چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید

کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید حجم کمی دارد و به خوانندگان این امکان را می‌ دهد تا در فرصتی کوتاه، در درجه‌ی اول بحران را شناسایی کنند و پیش از آن شیوه‌ی دوری از آن را مدیریت کنند.

ایساک آدیزس در سه فصل کتاب مدیریت بحران را نگاشته و در آن به موضوعاتی ازجمله این که چطور در بحران‌ها با انتخاب یک استراتژی درست می‌ توان به پیروزی دست یافت را توضیح داده است. کتابی موجز با زبان ساده و روان که تأثیرگذاری آن و راه‌ حل‌های ارائه‌شده در آن به خوانندگان قدرت عمل و اجرای آن روش‌ها در معضلات و بحران‌های کنونی جامعه‌ی ایرانی را هم می‌ دهد.

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب پیش رو به بیان راهکارهای موثر و کارآمد در تقویت توانایی ها و مهارت های درونی جهت اداره و مدیریت موقعیت های بحرانی پرداخته است. مطالب کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید پربار و آموزنده ، نه تنها برای افراد از هر قشری از جامعه مناسب و کاربردی است بلکه برای کارآفرینان و مدیریان کسب و کارها هم الهام‌ بخش و راهگشا خواهد بود. به این دلیل که اگر با این اندیشه جلو برویم که اگر هر مدیر و سرپرستی چه در خانواده و چه در جامعه بتواند در بحران‌ها و چالش‌های حیاتی تصمیم و راه‌ حل درستی داشته باشد قطعاً آن جامعه و خانواده به سمت پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ قدم خواهد برداشت.

با درایت برخورد کردن با بحران‌ها همان‌طور که می‌ تواند عامل بزرگ‌ شدن باشد؛ در صورت اجرایی‌ نشدن، عامل شکست‌های بزرگ و محوشدن هم محسوب می‌شود. کوروش بزرگ از درون بحران‌ها به سمت پیروزی‌های بزرگ حرکت کرد؛ درحالی‌ که رویکرد هانیبال گاتاژی به‌عنوان پدر فرماندهان استراتژی و پیروزی‌های فوق‌العاده‌اش در مقابل رم با استفاده از پنجاه‌هزار سرباز پیاده، نُه‌هزار سوار و دویست‌وهجده راس فیل برای عبور از رشته‌کوه‌های آلپ و پیرنه، طلیعه‌ی تدابیر جسورانه در جنگ بود.

با درایت رفتار کردن با بحران ها و انتخاب استراتژی مناسب و صحیح، یک عصای جادویی برای رسیدن به پیروزی های بزرگ یا از آن طرف، در صورت اجرا نکردن، منجر به محو شدن است. هرچه سازمان ها بزرگ تر باشند، این حساسیت هم بیش تر خواهد بود. راه کارهای کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید؟ می تواند عامل ایده های جدیدی برای افراد و چابک بودن سازمان ها در عین بزرگ بودن شان محسوب شود؛ که مهم ترین عامل موفقیت در مواجهه با بحران ها به شمار می رود.

بخشی از متن کتاب

به نظر می‌رسد بحران‌های عمیق مالی، در سرتاسر جهان، هرچه بیش‌تر روی می‌دهند و روی هر شخص، به‌خصوص روی شرکت‌هایی تأثیر می‌گذارند که در یک اقتصاد به‌صورت فزاینده رقابتی حضور دارند و تغییرات سریع و مداوم اقتصادی، سیاسی و تکنولوژیک را تجربه می‌کنند؛ شرکت‌هایی که باید برای تداوم توسعه به اعتبار مالی و بانکی دسترسی داشته باشند. مردم به‌صورت کلی، علاقه‌ای به بحران ندارند. هرچند معنای لغوی واژه‌ی Crisis یا بحران، تحول یا نقطه‌ی عطفی ست که باعث تغییر قطعی (بدتر یا بهتر) می‌شود و معمولاً بار معنایی منفی دارد. وقتی مردم واژه‌ی «بحران» را می‌شنوند، خودبه‌خود به یک فاجعه فکر می‌کنند.

اغلب مردم از بحران می‌ترسند و این حتی در مدیران سازمان‌ها بیش‌تر به چشم می‌خورد؛ یعنی همان مدیرانی که باید نگران حفظ موجودیت سازمانشان باشند. ولی لازم نیست این‌طور باشد. چرا؟ به این دلایل: بیایید با یک تمثیل شروع کنیم. احتمالاً یادتان می‌آید وقتی کودک بودید والدینتان به شما می‌گفتند: «بعد از دوش آب گرم در هوای سرد بیرون نرو! سرما می‌خوری!» خب همیشه برای من سؤال بود که چرا اگر با موی خیس در هوای سرد بیرون بروم، سرما می‌خورم؛ درحالی‌که در فنلاند و روسیه مردم دوست دارند به سونا بروند، عرق کنند و بعد، بیرون بیایند و در برف غلت بزنند. این کار به آن‌ها حس خوبی می‌دهد!

بعضی مردم در سیبری از جمله سالخوردگان، یخ روی دریاچه یا رودخانه را سوراخ می‌کنند و داخل آب یخ‌زده شیرجه می‌زنند؛ آن‌ها هم از این کار لذت می‌برند! اگر من این کار را می‌کردم، احتمالا از ذات‌الریه می‌مردم. فرقش در چیست؟ چیزی که باید بدانیم این است که علت بیماری ما سرما نیست. بلکه تغییر سریع از گرما به سرماست. ولی هنوز هم مشخص نمی‌شود که چرا مردم فنلاند از تغییر ناگهانی گرما به سرما لذت می‌برند، درحالی‌که همین تغییر باعث بیماری من می‌شود. کلا به توانایی یا ناتوانی ارگانیسم بدنتان ربط دارد. اگر ارگانیسم بدنتان خوش‌بنیه باشد، تغییر، قوی‌ترتان می‌کند. ولی اگر ضعیف باشید، ممکن است شما را بُکُشد.

نقد کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید

کتاب چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید سه بخش با عناوین «فروپاشی اجتناب‌ناپذیر و جهانی ست»، «تغییر مسئولیت‌ها» و «ارزش توانمندسازی» دارد. نویسنده با زبان ساده و تأثیرگذار در این کتاب توضیح می‌دهد که تمام مشکلات افراد به کسب‌وکارها محدود نیست بلکه تمام مشکلاتی که افراد یا گروه‌ها با آن مواجه هستند به خاطر فروپاشی است. آلبرت اینشتین می گوید: «بحران ممکن است یک برکت واقعی برای هر فرد و هر ملتی باشد، چون تمام بحران ها باعث پیشرفت می شوند. خلاقیت، مولود نگرانی و اضطراب است؛ درست همان طور که روز از شب تار متولد می شود.

در بحران است که اختراعات، اکتشافات و استراتژی های بزرگ پدید می آیند، کسی که بر بحران غلبه می کند، بر خودش غلبه کرده است؛ آن هم بدون اینکه مغلوب شود. کسی که شکست خودش را در زمان بحران، سرزنش می کند، استعدادش را نادیده گرفته است و بیش تر از راه حل ها به مشکلات احترام می گذارد. بحران واقعی، بحران بی کفایتی است. بزرگ ترین اشتباه مردم و ملت ها تنبلی ست که با آن تلاش می کنند برای رفع مشکلات شان راه حل هایی پیدا کنند. بدون بحران، چالشی وجود ندارد. و زندگی بدون چالش به روزمرگی و مرگ تدریجی تبدیل می شود»

تعداد بازدید: 274 بار

Dr.%20Ichak%20Kalderon%20Adizes%20 %D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%A7%DA%A9%20%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D8%B3

عنوان کتاب: چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنید

و پیش از آن؛ شیوه ی دوری از بحران

نویسنده: ایساک آدیزس

مترجم: محمدحسین اکبرزاده

تعداد صفحات کتاب: 52 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 86
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 18 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *