کتاب مدیریت برایان تریسی

کتاب مدیریت برایان تریسی

دانلود کتاب مدیریت برایان تریسی

کتاب مدیریت برایان تریسی شما را در جهت مدیریت بهتر کار و پرسنل خود به جلو سوق می دهد. دویست سال پیش، در سال های اولیه انقلاب صنعتی، اغلب افراد دنیا فقیر بودند. هنوز هم اغلب افراد دنیا فقیرند.

در طول دویست سال گذشته انقلابی فناورانه روی داده است که با ظهور موتورهای بخار و نیروی برق آغاز شد و به فناوری های شگفت انگیزی منتهی شد که امروزه می شناسیم و از آن ها استفاده می کنیم. گفته می شود که این فناوری برتر باعث کاهش شدید فقر در بخش اعظم دنیای غرب شده و ثروت بیشتری را برای افراد بیشتری خلق کرده که در کل تاریخ بشر بی سابقه بوده است. اما حقیقت این است که همه این ها به خاطر فناوری نیست.

این انقلاب بیشتر از آنکه فناورانه باشد، مدیریتی بوده است. مدیران شرکت ها و سازمان ها در همه رده ها مسئول این پیشرفت های بزرگ بوده اند. فناوری همواره به دنبال پیشرفت مدیریتی به وجود آمده است. در این کتاب می خواهم درباره 21 ایده کلیدی برای تبدیل شدن به مدیری اثربخش تر صحبت کنم. چرا این موضوع تا این حد مهم است؟ در مطالعاتی که در طول این سال ها داشتم صدها کتاب خواندم، مدرک کسب وکار گرفتم و به عنوان مشاور، مربی و راهنمای بیش از 1000 شرکت بزرگ کار کردم. هر سال با صدها و گاهی هزاران مدیر کار کردم. مدیران خوب و مدیران ضعیف را دیدم و دریافتم که 20 درصد مدیران، 80 درصد نتایج را به دست می آورند. بدین معنی که 80 درصد مدیران فقط در کسب 20 درصد از نتایج نقش دارند. هدف من از نگارش کتاب «مدیریت» این است که تکنیک ها، ابزار، ایده ها و روش های لازم برای قرار گرفتن در آن 20 درصد برتر را به شما بیاموزم و اگر از پیش در آن 20 درصد برتر قرار دارید (خواندن این کتاب گواهی بر این موضوع است) روش قرار گرفتن در 5 درصد و سپس یک درصد برتر مدیران را خواهید آموخت.

علمی غیردقیق

مدیریت علمی غیردقیق است. من بیش از 30 کسب وکار را آغاز کردم، مدیریت کردم و به موفقیت رساندم و می توانم به شما اطمینان دهم که هیچ دستورالعمل ثابتی برای این کار وجود ندارد. هیچ روشی وجود ندارد که همیشه صحیح باشد. کلید موفقیت در مدیریت یادگیری و تمرین مکرر است، اگرچه شاید هرگز نتوانید آن را کاملا درست انجام دهید.  وقتی وینس لُمباردی مسئولیت تیم گرین بِی پَکِرز را بر عهده گرفت،  از او پرسیدند «چگونه می خواهید روش عملکرد تیم را تغییر دهید؟ آیا می خواهید بازی ها و ایده های جدیدی برای چرخش توپ پیاده کنید؟»

او پاسخ داد: «نه، فقط می خواهیم در رعایت اصول اولیه فوق العاده عمل کنیم.» براساس محاسبات من، 80 درصد موفقیت در مدیریت به تمرین مکرر اصول اولیه بستگی دارد که 20 درصد فعالیت های مدیریتی را تشکیل می دهد. در این کتاب 20 درصد از مهارت های مدیریتی را می آموزید یا دوباره به یاد می آورید، که مبنای همه تفاو تها هستند. اگر همان روش هایی را به کار گیرید که سایر مدیران موفق به کار گرفته اند، خواهید دید که می توانید در جایگاه مدیریتی خود کارهایی را که قبلا در طول هفته ها یا ماه ها انجام می دادید، در عرض چند روز انجام دهید.

تعریف مدیر

بیایید بحث را با تعریف مدیر آغاز کنیم. مدیر کسی است که به کمک دیگران یا انجام کار توسط آن ها به نتایج مورد نظر می رسد.  مدیر کسی است که کارهای درست را به روشی درست انجام می دهد. مدیر برتر کیست؟ مدیر برتر کسی است که با ارائه بهترین آنچه در توان دارد و آزاد کردن توان دیگران برای همکاری بهتر با سازمان، به نتایجی فوق العاده دست می یابد. نقطه قوت هر سازمان بر اساس قابلیت مدیرانش در همه رده ها تعیین می شود.

آن ها «افسران« ارتش کسب و کار هستند. اینکه چه کاری انجام می دهند و چقدر خوب آن را انجام می دهند، از مشخصه های کلیدی موفقیت شرکت است. دقیق ترین مطالعات نشان می دهد که یک فرد معمولی با کمتر از 50 درصد ظرفیت واقعی خود و گاهی 30 یا 40 درصد آن کار می کند. یک مدیر خوب محیطی را ایجاد می کند که یک فرد معمولی با60 ،70 ،80 و 90 درصد و گاهی با حدود 100 درصد ظرفیت خود کار کند و مشارکتی عالی و نه متوسط با سازمان داشته باشد.

تعداد بازدید: 2,919 بار

Brian Tracy برایان تریسی4

عنوان کتاب: کتاب مدیریت برایان تریسی

21 ایده کلیدی برای تبدیل شدن به مدیری برتر و اثربخش

نویسنده: برایان تریسی

مترجمان: ژان بقوسی و بنفشه عطرسائی

تعداد صفحات کتاب: 96 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.23 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

برایان تریسی در سال 1944 ونکوور کانادا و در خانواده‌ای به دنیا آمد که حتی بر سر پرداخت قبض‌های آب و برقشان هم مانده بودند! پدرش شغل مشخصی نداشت و او و سه برادرش با لباس‌هایی که از خیریه تهیه شده بود، به مدرسه می‌رفتند. والدینش البته شریف بودند و به اصول اخلاقی پایبند اما به شدت در فقر به سر می‌بردند. از زمانی که برایان تریسی به یاد می‌آورد، همیشه برایش سؤال بود که چرا خانواده‌های دیگر از کیفیت زندگی بالاتری برخوردارند و آن‌ها در باتلاقی از مشکلات دست و پا می‌زنند.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

Instagram

اینستاگرام

Telegram

کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

دلیل اصلی موفقیت یا شکست کسب وکار، موفقیت یا شکست در تلاش های بازاریابی است. بر اساس نظر دان و برَد استریت، 48 درصد شکست ها در کسب وکار به کاهش یا عدم اثربخشی عملیات بازاریابی و فروش بستگی دارد.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 4474
برایان تریسی در کتاب انگیزش بر روی بهبود ارتباط میان مدیر و کارمند تمرکز کرده است. در یک محیط کاری دادن انگیزه به کارمندان هم از نظر روانی محیط را شاد و پر از خلاقیت می‌کند و هم نتیجه کار را کیفی و کمی بهبود می‌بخشد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 5967

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *