همیشه مردها مقصرند

همیشه مردها مقصرند (nbookcity.com)

دانلود کتاب همیشه مردها مقصرند

داشتن احساس خوشبختی، عشق، آرامش و لذت بردن از تک تک لحظات زندگی، چه در دوران مجردی و چه در دوران متأهلی، نیاز همۀ ‌‌انسانهاست. در همین راستا، جناب آقای عباس اژدرالدینی، این بار در کتاب ارزشمند خود با عنوان همیشه مردها مقصرند به مباحثی مفید و کاربردی در جهت بهبود کیفیت روابط بین فردی بویژه زوجین اشاره می کند.کتاب همیشه مردها مقصرند با قلمی روان و مطالبی جذاب نوشته شده است. لذا، مطالعۀ این اثر را به شما خوانندۀ محترم نیز توصیه ‌‌می کنیم و برای جناب آقای اژدرالدینی آرزوی موفقیت روزافزون و درخشش بیشتر داریم.

چکیده کتاب

امروزه تقریبا در تمام جوامع متمدن، زندگی یک زوج با عشق آغاز می شود. اما چرا بعد از مدت نسبتا کوتاهی زندگی مشترکشان از کیفیت مورد انتظار فاصله می گیرد؟ مگر قرار نبود که زن و مرد برای هم، مایه آرامش باشند؟ پس چرا امروزه لحظات آرامش خاطر خیلی ها در غیاب همسرشان است؟ آیا طرفین چنین زندگی هایی هنوز امکان خوشبخت بودن و داشتن یک زندگی نرمال را دارند؟ آیا زندگی ای وجود دارد که امکان خوشبخت شدنً وجود نداشته باشد؟ علت چیست؟ آیا انسانهای طرفین آن مطلقا خوشبخت نشونده وجود دارند یا مشکل ناشی از کنار هم قرار گرفتن دو خلق و خوی نامتناسب است؟

 

خوشبختی حق آدم‌‌هاست. حقی که الزاما به ما اعطا نمی شود و گاه باید برای آن جنگید. خداوند هر کدام از ما را به گونه ای و با قابلیت هایی آفریده است که اخلاقیاتمان با گروهی از انسانها  از زندگیمان چنان هماهنگ می شود که در صورت زندگی با آنها، حتما رضایت خواهیم داشت.حتی اگر زن و مردی باشیم که از دیدگاه عموم مردم، انسانهای خوب یا خوش اخلاقی محسوب نشویم. گاهی هم ُ شاهد هستیم دو نفر با وجود تأیید همگان بر حسن خلقشان مثل متدین بودن، خیرخواه بودن و…. در زندگی مشترک، به خوشبختی مورد انتظار ‌‌نمی رسند، از زندگی مشترک خود رضایت کافی ندارند یا حتی از هم جدا می شوند.

 

اگر شما هم در بین اطرافیان خود دقت کنید احتمالا تأیید خواهید کرد که کمتر کسی یافت می شود، که زندگی اش پر از دعوا و ناسازگاری باشد، اما به موفقیت های قابل توجهی رسیده باشد. برعکس، بسیاری از انسانهای موفق یا حتی انسانهایی که هنوز به موفقیت های بزرگی در زندگیشان ‌‌نرسیده اند، اما خوش روزی و دارای کیفیت زندگی قابل قبولی هستند، کسانی هستند که در ارائه محبت و تأمین آرامش و کسب رضایت اعضای خانواده مخصوصا والدین و همسرشان کارنامه خوبی دارند. اگر شخصی را سراغ داشته باشید که به موفقیتهای مالی مورد انتظارش رسیده اما در زندگی مشترکش ناموفق بوده، احتمالا یا شروع موفقیت مالیش مربوط به قبل از شروع جدی مشکلات زناشویی اش بوده یا مجددا ازدواج کرده است.

فهرست مطالب کتاب همیشه مردها مقصرند

بخش اول: قبل از ازدواج
  • شاید محکوم به کسب رضایت همسر خود باشیم.
  • انتخاب باید آگاهانه باشید!انتظار تغییر دیگران بیجاست
  • انتخاب های مبتنی بر هرمون نه عقلانیت
  • عشق حقیقی عشق غیر حقیقی
  • معیارهای عوضی و درنتیجه زندگی های عوضی
بخش دوم: بعد از ازدواج
  • انتظارات
  • لزوم رعایت حریم ها و حفظ حرمتها بین زوجین
  • زن سالاری مساوات یا ناهنجاری؟
  • علل پیدایش زن سالاری در یک خانه
  • لطمات زن سالاری به بنیان خانواده
  • چرا همیشه مردها مقصرند ؟
  • خانمها مسئول ضعف و بی مسئولیتی مردها نیستند
بخش سوم: عدم رضایت از زندگی مشترک
  • تغییر زاویه دید
  • درک تفاوت ها و اصلاح انتظارات
  • درمان زندگی از طریق ایجاد تغییر در خود
  • ایجاد تغییر در زندگی از راه گذشت
  • تصمیم درست نباید پشیمانی داشته باشد
  • علل فرار از طلاق
  • چند نکته

در بخشی از کتاب می خوانیم:

قبل از انتخاب شریک زندگی آینده، حتما در مورد معیارها و اولویت‌‌هایتان فکر کنید. از انسانهای باتجربه مخصوصا مشاوران خانواده و روانشناسان حتما استفاده کنید. البته بزرگترها باید در نظر داشته باشند که ارائه پیشنهاد و نظرات مشورتی به جوانان قبل از ازدواج مخصوصا درباره روشن کردن اهمیت معیارهای بسیار مهم و تأثیرگذار مفید است اما بی ارزش شمردن معیارهای آنها یا اصرار داشتن به استفاده از ‌‌اولویت بندی خاصی به ایشان، شاید نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشد. اختلاف سلایق باعث می شود که گاهی معیاری که از نظر ما ‌‌کم ‌‌اهمیت تر دانسته می شود، در زندگی یک جوان از نسلی دیگر با تأثیری فراتر از انتظار ما ظاهر شوند.

 

دختری را در نظر بگیرید که برایش داشتن یک زندگی تجملاتی، پرزرق و برق و ماشین های لوکس نسبت به سلامت اخلاقی پسر اولویت بالاتری دارد. این دختر در صورتی که نتواند هر دو معیار را با هم در شخصی بیابد بهتر است با پسری ازدواج کند که وضعیت مالی مناسبی داشته باشد. نه اینکه به عقد یک پسر متدین با درآمد کارمندی درآید و بعد از او انتظار داشته باشد در کاری که تبحر یا سررشته ای نداردً عالی عمل کند. یا دختری که حتما خوشتیپی همسر آیندهاش برایش اهمیت دارد، نباید با یک پسر چاق ازدواج کند و بعد از او بخواهد که حتما خود را به وزن مناسب برساند.

 

و بالعکس، در صورتی که برای پسری از قشر متوسط جامعه با حقوق کارمندی، در حالی که معیارهای اخلاقی و عاطفی برایش اولویت دارد، اما برای ارضای چشم و همچشمی که فقط مختص خانمها نیست با دختر زیبایی که شخصیت مغروری دارد و به مادیات هم اهمیت می دهد ازدواج کند، نباید از او توقع داشته باشد که آن دختر خود را تغییر دهد. حتی تغییراتی که از نظر اکثریت انسانها، تغییراتی مطلوب دانسته می شوند. مثال ‌‌مهربانتر باشد. ‌‌متواضعتر باشد، کمتر به مادیات توجه کند و…. و وقتی به هدفش نرسید، آن دختر را به خودخواهی، ‌‌پول پرستی و…. متهم کند…

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. طاعون ارغوانی
  2. رازهایی در مورد زنان
  3. با هم برای همیشه
  4. عشق را بجویید تا بیابید
  5. آرزوهای بزرگ

تعداد بازدید: 1,235 بار

%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87%20%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%20%D9%85%D9%82%D8%B5%D8%B1%D9%86%D8%AF%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: همیشه مردها مقصرند

نویسنده: عباس اژدرالدینی

مترجم:

تعداد صفحات کتاب: 238 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.2 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در این کتاب در وهله اول شعرها در نقد و تحلیلی خطی و زمانی مورد بررسی قرار می گیرند. به معنی دیگر به‌ جز چگونگی سرایش شعرها و زبان شعری، درون‌ مایه، جهان‌ بینی و تأثیرپذیری و تأثیرگذاری آنان، ساختار شعری...
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 741
برایان تریسی در کتاب فقط ساکت شو و کارت رو انجام بده، یک روش ساده، عملی و اثبات‌ شده هفت‌ قسمتی را با شما به اشتراک خواهد گذاشت تا در چند ماه و چند سال آینده به موفقیت‌هایی دست پیدا کنید که از موفقیت‌هایی که اغلب مردم در طول مدت عمرشان بدست...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1842

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *