نیمه تاریک وجود

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
نیمه تاریک وجود (nbookcity.com)

دانلود کتاب  نیمه تاریک وجود

نیمه تاریک وجود یکی از مهم‌ ترین و تأثیرگذارترین کتابها در حوزه خودشناسی و خودسازی است که از انتشارش تاکنون از جمله پرفروش‌ ترین کتاب‌ ها در تمام دنیا بوده.

این اثر به 19 زبان جهان نیز ترجمه شده است. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی برتر دنیا این کتاب را تدریس کرده و کلیه مشاوران، روانشناسان و روانکاوان به نام در سراسر جهان نیز خواندن آن را به شدت توصیه می‌ کنند.

تنها هنگامی قادر خواهید بود به آینده‌ی مورد نظرتان دست پیدا کنید که دردهای گذشته را فراموش نکرده و از آن‌ها درس بگیرید. اگر قصد دارید آینده‌ای خارق‌العاده برای خود بسازید باید گذشته را در آغوش بکشید. هنگامی که یاد بگیرید تمام آنچه را که هستید و تمام آنچه را که پشت سر گذاشته‌اید را در آغوش بگیرید به تکاملی خواهید رسید که فکرش را هم نمی‌کردید.

بخشی از متن کتاب

اغلب اوقات فکر می‌کنیم که همه چیز را می‌ دانیم. «دانستن‌های غرورآمیز» مانع از آن می‌ شود که چشم‌ های خود را به روی حقایق باز کنیم. در واقع فکر می‌ کنیم که همه مسیر را در گذشته رفته‌ایم و دوست نداریم که بیشتر با حقیقت‌های درونی خودمان آشنا شویم. سایه‌ ها غیرقابل انکار هستند. حتی اگر شما سعی کنید که آن‌ها را نادیده بگیرید، از بین نمی‌ روند، بلکه بزرگتر می‌ شوند. در تمام طول زندگی‌ام من دائما نگران بدی‌هایم بودم. نگران این بودم که همه فقط باید ویژگی‌های خوب من را ببینند و با آن‌ها شناخته شوم.

جالب‌تر اینکه نگرانی من در مورد بدی‌های خانواده خودم هم بود. در انتهای خیابانی که زندگی می‌کردیم یک زندان وجود داشت. باور داشتم که آدم‌های بدی در آن زندان هستند و من تلاش می‌کردم که عاقبت من رفتن پشت میله‌ها و تنهایی نباشد. البته برای اینکه همیشه خوب باشم، گاهی دروغ هم می‌گفتم. حاضر بودم به هر قیمتی خوب‌ترین و محبوب‌ترین باشم. اینکه هر روز دروغ بگویم باعث شده بود تا ارتباط من با خودم قطع شود. هر چقدر دروغگوتر باشیم، تمام خوبی‌ها را فراموش می‌کنیم. به مرور زمان به این باور رسیدم که دنیا بدترین جایی است که انسان‌ها در آن حضور دارند.

مثل آب خوردن دیگران را قضاوت می‌کردم و برچسب‌های ناپسندی به آن‌ها می‌زدم.فکر می‌کردم دیگران خوشبختند، چون در خانواده خوبی به دنیا آمدند و اگر وضعیت من ناخوشایند است به خاطر خانواده‌ای است که در آن بزرگ شده‌ام. گفت‌وگوی روزانه من با خودم در مورد «فقط اگر…» ‌ها بود. به خودم می‌گفتم فقط اگر در خانواده بهتری به دنیا آمده بودم، فقط اگر در اروپا بودم، فقط اگر یک کمد از لباس‌های گران قیمت داشتم و… حتما اوضاع فرق می‌کرد. حتی یک درصد باور نداشتم که ممکن است مشکلات من ارتباطی به دنیای بیرون نداشته باشند.

خلاصه کتاب

نیمه تاریک وجود از بخشی از وجود شما سخن می‌گوید که به روی آن چشم بسته و نادیده‌اش گرفته‌اید؛ بخشی از خود شما که بدون پذیرش آن هیچگاه کامل نخواهید شد و به یکپارچگی دست نخواهید یافت. دبی فورد در این اثر به شما یادآور می‌شود که هر یک از ویژگی‌های انسانی همچون موهبتی خداداد هستند که کاربرد و نقشی خاص در ابراز خویشتن حقیقی ما دارند. از این رو تقسیم‌بندی آن‌ها به خوب و بد از دیدگاه تنگ و بستۀ ما سرچشمه می‌گیرد و تنها به محدودیتمان در هماهنگی با جریان سرشار و پرتکاپوی هستی می‌انجامد.

او با شرح نمونه‌هایی زنده، شفاف و تکان‌دهنده از تجارب خود و مراجعه‌کنندگانش، چشم‌ها را به بی‌کرانگی وجود انسانی می‌گشاید و اثبات می‌کند که همان بخش‌های مطرود وجودمان گنج‌هایی مدفون در تاریکی هستند که چنان چه آن‌ها را بجوییم و بیابیم، می‌توانیم از دایرۀ سرگشتگی تکرار شکست‌ها، ناامیدی‌ها و درجا زدن‌ها در زندگی خود فراتر رویم و آن گونه که شایسته هستیم، زندگی کنیم.

کتاب نیمه تاریک وجود ، چگونگی قرار گرفتن در جایگاه دیگران و نرمش‌پذیری در برابر رفتارها و واکنش‌های آن‌ها را در وضعیت‌های گوناگون به ما می‌آموزد؛ به گونه‌ای که درک کنیم و بدانیم شاید اگر ما به جای آن‌ها بودیم، در شرایطی یکسان، برخوردی همسان داشتیم. تمرین‌ها و پرسش‌های پایانی هر فصل به درستی نشانگر آن است که آموزه‌های صرف نمی‌تواند موجب دگرگونی بنیادین در رفتارهای عادتی ما باشد و با اجرای دقیق آن‌هاست که می‌توان در قفل‌شدۀ نهانخانۀ درون را گشود و مواهب نهفتۀ آن را در آغوش گرفت و در زندگی خود جاری کرد.

جملات گلچینی از کتاب

  • ما صاحب مکان های مقدسی در درونمان هستیم و اگر آماده باشیم و بخواهیم می توانیم به آسانی این کلیت را که چه کسی هستیم ، ببینیم . بسیاری از ما از دیدن آنچه پشت درهای بسته ی زندگی مان وجود دارد ،واهمه داریم . بنابراین به جای ِاینکه از سر کنجکاوی و ماجراجویی به شناخت خود ِپنهانمان بپردازیم که سراسر شگفتی و هیجان است ، وانمود میکنیم که چنین اتاق هایی اصلا وجود ندارد و این چرخه همچنان ادامه دارد .
  • شما باید برای شکوفا کردن استعداد خود وارد تاریکی شوید. وقتی ما هر احساس یا انگیزه ای را سرکوب می کنیم، قطب مخالف آن را نیز سرکوب می کنیم. اگر ما زشتی خود را انکار کنیم، از زیبایی خود کم می کنیم. اگر ترس خود را انکار کنیم، از شجاعت خود کم می کنیم. اگر طمع خود را انکار کنیم، از بخشش خود می کاهیم. اندازه ی کامل ما بیشتر از چیزی است که حتی بتوانیم آن را تصور کنیم.
  •  ما گمان می کنیم که نقاب هایمان، شخصیت درونی مان را پنهان می دارند، اما هر آنچه که در وجود خود نمی پذیریم، در غیرمنتظره ترین لحظات سر برمی آورد و خود را نشان می دهد.

نقد کتاب نیمه تاریک وجود

برای قضاوت نشدن، پذیرفته شدن، محترم ماندن و در نهایت داشتن زندگی سالم و شاد باید درون خود را شناخت و با آن مواجه شد. بسیاری از انسان‌ها تلاش می‌کنند تا احساسات منفی‌شان را انکار و یا پنهان کنند تا در جامعه پذیرفته شوند. این احساسات همان سایه‌ها یا نیمه‌ی تاریک وجودمان هستند که همیشه برای روبرو شدن با آن‌ها مقاومت می‌‌کنیم و از شناخت و تحلیل کردن‌شان طفره می‌رویم.

کتاب نیمه‌ تاریک وجود با ارائه‌ی روش‌ها و تمرین‌های موثر کمک می‌کند تا از سایه‌های درونی خود که از چشم دیگران پنهان کرده‌ایم، آگاهی پیدا کنیم و برای رشد و ارتقای شخصیت خود تلاش کنیم.

تعداد بازدید: 8,484 بار

Debbie%20Ford%20 %D8%AF%D8%A8%DB%8C%20%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF 1

عنوان کتاب: نیمه تاریک وجود

توان، خلاقیت، استعداد و رؤیاهای خود را بازیابید

نویسنده: دبی فورد

مترجم: فرناز فرود

تعداد صفحات کتاب: 187 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.94 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب حاضر به شما اجازه می‌دهد که به عنوان یک آفریننده از قدرت ذهن و اندیشه‌های خود استفاده کنید تا واقعیتی بسازید که می‌خواهید. در حقیقت تمام پدیده‌ها که ذرات مادی هستند از نیرو...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 2546
با خواندن کتاب به سرانجام رساندن کارها متوجه می‌شوید بسیاری از کارهایی که تاکنون به صورت غریزی و حسی انجام می‌دادید، کارهای درستی بوده‌اند. دیوید آلن در این کتاب به شما تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد که کمک می‌کند تا از این مهارت‌های بنیادین به بهترین نحو استفاده کنید و...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 3376

یک پاسخ

  1. سلام و عرض ادب به تیم دوست داشتنی شهر کتاب
    فقط خواستم بگم که روزمو ساختید و تشکر ویژه دارم ازتون 🌸🌸🌸❤️❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *