و خوبی، و گیجی و تیزبینی است. می‌ دانیم که توانایی‌های بی‌شماری داریم؛ درعین‌حال هنرمند، کشاورز، حسابدار، بچه، رئیس، دیوانه، مرد، پسر، دختر، زن، دلفین، زرافهٔ گردن‌کوتاه، عروس دریایی، و ورزشکار هستیم. تقریباً هر موجودی که تا به‌ حال از زمین سر برآورده و روی آن نفس کشیده در وجودمان جا دارد. بنابراین، بسیار عجیب و احمقانه است که با خودمان در آینه رو به‌ رو شویم و یک چهرهٔ مشخص ببینیم: یک بینی عادی، دو تا گوش معمولی، و لب‌هایی کم‌ تحرک.

سروکلهٔ این احساس عجیب اولین بار در نوجوانی پیدا می‌ شود. ازآنجا که در نوجوانی تازه برای اولین بار متوجه می‌ شویم بدنمان چطور به نظر می‌ رسد، اصلاً عجیب نیست که در آن سن‌وسال همیشه با تحیر گوشه‌ای نشسته باشیم، یا با پدر و مادرمان دعوا کنیم، یا با لباس سیاهِ بلند و بی‌قواره‌ای به تن، جایی افسرده کز کرده باشیم. چرا؟

چون تازه متوجه شده‌ایم که محکوم به زندگی در چه قفسی هستیم، درحالی‌که قبلاً با آسودگی خاطر گمان می‌کردیم مثل ابر یا گزاره‌ای ناتمام در تعریف نمی‌گنجیم. همان‌قدر که خواننده از انتخاب تصادفی یک ستارهٔ هالیوودی به‌جای شخصیتی داستانی جا می‌خورد، ما هم از دیدن صورت‌مان در آینه حیرت می‌کنیم. کسی نقش‌مان را بازی می‌کند که مطمئن نیستیم از انتخاب او در این نقش خوش‌مان بیاید.

نقد کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم

آلن دوباتن در این کتاب به ما یاد می‌ دهد چگونه با انتقادات و دشمن بیرونی مواجه شویم و بدون سرزنش کردن خود از خودمان در برابر دیگران دفاع کنیم. از آینده و اتفاقاتی که قرار است بیافتد نترسیم و شجاعانه درک کنیم آن‌ها را تا بتوانیم زندگی مطلوبی داشته باشیم. او اعتقاد دارد باید یاد بگیریم بدنمان هدیه‌ی طبیعت است و با آن کنار بیاییم چون شخصیت هر فرد فراتر و بی‌ارتباط با ظاهر اوست. از تنهایی هراس نداشته باشیم، زیرا باعث می‌شود آدم‌های اشتباه را بدون در نظر گرفتن معیارهای درست وارد زندگی‌مان کنیم که در این‌ صورت به روح و روان خود آسیب‌ زده‌ایم و…

متن کتاب ساده و روان است و ترجمه‌ی نسبتاً خوبی دارد. از نظر من اگر بیشتر به مطالب بال و پر داده می‌شد و خیلی زود از روی برخی مسائل عبور نمی‌ کرد ؛ بهتر بود. اگر مثل من به خواندن کتاب‌های انگیزشی و روان‌شناسی علاقه‌مندید‌؛ خواندن کتاب گاهی که از نه شنیدن می ترسیم را به شما پیشنهاد می‌ کنم.

تعداد بازدید: 1,291 بار

Alain%20de%20Botton%20 %D8%A2%D9%84%D9%86%20%D8%AF%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%86 9

عنوان کتاب: گاهی که از نه شنیدن می ترسیم

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: فاطمه حسینی سارانی

تعداد صفحات کتاب: 114 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

زائرمحمد، نمایانگر بهترین و درخشانترین ویژگی‌های سلحشوری و جوانمردی است و از نادر آدمهای نوشته‌های چوبک است که آگاهانه و به رغم ایمان دینی استوار خود برای انتقام آماده می‌شود و آن را به خداوند واگذار نمی‌کند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 556
این کتاب آغازی است برای تبدیل شدن به قهرمانی هرروزه، شارما در این کتاب به ما یاد می‌دهد تا قلبی مملو از قهرمان‌گرایی در این جهان زیبا و گاه خشن قدم بگذاریم و شکوه قدرت‌هایمان را بپذیریم...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 1388

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *