عادت مربی گری

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
عادت مربی گری (nbookcity.com)

دانلود کتاب عادت مربی گری

کتاب عادت مربی گری هفت سؤال و ابزارهایی به شما می دهد تا آنها را به یک شیوه همه روزه برای سخت کارکردنِ کمتر و تأثیرگذاری بیشتر تبدیل کنید.

کتاب پیش رو از یک طرف به منابع معتبر و تحقیق های علمی پشت گرم است و از طرف دیگر سرشار از تکنیک های عملی و دم دستی مربیگری است. با خواندن آن تجربه خیلی از موقعیت هایی که کتاب توصیف می کند جلوی چشمانتان می آید و افسوس می خورید که کاش بهتر مدیریت می کردید. مایکل بانگی استانیر نویسنده کتاب، در هیچ جایی از فصل ها پرگویی نکرده است و هر خط از متن کتاب نکته به دردبخوری دارد؛ پس نوشته ها کوتاه و کتاب خواندنی است.

خلاصه کتاب

کتاب عادت مربی گری، به شما آموزش می دهد که کمتر بگویید، بیشتر بپرسید و شیوه رهبری‌تان را برای همیشه تغییر بدهید. امروزه همه می دانند که مدیران و رهبران باید برای کارمندانشان، مربی باشند. نشریات رهبری، مقالات بی شماری دراینباره دارند. بعضی از استادان برجسته معتقدند که مربیگری عادت ضروری رهبری است. طبق قانون مور، به‌ نظر می رسد که تعداد مربیان اجرایی چند برابر شده باشد.

حتی دیلبرت هم از مربی گری تقلید می کند و برای موفقیت مربی‌ گری، دیگر نمی توان نشانه مطمئن‌تری پیدا کرد. تجربه‌ام به من می گوید که حالا همه چیز نسبت به گذشته بدتر شده است تا بهتر. همه ما بیشتر از هر زمان دیگری خودمان را پرمشغله کرده‌ایم و درحالی‌که «مربیگری» اکنون عبارتی است که بیشتر از قبل رواج پیدا کرده است، اما کاربرد واقعی مربیگری هنوز خیلی مشاهده نمی شود و وقتی هم که استفاده می شود، به‌ نظر نمی رسد که خیلی کارآمد باشد.

دنیل اچ. پینک، نویسنده کتاب‌های هر انسانی فروشنده است، درباره کتاب عادت مربی گری گفته است: مایکل بونگی استانیر، اصول مربی‌گری را در هفت پرسش اساسی خلاصه می کند. اگر بر تکنیک عمیق و در عین‌ حال ساده او تسلط پیدا کنید، با یک تیر دو نشان زده‌‌اید. می توانید از کارکنان و همکارانتان مؤثرتر از قبل حمایت کنید و حتی شاید متوجه شوید که بهترین مربی خودتان هم شده‌‌اید. این کتاب سرشار از ایده‌‌ها، ابزارها و پرسش‌‌‌‌هایی جذاب، مفید و کاربردی است که می تواند راهنمای هر رهبر علاقه‌‌مند به پیشرفت باشد.

بخشی از متن کتاب

دانیل گُلمن، روانشناس و روزنامه‌ نگاری که مفهوم هوش احساسی را ساده‌سازی کرده است، بیش از پانزده سال پیش، اولین قدم در این زمینه را با مقاله‌ای با عنوان «مدیریت اثربخش» برداشت. او بیان کرد که رهبری، شش شیوه گوناگون دارد. به گفته او، مربی‌گری، یکی از این شیوه‌ها است و تأثیری بسزا بر عملکرد افراد، آموزش آن‌ها و نتیجه نهایی حاصل از کارشان دارد. بااین‌حال، در آن دوران، مربیگری، کم‌ترین محبوبیت را در میان شیوه‌های رهبری و مدیریت داشت. گلمن در آن زمان نوشته بود: «بسیاری از رهبران معتقدند در این شرایط اقتصادی پرفشار، نمی‌توانند زمان کافی را به شیوه کند و کسل‌کننده آموزش افراد و کمک کردن به رشد آن‌ها، اختصاص دهند.»

البته فراموش نکنید که این مسائل، به گذشته‌ای طلایی، یعنی روزهای خوش سال ۲۰۰۰، مربوط می‌شوند؛ دورانی که ایمیل، نعمت محسوب می‌شد نه یک مصیبت، و درواقع ما در نقطه شروع فرایند جهانی شدن بودیم و تلفن همراه هوشمندمان تبدیل به تمامی دنیای ما نشده بود. براساس تجاربم که حاصل کار کردن با مدیرانی پرمشغله از نقاط مخالف جهان است، می‌توانم بگویم که اوضاع جهان، بدتر از گذشته است. امروزه همه ما خود را درگیر کارهای متعدد کرده، کیفیت کار را قربانی این رفتارمان کرده‌ایم و درعین‌حال که واژه «مربیگری» امروزه بیش از هر دوره دیگری بر سر زبان‌هاست، هم‌چنان شاهد افزایش کاربرد عملی آن در جوامع نیستیم.

در حال حاضر، حتی هنگامی که «مربیگری» به صورت عملی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارساز به نظر نمی‌رسد. احتمالا شما هم این شیوه را آزموده‌اید اما تجربه‌تان موفقیت‌آمیز نبوده است. به احتمال زیاد شما در گذشته با حالتی از «مربی‌گری» مواجه شده‌اید. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۶ در یک شرکت فعال در زمینه بهبود شیوه های مدیریت صورت گرفت نشان داد که هفتادوسه درصد مدیران در گذشته نوعی از آموزش مربی‌گری را دریافت کرده بودند.

نقد کتاب عادت مربی گری

اگر در مقام مدیر در کسب وکاری مشغول به کارید یا به هر نحو مسئولیت تعدادی از همکارانتان را بر عهده دارید و آن قدر متواضعید که فکر می کنید می توانید بهتر از این با همکارانتان تعامل کنید و دغدغه رشد و پویایی آنها را دارید حتما کتاب عادت مربی گری را بخوانید. به کسانی که غریزه رهبری دارند توصیه می کنیم این کتاب را چندین بار بخوانند!

تعداد بازدید: 457 بار

Michael%20Bungay%20Stanier%20 %D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D9%84%20%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B1

عنوان کتاب: عادت مربی گری (راه و رسم مربیگری)

کمتر صحبت کنید، بیشتر بپرسید؛ و شیوه مدیریت و رهبری تان را برای همیشه تغییر دهید

نویسنده: مایکل بانگی استانیر

مترجم: شهاب حاجی زاده

تعداد صفحات کتاب: 86 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 88
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *