تراژدی های ایمان

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
تراژدی های ایمان (nbookcity.com)

دانلود کتاب تراژدی های ایمان

نمایشنامه تراژدی های ایمان شامل سه «داستان سن لویی، آیرت، آن زمان فرا خواهد رسید» می باشد. در قسمتی از مقدمه کتاب آمده است: رومن رولان پس از سالها انتظار و در پرتو کار و کوششی خستگی ناپذیر سرانجام موفق شد سن- لویی را برای نخستین بار در مجله ی پاریس به چاپ برساند . از آنجا که او در آن عصر بیش از همه از بی ایمانی رنج می برد ، اندیشه نگاشتن درامهایی را که نور ایمان از آنها بتابد ، در سر می پروراند . سن – لویی حماسه ی افسانه آمیزی است که شور و هیجان ایمان مذهبی از آن می بارد .

رومن رولان در این نمایشنامه عظمت اخلاقی و ایمان تزلزل ناپذیر لویی نهم را به پیروزی وصف می کند . سن – لویی در اردو کشی عظیم خویش قشرهای گوناگون مردم را به دنبال خود می کشاند . آنها که شیفته ی لطف و مهربانی وصف ناپذیر او هستند و رشته ی مهر او را به گردن دارند ، با شور و اشتیاق فراوان همراهیش می کنند. لویی اگرچه بر اثر بیماری و محرومیتهای عرصه ی کارزارو رنجهای درونی خرد و ناتوان شده است ، باز نمی خواهد آوردگاه را ترک گوید و در همان جا جان می بازد ، ماتیو که مصمم است راه او را دنبال کند ، با شمشیر آخته فریاد می کشد : “به پیش” مردم و قهرمان. قهرمان جان می بازد و مردم به پیکار خود ادامه می دهند .

چکیده کتاب

رومن رولان نویسنده فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۱۵، نه تنها خالق رمان ده جلدی «ژان کریستف » بود، بلکه بیوگرافی های قطوری درباره مشاهیر جهان از جمله : بتهوون ، تولستوی ، گاندی ، هندل ، گوته و غیره نیز نوشت . کتاب بیوگرافی او درباره بتهوون مثلا شامل هفت جلد است که در رابطه با زندگی هنرمندان و تاریخ موسیقی غرب نوشته شده . رولان غیر از آن ، نمایشنامه هایی با عنوان های : شکسپیر، روبسپیر، و دانتون نیز نوشت.

او در بعضی از درام های خود ازجمله در تراژدی های ایمان ، از خواننده و بیننده می خواهد که برای دفاع از اصول اخلاقی اش ، ریسک کرده و حتی به خطر مرگ تن دهد. در دوره روشنگری او، معروف به «تئاتر برای همه »، رولان دچار سرخوردگی شد، چون مخاطبین اش علاقه خاصی به پیام های وی نشان ندادند. دو مجموعه نمایشنامه های انقلابی نخستین او، یعنی گرگ ها و دانتون ، درباره نیروی بشاشیت در زندگی هستند و نه درباره مسائل سیاسی یا اجتماعی .

بخشی از متن کتاب

لویی- چرا پیش من نیامدید که من در آنها با شما سهیم باشم. تیبو- سرورم، ما از ضعف خود پیش شما شرمنده ایم. شا آرامش دارید. لویی- تیبو، چرا به من خوش آمد می گویید؟ شاید رنج هایی را که در قلب عزیزانم پنهان است به قدر کافی نمی بینم. آقایان مرا ببخشید، خواهش می کنم از من کنار مگیرید.

نقد و بررسی کتاب تراژدی های ایمان

سن – لویی حماسه ی افسانه آمیزی است که شور و هیجان ایمان مذهبی از آن می بارد . رومن رولان که در این نمایشنامه بخشی از جنگ های صلیبی را ارایه می دهد ، ترانه ی از خود گذشتگی و فداکاری سر می دهد و عظمت اخلاقی و ایمان تزلزل ناپذیر لویی نهم را به پیروزی وصف می کند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 614 بار

Romain%20Rolland%20 %D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86 1

عنوان کتاب: تراژدی های ایمان

نمایشنامه های سن لویی، آیرت،‌ آن زمان فرا خواهد رسید

نویسنده: رومن رولان

مترجم: بدرالدین مدنی

تعداد صفحات کتاب: 388 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

رمانی موزیکال است و آن‌چنان در رمان غرقتان خواهد کرد که گویی به موسیقی گوش فرا می‌دهید. این رمان بزرگ‌ترین جایزه ادبی آکادمی فرانسه را برای نویسنده به ارمغان آورد و شهرت آن از مرز...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 4162
کتاب زندگی بتهوون زوایای پنهان زندگی خصوصی نابغه موسیقی جهان است. هنرمندی که ناشنوا بود و در این حال بزرگترین قطعات تاریخ موسیقی کلاسیک و رمانتیک را آفرید. روابط کاری و عاشقانه، شکستها و پیروزیها و وصیت نامه ی بتهوون بخشهای...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2787

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *