اعترافات یک سالک

اعترافات یک سالک (nbookcity.com)

دانلود کتاب اعترافات یک سالک

پائولو کوئلیو، بیش از یک نویسنده است و این مطلبی است که بسیاری از منتقدان ادبی نفهمیده اند. او یک شخصیت نمادین آخر قرن بیستم است. کارهای او خیلی بیش از تخیل محض هستند و به همین دلیل است که موجب شیفتگی های بی چون و چرا و پذیرش های غیرقابل تزلزل می شوند. به همین دلیل هم هست که روابط او و خوانندگانش مشابه روابط نویسندگان دیگر نیست. کتاب اعترافات یک سالک مجموعه ای از مکالمه های این نویسنده بزرگ با روزنامه نگار اسپانیایی است.

چکیده کتاب

اعترافات یک سالک حاصل گفت و گوی خوان آریاس نویسنده و روزنامه‌ نگار اسپانیایی با پائولو کوئلیو نویسنده شهیر برزیلی است .خوان آریاس “در این گفت و شنود سعی دارد نقش شاهد بی‌طرف را ایفا کند و به نوعی پرسش‌های خوانندگان آثار کوئیلو را برای وی مطرح سازد و طی آن از “نشانه‌ها”، “ایمان مذهبی “و “عشق “که در نوشته‌های او فراوان به چشم می‌خورد نویسنده را به پاسخی فراگیر فرامی‌خواند.

مباحث کتاب اعترافات یک سالک اغلب درباره مسائل مهم قرن بیستم است که حول موضوعاتی از این دست شکل می‌گیرد :جوانان، اعتیاد، بیماری‌های روانی، اعتراضات سیاسی و اجتماعی، جادو وخرافات و نهایتا بازگشت به ایمان .پائولو کوئیلو در بخشی از سخنان خود یادآور می‌شود…” :برای من زندگی یک مسابقه گاوبازی است، در هر لحظه باید با گاو نر مسئولیت خویش رو در رو شوم و هنوز نمی‌دانم که پیروز خواهم شد یا نه .همه این‌ها موجب شادی من می‌شود، اما نه موجب خوشبختی .”

بخشی از متن کتاب

وقتی مرد را به سایه بردم به طرف خانه خودم به راد افتادم. می دانستم که نزدیک آنجا یک پاسگاه پلیس هست و می توانم از آنها تقاضای کمک کنم. اما پیش از رسیدن به پاسگاه به دو مامور برخوردم و به آنها گفتم: «مردی مجروح مقابل خانه شماره فلان هست، من از را روی شنها گذاشته ام، باید آمبولانس خبر کنیم.» ماموران پلیس به من گفتند که رسیدگی خواهند کرد. بسیار خوب، من به وظیفه ام عمل کرده بودم. کار خوب روزانه را انجام داده بودم. حالا مشكل در دستان آنها بود. می بایست خودشان را مسئول نشان دهند. به روزنامه نگار اسپانیولی که می بایست در انتظارم باشد فکر کردم.

چند قدم پیشتر نرفته بودم که بیگانه ای به من نزدیک شد و به زبان پرتقالی نامفهومی گفت: «من قبلا پلیس را در مورد آن مرد مطلع کرده بودم اما آنها به من فهماندند که اگر یک دزد نباشد. موضوع به ایشان مربوط نمی شود. پیش از آنکه مرد سخنانش را تمام کند دوباره برگشتم به طرف مامورین، مطمئن بودم که آنها می دانند من چه کسی هستم و شهرت من می توانست خیلی چیزها را تسهیل کند، یکی از آنها چون دید که من با پافشاری تمام و قاطع از آنها چیزی میخواهم. از من پرسید: «آیا شما یکی از مقامات هستيد؟» کاملا آشکار بود که آنها هیچ شناختی از من ندارند. گفتم: نه، ولی ما بلافاصله این مسائل را حل خواهیم کرد.»

در پایان خواندن کتاب اعترافات یک سالک را به تمام طرفداران پائولو کوئلیو پیشنهاد می کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 788 بار

Paulo%20Coelho%20 %D9%BE%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%84%D9%88%20%DA%A9%D9%88%D8%A6%D9%84%DB%8C%D9%88 7

عنوان کتاب: اعترافات یک سالک

خوان آریاس در گفتگو با پائولو کوئیو

نویسنده: پائولو کوئیو

مترجم: دل آرا قهرمان

تعداد صفحات کتاب: 215 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 5 روز قبل
تعداد بازدید: 327
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 521

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *