بدن هرگز دروغ نمی گوید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بدن هرگز دروغ نمی گوید (nbookcity.com)

دانلود کتاب بدن هرگز دروغ نمی گوید

دغدغه اصلی آلیس میلر در کتاب بدن هرگز دروغ نمی گوید ، بررسی تأثیراتی است که انکار هیجانات قوی و واقعی روی بدن افراد می‌گذارد. چنین انکاری، بیش‌تر به نام اصول اخلاقی و دینی بر افراد تحمیل می‌شود. طبق دانش و تجربه شخصی نویسنده که روانکاو است از روان‌درمانی، و نیز روایت‌هایی که از افراد زیادی شنیده‌ است، افرادی که در کودکی آزار دیده‌اند تنها زمانی می‌توانند رفتاری عادی داشته باشند که از احساسات واقعی خود فاصله بگیرند و آن‌ها را به‌شدت سرکوب کنند.

این افراد نمی‌توانند پدر و مادر خود را دوست داشته باشند و به آن‌ها احترام بگذارند، زیرا هنوز ناخودآگاه از آن‌ها می‌ترسند؛ آن‌ها هر قدر هم تلاش کنند نمی‌توانند رابطه‌ای راحت و مطمئن با والدین خود برقرار کنند. این کتاب سعی دارد نمونه‌های خشونت و رفتار درست و غلط والدین را آموزش دهد. در این کتاب آلیس میلر، روانکاو و نویسندۀ مشهور، با استفاده از تجربیات بیمارانش در کنار زندگینامۀ غول‌های ادبی همانند ویرجینیا وولف، فرانتس کافکا و مارسل پروست نشان می‌دهد چطور تحقیر کودک و خوار شمردن او باعث تجمع خشمی می‌شود که خود را در بزرگسالی به شکل بیماری‌های مختلف از جمله سرطان، سکته یا دیگر بیماری‌ها نشان خواهد داد. خوانندگان در این کتاب با آسیب‌های روانی آشکار و پنهان دوران کودکی مواجه خواهند شد.

چکیده کتاب

پیش از این ، آلیس میلر ، روانکاو مشهور ، پیامدهای دوربرد سوء استفاده از کودکی بر بدن را بسیار دقیق بررسی کرده بود. میلر در کتاب بدن هرگز دروغ نمی گوید با استفاده از تجربیات بیماران خود به همراه داستان های بیوگرافی غول های ادبی مانند ویرجینیا وولف ، فرانتس کافکا و مارسل پروست ، نشان می دهد که چگونه تحقیر ، ناتوانی جنسی و عصبانیت کودک ، اثر خود را در بزرگسالی نشان می دهد . خواه سرطان ، سکته مغزی یا سایر بیماریهای ناتوان کننده. به طور کلی میلر جامعه را ترغیب می کند که اعتقاد خود را به فرمان چهارم جلب کنند و به والدینی که روش های فرزندپروری استبدادی آنها منجر به زندگی ناشاد و غالبا ویرانگر شده است ، گناهی نابخشودنی مرتکب می شوند. در این اثر توانمند ، فیلیپ گرون ، استاد روتگرز ، می نویسد: “خوانندگان یاد می گیرند چگونه با آموزه های مفید آلیس میلر ، با آسیب های آشکار و پنهان دوران کودکی خود مقابله کنند.

بخشی از متن کتاب

بیماری‌های جسمی در بیش‌تر موارد در واقع واکنش بدن است به بی‌توجهی دائمی به کارکردهای اصلی بدن. یکی از حیاتی‌ترین کارکردهای بدنی ما توانایی گوش سپردن به داستان واقعی زندگی خودمان است. بنابراین، موضوع اصلی این کتاب بررسی تناقضی است بین چیزهایی که احساس می‌کنیم – چیزهایی که بدن ما ثبت می‌کند – و چیزهایی که ما فکر می‌کنیم باید احساس کنیم تا با هنجارها و استانداردهای رایج هماهنگ باشد. عقیده راسخ من، بنابر بررسی‌های متعدد، این است که پیروی از یک هنجارِ رفتاریِ خاصِ دیرینه – فرمان چهارم – اغلب ما را از قبول احساسات واقعی‌مان باز می‌دارد و در نتیجه، بهای اجرای این فرمان را با ابتلا به بیماری‌های مختلف جسمی می‌پردازیم.

بدن نمی‌تواند این نوع اصول اخلاقی را درک کند. بدن هیچ کاری با فرمان چهارم ندارد و مثل ذهن با کلمات فریب نمی‌خورد. بدن نگهبان واقعیت است، واقعیت ما، چون تمام تجربه‌های زندگی ما را در خود دارد و می‌خواهد اطمینان حاصل کند که ما می‌توانیم با واقعیت ارگانیسم خود زندنگی کنیم. بدن با کمک علایم جسمی، ما را مجبور به تعامل آگاهانه با این واقعیت می‌کند، تا به طور هماهنگ با کودک درونمان ارتباط برقرار کنیم.

یوکیو میشیما، نویسنده مشهور ژاپنی، که سال ۱۹۷۰ در چهل‌وپنج سالگی به روش هاراکیری خودکشی کرد، مانند رمبو اغلب از خود به عنوان هیولا یاد می‌کرد، زیرا همیشه در درون خود کششی به مسائل بیمارگونه و ناخوشایند احساس می‌کرد. خیال‌پردازی‌های او حول موضوعاتی مانند مرگ، تاریکی‌های جهان و خشونت جنسی می‌چرخید. از طرف دیگر، شعرهای او بازتاب حساسیتی نامعمول، ناشی از تحمل رنجی عظیم بود؛ رنجی که در تجربیات غم‌انگیز دوران کودکی او ریشه داشت.

نقد و بررسی کتاب بدن هرگز دروغ نمی گوید

آلیس میلر در کتاب بدن هرگز دروغ نمی گوید با تحلیل تجارب بیمارانش سعی دارد نشان‌دهد بروز سرطان، سکته و دیگر ناخوشی‌ها ریشه در تحقیر، سرخوردگی و خشم فروخورده در کودکی دارد.  آلیس میلر، روانشناسی که شهرت جهانی دارد، با تحلیل تجارب بیمارانش و سرگذشت شخصیت‌های سرشناسی مثل ویرجینیا وولف و فرانتس کافکا و مارسل پروست، نشان می‌دهد چطور تحقیر و سرخوردگی و خشم فروخورده در دوران کودکی، خود را در بزرگسالی بروز می‌دهد؛ کتاب دلهره‌های کودکی، اثر پرفروش آلیس میلر دربارهٔ آسیب‌های روانی دوران کودکی، برای این نویسنده شهرتی جهانی به‌ارمغان آورد و او را به یکی از پیشروان عرصهٔ روانشناسی کودک بدل کرد.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 2,468 بار

Alice%20Miller%20 %D8%A2%D9%84%DB%8C%D8%B3%20%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%B1

عنوان کتاب: بدن هرگز دروغ نمی گوید

اثرات پایدار تربیت خشن

نویسنده: آلیس میلر

مترجم: امید سهرابی نیک

تعداد صفحات کتاب: 331 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب چهار هزار هفته به شیوه‌ای ساده و کاربردی، به شما می‌آموزد که چطور زمانتان را متناسب با تغییرات این روزهای جهان هماهنگ کنید و به فعالیت‌هایی که در ذهن دارید، برسید. با خواندن این کتاب...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 1299
باید بدانید که هدف شما از مطالعه کتاب درک اندیشه‌های مؤلف آن است نه اندیشه‌های خودتان. این اثر چند مقاله از مارسل پروست است، مقاله ای که درباره خاطراتش از روزهای کودک و کتابخوانی است و برای خواننده بسیار جذاب خواهد بود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 276

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *