هنر زن بودن

هنر زن بودن (nbookcity.com)

دانلود کتاب هنر زن بودن

کتاب هنر زن بودن ،در حقیقت مهمترین اثر خانم مارابل مورگان و مشتمل بر تجربیات بسیاری از زنان خود ساخته است. آنها نه تنها راههای برخورد با شوهران را به زنان می آموزند، بلکه با تعليمات جذاب خود بر آنند که زنان بتوانند جایگاه واقعی خود را در زندگی پیدا کنند و فارغ از هیاهوها و جنجالهای رایج، زنی موفق، همسری مهربان و مادری دلسوز باشند.

حسن این اثر آن است که شامل گستره متنوعی از مطالب قدیم و جدید می باشد و صحت و تأثیر آنها توسط زنان بسیاری امتحان شده. کتاب هنر زن بودن تنها برای زنان به رشته تحریر در نیامده است و بلکه مردها را نیز مورد خطاب قرار می دهد تا برای بهبود وضع زندگی خود گامی مثبت بردارند.

بخشی از مقدمه کتاب

یکی از معماهای تاریخ بشریت « زن » بوده است. فردی چون ناپلئون، زن را عامل تمام موفقیت های بشر معرفی کرده است و فرد دیگری چون ارسطو تمام بدبختیها و خوشبختیهای بشر را به زن نسبت داده است. در روایات و احادیث اسلامی نیز اهمیت فراوانی به زن و نقش زن در تکامل جامعه بشری داده شده است. نظر به اهمیت این موضوع، به ترجمه کتبی درباره این معمای همیشه مجهول پرداختم. اولین ترجمه کتابی بود به نام نشاط کامل تالیف خانم مورگان که در مدتی اندک چندین بار به زیور طبع آراسته شد و بسیاری از خوانندگان آن با نامه های سراسر مهر و محبت خود، حقیر را مورد تفقد قرارداده، خواستند که این کار را ادامه دهم،

پس از تماسی که با خانم مورگان گرفتم ایشان تعدادی از کتب موفق خود را برایم فرستادند.

اگر در این کتاب تأکیدی بر نام زن می بینید به دلیل قدرت بی پایانی است که در وجود زنان به ودیعه گذاشته شده و خانم مورگان به عناوین مختلف سعی می کند که زنان این نیروی مثبت و سازنده را بازیابند و با آن به گشودن گره های کور زندگی بپردازند. در هفت فصل آغازین و سه فصل پایانی کتاب زنان و مردان سهم یکسانی دارند. اجرای توصیه ها و پیشنهاداتی که دراین فصول می آید می تواند زندگی هر فردی را خواه زن و خواه مرد را دگرگون کند و طراوت و تازگی را برایشان به ارمغان آورد. خواندن این کتاب زمانی سودمند واقع خواهد شد که خواننده محترم آن در حین مطالعه فردی فعال باشد. خواننده فعال هرجا مطلبی جالب، سازنده و تازه دید آستین همت را بالا می زند و با ایمان و اعتقاد راسخ به نتیجه فرحبخش آن کتاب را کنار می گذارد.

بخشی از متن

اگر همسرتان تا ده دقیقه دیگر وارد خانه شود، چه خواهد دید؟ به اطرافتان نگاه کنید. آیا در کمدها باز است؟ آیا وسایل بازی بچه ها دور تا دور خانه پراکنده است؟ آیا ظرفهای کثیف هنوز در خانه هستند؟ نا امید نباشید. در اینجا راهی را فراخواهید گرفت تا منزل مرتب و تمیزی داشته باشید و مقدار زیادی هم وقت خواهید داشت. یک لحظه فکر کنید و کارهایی را که باید فردا انجام دهید بر روی کاغذ بنویسید. اگر نوشتن این لیست را تا صبح به تأخیر بیندازید، مقداری از کارها فراموش خواهد شد و تنگی وقت بر شما فشار خواهد آورد.

اگر این لیست بلند و بی انتها به نظر رسید، نگران نباشید، نوشتن این لیست بر وقت شما خواهد افزود.

بر روی یک برگ کاغذ، هر آنچه را که قرار است انجام دهید بنویسید. این کار را می توان به روشهای مختلف انجام داد. یکی از دوستانم یادداشتهای خود را در جاهای ویژه ای نگاهداری می کند. به جای اینکه از لیست اصلی استفاده کند، در هر یک از اتاقهایش لیست جداگانه ای دارد. او پذیرفته است که برنامه روزانه اش چیزی بین نظم و بی نظمی است. یکی از دوستان دیگرم می گوید: « من لیستی از کارهایم تهیه می کنم، اما این لیست را در ذهنم نگه می دارم و با این کار حتی از وقت نوشتن آن بر روی کاغذ صرفه جویی می کنم.» از امروز به بعد، این لیست را حتما بر روی کاغذ یادداشت کنید.

هر روز کارهای با اهمیتی دارید که شاید نتوانید همه آنها را به خاطر آورید.

خودتان را نیز بر این لیست بیفزائید. هر روز وقتی را به خود اختصاص دهید: وقتی را برای خیاطی، باغبانی، مطالعه و یا حتی استراحت و خوابیدن در نظر بگیرید، آن را در برنامه خود بگنجانید، والا- هرگز آن را اجرا نخواهید کرد. وقتی جکی کندی بانوی اول کاخ سفید بود، در حالیکه تعدادی خدمتکار و مستخدم در اختیارش بود، برنامه روزانه اش را ساعت به ساعت می نوشت. به خاطر بیاورید که شما هم بانوی اول کاخ سفید خود هستید. لیست خود را بر اساس اولویت مرتب کنید. کارها را بر اساس اهمیت آنها مرتب کنید. وقتی همسرتان از شما می خواهد که کاری را برایش انجام دهید او انتظار دارد آن را بدون یاد آوری انجام دهید، هر گاه او کاری را به شما محول کرد آن را یادداشت کنید.

اولویت با کارهای همسرتان است.

بسیاری از شوهران که متقاعد شده اند این نقشه خوب کار می کند کارهایشان را به همسرشان نمی گویند، بلکه آنها را در لیست اصلی همسرشان یادداشت می کنند. کارهای سخت و ناخوشایند را قبل از همه کارهایتان انجام دهید. من ترجیح می دهم این کارها را اول صبحی، وقتی که سرحال و با نشاط هستم، انجام دهم. نه اینکه بعداز ظهر که اعصابم خسته است با انجام آنها خود را خسته تر و بی رمق تر سازم. یک زن تمام عیار نمی تواند کارهایش را با وسوسه و نگرانی انجام دهد. هر کاری را که قصد دارید به تأخیر اندازید به صدر لیست خود منتقل کنید، نقاط ضعف خود را از خود پنهان نکنید…

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. داشتن و نداشتن
  2. وزارت ترس
  3. کاغذ زر
  4. یک عاشقانه آرام
  5. بیوگرافی هانس کریستیان آندرسن
  6. آیین کامیابی

تعداد بازدید: 1,908 بار

Marabel%20Morgan%20 %D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D9%84%20%D9%85%D9%88%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86

عنوان کتاب: هنر زن بودن (زن کامل)

این کتاب با دو ترجمه و دو عنوان منتشر گردیده که هر دو ترجمه برای مطالعه علاقمندان قرار گرفت.

نویسنده: مارابل مورگان

مترجمان: صادق آسوده و لیلا رائقی

تعداد صفحات کتاب: 79 و 155 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.22 و 7.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

دکتر هرمزی جنگی در فروردین ماه 1371 در دل سرزمینی از سرزمین های کویری ایران زمین پا به عرصه وجود نهاد. دوران کودکی و نوجوانیش به منوال کویرنشینان به آسمان آبی و بی پروای نامدار کویر پیوند خورد...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 327
می‌خواهم در آستانت بگریم پیش از گمرکی شدن اشک‌هام، می‌خواهم دوستت بدارم ای بانوی من، تا بر ارابه‌ی زمان، تقویم‌ها را بگردانم، ماه‌ها و روزها را به نامی دیگر بخوانم. ساعات جهان را تنظیم کنم، با کوبه‌ی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 521

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *