اعترافات یک معتاد انگلیسی

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
اعترافات یک معتاد انگلیسی (nbookcity.com)

دانلود کتاب اعترافات یک معتاد انگلیسی

کتاب اعترافات یک معتاد انگلیسی حاصل تجربیات 20 ساله نویسنده از گرفتاری در دام اعتیاد است.

وی به شیوه‌ای جذاب و داستانی، ماجراهای دوران کودکی، علت گرایش به مواد مخدر و مشکلاتی را که در پی گرفتاری به این مواد داشته بیان می کند. تامس د کوئینسی که فردی تحصیلکرده و روزنامه‌ نگاری برجسته بوده، بعد از رهایی از چنگال اعتیاد برای این که بتواند دیگران را از درافتادن به این دام رهایی بخشد و اثری مستند را برای مطالعه در موضوع اعتیاد به مواد مخدر و تحقیق درباره علل گرایش و حالات یک فرد معتاد فراهم کند، این کتاب را نوشته است.

خلاصه کتاب

می توان گفت صراحت ِ بیان نویسنده در نوشتن تجربه شخصی‌اش از اعتیاد است که کتاب اعترافات یک معتاد انگلیسی را خواندنی‌تر می کند. خود او در مقدمه کتاب با ذکر این نکته که بیان این خاطرات ممکن است باعث تحقیر او در نزد مردمان جامعه شود، هدفِ اصلی‌اش را کمک به خوانندگانی دانسته که ممکن است هر لحظه گرفتار تجربه‌ای مشابه شوند. کتاب پیش رو در شش بخش به نوعی زندگینامه نویسنده آن است. مثلا در بخش اعترافات اولیه آمده است:

« اعترافات اولیه، و یا دیباچه داستان ماجراجویی‌های دوران جوانی است که مبنای اعتیاد بعدی نویسنده گردید؛ به نظر می رسید این کار به سه دلیل مناسب است: -سؤالی را مطرح و پاسخ قابل قبولی نیز بدان می‌دهند. سؤالی که در طول اعترافات یک معتاد همیشه خودنمایی می‌کند. «چطور ممکن است فرد عاقلی خود را گرفتار این مصیبت کند و به شکلی ارادی خود را درگیر چنین حقارتی نماید و آگاهانه خود را در قیدوبند چنین زنجیر هفت‌بندی نماید؟» – سؤالی که هرچند به نظر می‌آید پاسخ بدان دشوار باشد، اما اگر با عصبانیت با آن مقابله نماییم، چون ابلهی سرکش از ما خواهد گریخت، بنابراین ضرورت دارد در این مورد نیز به مانند سایر مواردی که نویسنده مطرح خواهد کرد، چاشنی همدردی به کار گرفته شود».

کوئینسی علاوه بر ابتکار و البته شجاعتی که در این زمینه از خود نشان داده سبکی دلنشین و فارغ از سرزنش و امر و نهی را برای بیان جنبه‌های مختلف مشکلات اعتیاد و فرد معتاد برگزیده و همین شیوه سبب شده تا کتاب اعترافات یک معتاد انگلیسی بعد از گذشت حدود 150 سال همچنان طراوت و تازگی داشته باشد.

بخشی از متن کتاب

به خاطر می آورم که آثار سوفوکلس را می خواندیم؛ و برای گروه سه نفر باسواد ما این نوعی پیروزی دائمی محسوب می شد که می دیدیم استاد ما درس ها را پیشاپیش در برابرمان می نهد و لغات و قواعد را با صدایی بلند پشت سرهم می خواند، تا به این ترتیب در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در میان هم سرایان فرد، مرتکب خطا را تنبیه کند؛ در حالی که ما هرگز کتاب ها ی خود را باز نمی کردیم، تا زمانی که وقت رفتن فرا می رسید و اغلب وقت خود را صرف نوشتن لطیفه ها یی درباره کلاه گیس او یا موضوعات مهم این چنینی می کردیم.

دو همکلاسی ام فقیر بودند و برای ادامه تحصیلات شان در دانشگاه نیازمند توصیه نامه استاد بودند، اما من که اندک میراثی داشتم، درآمدی که برای تامین هزینه ها ی تحصیلم کافی بود، دوست داشتم زودتر از آن مدرسه فارغ شوم. من در خصوص موضوع مکررا از قیم ها یم درخواست کردم، اما تمام آن ها بی ثمر بود. یکی از ایشان، که عاقل تر بود و از معلومات بیشتری نسبت به سایرین برخوردار بود، در مکانی دور دست زندگی می کرد، دو نفر از سه نفر باقیمانده تمام اختیارات خود را به نفر سوم واگذار کرده بودند؛ و این فرد اخیر که می بایست با او دراین باره صحبت می کردم، در جایگاه خود مرد محترمی بود، اما فردی مغرور و لجوج نیز بود و طاقت هیچگونه نظری مخالف نظر خود را نداشت.

پس از چندین بار ملاقات حضوری و نامه نگاری، دریافتم که نمی توانم برای دست یافتن به کوچکترین توافقی با سرپرستم امیدی داشته باشم؛ او خواستار تبعیت بی قید و شرط بود، و به همین دلیل نیز من هم خود را برای اقدامی دیگر آماده کردم. تابستان با گام ها یی شتابان از راه می رسید و با آمدن آن سالگرد هفده سالگی من نزدیک می شد؛ من نزد خود قسم یاد کرده بودم که از آن روز به بعد دیگر جزو دانش آموزان مدرسه نخواهم بود. برای تهیه مبلغ مورد نیازم، نامه ای به زنی از طبقه بالای اجتماع نوشتم که با وجود آن که خود جوان بود اما مرا از دوران کودکی می شناخت و اخیرا نیز محبت بسیاری در حق من کرده بود، و از او خواستم که یکصد شیلینگ به من قرض بدهد…

نقد کتاب اعترافات یک معتاد انگلیسی

تامس د کوئینسی در کتاب اعترافات یک معتاد انگلیسی به بیان توهمات، بی خوابی ها و تصاویر کابوس واری می پردازد که در دوران مصرف روزانه ی تریاک گرفتار آن بوده می پردازد و تصویری از دردها و لذات ناشی از مصرف تریاک در برابرمان می نهد و به این ترتیب رابطه ای میان خودشناسی هنری و اعتیاد برقرار می کند، اتفاقی که راه را برای نسل های آتی ادبی معتاد از بودلر گرفته تا بورخس باز می کند.

د کوئینسی تمام شهرتش را مدیون این مقاله که با عنوان اعترافات یک تریاک خور انگلیسی نیز شناخته می شود است . بسیاری معتقدند که وی بنیان گذار سبکی با عنوان سنت ادبیات اعتیاد در غرب می باشد. این کتاب درواقع نوعی خود زندگی نامه می باشد که د کوئینسی براساس زندگی و تجربیات خود نوشته است.

تعداد بازدید: 377 بار

Thomas%20De%20Quincey%20 %D8%AA%D8%A7%D9%85%D8%B3%20%D8%AF%20%DA%A9%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%86%D8%B3%DB%8C

عنوان کتاب: اعترافات یک معتاد انگلیسی

جز برترین آثار غیرداستانی

نویسنده: توماس د کوئینسی (تامس پنسن د کوئینسی)

مترجم: مرضیه خسروی 

تعداد صفحات کتاب: 63 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این واقعیتی است غیرقابل انکار که متأسفانه ما زن‌ها اطلاعات زیادی در مورد پول و مسایل مالی نداریم و در این مورد اطلاعات کاملی به ما داده نشده است. در واقع بیشتر چیزهایی که به مغز ما فرو کرده‌اند تفکراتی تضعیف کننده و تحقیرآمیز...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 646
کتاب حاضر مخاطبین را به سفری هیجان انگیز به ماورای محدودیت های علم اعصاب می برد و ما را با روشی آشنا می کند که به معنای واقعی کلمه می تواند زندگیمان را دگرگون سازد. نویسنده‌ی کتاب تجربه‌ی جذاب...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 326

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *