به سرانجام رساندن کارها

آخرین ویرایش: 1 ماه قبل
به سرانجام رساندن کارها (nbookcity.com)

دانلود کتاب به سرانجام رساندن کارها

با خواندن کتاب به سرانجام رساندن کارها متوجه می‌شوید بسیاری از کارهایی که تاکنون به صورت غریزی و حسی انجام می‌دادید، کارهای درستی بوده‌اند.

دیوید آلن در این کتاب به شما تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد که کمک می‌کند تا از این مهارت‌های بنیادین به بهترین نحو استفاده کنید و به حداکثر بازدهی برسید. هدف نویسنده این است که شما را ترغیب کند تا تمام این مهارت‌ها و تمرین‌ها را به صورت مجموعه‌ای از عادات رفتاری در بیاورید و نتایج شگفت‌انگیز انجام این کار را به چشم خود ببینید.

کتاب به سرانجام رساندن کارها با تأکید بر اصول مدیریت زمان آغاز می‌شود: نحوه‌ی پیگیری، اولویت‌بندی، و ثبت کارهایتان به شکلی که بتوانید تشخیص دهید در چه بخش‌هایی ناکارآمدی وجود دارد و اهداف‌تان در چه بخش‌هایی برآورده نمی‌شوند.

سپس به شما نشان می‌دهد چگونه وظایف خود را زمان‌بندی کنید و فهرست‌های مفیدی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید، فضای مجازی و حقیقی پیرامون‌تان را سازماندهی کنید تا به تمرکز بهتری دست یابید، خود را در عادات و روتین‌های بهتر آموزش دهید، و همکاری کارآمدتری با دیگران داشته باشید.

خلاصه کتاب

این کتاب از مجموعه کتاب های مدیر 20 دقیقه ای هاروارد می باشد. آیا از حجم بالای کارهایی که بر عهده‌ی شماست خسته شده‌اید؟ آیا اولویت‌های متضاد، شما را سردرگم کرده است؟

کتاب به سرانجام رساندن کارها، شما را با اصول افزایش بهره‌وری در محیط کار آشنا می‌کند. همچنین با مطالعه این کتاب خواهید توانست زمان‌بندی خود را با اولویت‌هایتان تطبیق دهید، توجه خود را متمرکز کرده و از منحرف شدن حواس‌تان جلوگیری کنید، عادات روزانه‌ی اثربخش در خود ایجاد کنید، مرزهایی تعیین کنید و بیاموزید نه بگویید، کارهای خود را اولویت‌بندی کنید، کارایی خود را بهبود بخشید و کنترل زمان را به دست گیرید.

سخن نویسنده در مورد کتاب

هدف اصلی من از نگارش این کتاب، این بود که به شما یاد بدهم که چگونه به حداکثر بهره‌وری خود برسید و در کنار آن ذهنی آرام و به دور از هر گونه اضطراب و استرس داشته باشید. و بعد از گذراندن سال‌های طولانی برای به اشتراک گذاشتن این آموزه‌ها با دیگران، و آزمودن میزان تأثیرگذاری و کارآمدی آن‌ها در گوشه و کنار دنیا، اکنون می‌توانم با اطمینان قلبی به شما بگویم که: این روش‌ها و تکنیک‌ها همگی بدون هیچ نقصی جواب می‌دهند.

با اینکه برای رسیدن به حداکثر بهره‌وری و سامان دادن به کارها یک روش خاص و یا ابزار بخصوصی وجود ندارد، اما اصول بنیادینی وجود دارند که آگاهی از آن‌ها و در نظر گرفتنشان می‌تواند شرایط را به شکلی باور نکردنی برای شما ساده‌تر کند. در طول این سال‌ها من موفق شده‌ام فرایند‌های ساده‌ای را کشف کنم که همه ما می‌توانیم به سادگی آن‌ها را فرا بگیریم و با استفاده از آن‌ها بازدهی و بهره‌وری خودمان را به طرز قابل توجهی افزایش دهیم، آن هم بدون اینکه ناچار باشیم فشار و استرس را تحمل کنیم.

خبر خوب این است که تجربه ثابت کرده است که این اصول همواره و در هر جایی کاربردی و قابل استفاده هستند. فرقی نمی‌کند که شما یک نوجوان دوازده ساله باشید که می‌خواهد تکالیفش را انجام دهد، و یا مدیر عامل یک شرکت بزرگ باشید که می‌خواهد بعد از آخرین نشست هیئت مدیره استراتژی‌های مربوط به آینده سازمان را انتخاب کند؛‌ در هر حالت شما می‌توانید از این فرایند‌ها استفاده کنید.

بخشی از متن کتاب

در کتاب به سرانجام رساندن کارها، من تجربیاتی را که در طول بیش از سی سال در رابطه با اصول و شیوه‌های مربوط به افزایش بهره‌وری فردی و سازمانی به دست آورده‌ام، با شما به اشتراک می‌گذارم- تکنیک‌ها و روش‌هایی که به شما کمک می‌کنند که با به حداقل رساندن ورودی و حداکثر کردن خروجی کارتان، بازدهی خود را به بیشترین حد برسانید، آن هم در دنیایی که حجم کارها روز به روز بیشتر می‌شود.

قدرت، سادگی، و اثربخشی اصول و تکنیک‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد، در طول سال‌های متمادی در دنیای واقعی سنجیده شده و به اثبات رسیده است. زمانی که شما کتاب به سرانجام رساندن کارها را مطالعه کنید، بدون شک انگیزه پیدا خواهید کرد که این اصول و تکنیک‌ها را در زندگی خود به کار ببرید. بهترین حالت ممکن این است که هم‌زمان با خواندن این کتاب، تمرینات و تکنیک‌هایی را که مطرح می‌شوند به ترتیب به کار ببرید. این فرایند باعث خواهد شد که درک بهتر و عمیق‌تری نسبت به این اصول و تکنیک‌ها پیدا کنید.

نقد کتاب به سرانجام رساندن کارها

از مغز به عنوان عضوی  برای فکر کردن و تصمیمات درست نام برده شده است و بیان می شود انباشت اطلاعات زیاد در آن منجر به عدم کارائی لازم می شود .الان به عنوان مثال شما در حال خواندن مطلب اینجانب هستید ناگهان یادتان می آید که قسط وام خانه را پرداخت نکرده اید و در فکر می روی که تا به ضامن وام زنگ زده نشده است سریعا اقدام کنم بچه می آید و می گوید خاله گفت  فردا شب بیائید خانه ما و شما به فکر می روی برای کادو چه چیزی بخری.

همسایه درب خانه را می زند و می گوید فردا جلسه ساختمان است بیا و شما به فکر می روی چگونه تخلف های همسایه کناری را محترمانه به او بگوییتا ناراحت نشود و موثر باشد و خلاصه مغز ما مملو از لیست کارها شده و تمرکز بر هیجکدام ممکن نمی شود. در کتاب به سرانجام رساندن کارها، در مورد فرمول انجام کارها مطالبی ذکر و عنوان می کند در این کتاب که نوشته دیوید آلن است انسان از چند برنامه گی بازداشته شده است از لیستی خارج ذهن نامبرده می شود و هرکاری که به ذهن می رسد درون آن یادداشت کنیم و تمرکز روی یک کار داشته باشیم و آخر هفته لیست خود را بازرسی کنیم و آنها را ۳ دسته تقسیم کنیم:

  1. بدرد نمی خورد و باید از لیست حذف شود
  2. سریع قابل انجام است و باید انجام داد
  3. انجام آن طولانی مدت است و باید به لیست دیگری تحت عنوان لیست پروژه ها منتقل نمود.
کارها ۳دسته اند :
  1. سریع و یک مرحله ای انجام می شوند که باید در لیست کارها بیاید و هفتگی سازماندهی شود.
  2. بیش از یک مرحله وقت سپری می کند  که باید در لیست پروژه ها بیاید و وظایف  گام به گام مشخص و درلیست کارهای یک مرحله ای ذکر شود.
  3. انجام آن   کارها مستلزم انجام مقدماتی توسط دیگران است. باید لیست انتظار درست کنیم.

کتاب های پیشنهادی:

  1. هنر زن بودن
  2. اصل گرایی
  3. ارزیابی کیفیت اطلاعات در وب
  4. مدیر یک دقیقه ای
  5. انگیزش برایان تریسی

تعداد بازدید: 3,376 بار

David%20Allen%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%D8%A2%D9%84%D9%86

عنوان کتاب: به سرانجام رساندن کارها

هنر بازدهی بالا بدون استرس

از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

نویسنده: دیوید آلن

تعداد صفحات کتاب: 489 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.78 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

نویسنده در کتاب نظریه همه چیز ما را به سفر اکتشافی شگفت انگیزی در کیهان می برد. این کتاب متعلق به کسانی است که زمانی به آسمان شب چشم دوخته اند و در شگفت آمده اند که در فراسوی آن چه چیزهایی وجود دارد و چگونه به وجود آمده است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 571
سرزمین موعود روایتی جذاب و خواندنی از رییس جمهور شدن اولین سیاهپوست منتخب مردم آمریکاست که موفق شده وارد کاخ سفید شود. آن سیاهپوستانی که قریب به پنجاه سال پیش از این، برای وارد شدن به یک مغازه...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 4339

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *