یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام (nbookcity.com)

دانلود کتاب یک عاشقانه آرام

کتاب یک عاشقانه آرام عنوان رمانِ نادر ابراهیمی نویسندهٔ ایرانی است. احتمالاً با شنیدن نام او به یاد عاشقانه های زیادی خواهید افتاد.

حق هم دارید چرا که قلم شاعرانه این نویسنده کاغذ را عاشق می کند چه رسد به مخاطبان پر شوری که برای خواندن گل واژه های ناب و شیرین این نویسنده، کتاب را زمین نمی گذارند.

یک عاشقانه آرام نام یکی از معروف ترین آثار ابراهیمی است که مطالعه آن به عنوان یک کتاب عاشقانه و آموزنده به تمام کسانی که دوست دارند تا عاشقانه آرامی را در زندگی خود تجربه کنند پیشنهاد می‌شود.

این رمان زیبا برای اولین بار در سال ۱۳۷۴ در تهران توسط نشر روزبهان منتشر شد. در بهار سال ۱۳۹۷ این کتاب در لیست پرفروش ترین کتاب های طرح عیدانه کتاب و همچنین در لیست ۱۰ کتاب پرفروش طرح پاییزه ۱۳۹۷ و طرح تابستانه ۱۳۹۶ در قسمت کتاب های عمومی تألیفی، قرار گرفت.

در سال ۱۳۹۱ این کتاب به صورت صوتی به مدت زمان ۵۱۰ دقیقه، به روایت پیام دهکردی و با آهنگسازی کریستف رضاعی توسط نشر نوین کتاب گویا منتشر شده است. کتاب یک عاشقانه آرام ابراهیمی تاکنون بیش از 25 بار تجدید چاپ شده است و داستان آن در مورد عشق دو شخصیت انقلابی، از شهرهای مختلف ایران است که در فضایی سیاسی شکل می گیرد.

خلاصه رمان

کتاب یک عاشقانه ارام داستان عشق یک معلم مبارز گیلانی و دختری آذری به نام «عسل» است. معلمی که در هنگامه‌ی انقلاب ۵۷ و در میانه‌ی مبارزه با حکومت، به زندان می‌افتد و ایام سختی را پشت‌سر می‌گذرد. گیله‌مرد طی ماجرایی با این دختر آذری آشنا می‌شود و به او دل می‌بازد. این آشنایی و عشق بین دو شخصیت محوری داستان، با چالش‌های بزرگی مواجه می‌شود.

برخی ماجرای گیله‌مرد و عسل را الهام‌ گرفته از زندگی عاشقانه‌ی نادر ابراهیمی می‌دانند. او که در کارنامه‌ی خود خلق رمان مهم «آتش بدون دود» را دارد، با نگارش این رمان، تجربه‌ای دل‌نشین و لطیف را با مخاطبان پرتعدادش به اشترک گذاشت. گیله‌مرد و عسل با هم ازدواج می‌کنند و شور انقلابیِ این زوج، زندگی آن‌ها را متلاطم کرده و مشکلات و مصائب بزرگی برای‌شان به‌ وجود می‌آورد.

گیله‌مرد از کار خود اخراج می‌شود و بعد از تجربه‌ی سخت بی‌پولی مجبور به دست‌ فروشی کتاب‌هایش می‌شود. او فرزند اولش را نیز پیش از به دنیا آمدنش از دست می‌دهد. در این میانه با همدلی دیگران نیز مواجه می‌شود و در آن روزهای پررنج تنها نمی‌ماند.

روایت تجربه‌ی عاشقانه‌ و سخت گیله‌مرد و محبوب آذری‌اش، اصل و اساس رمان یک عاشقانه آرام است. عشقی که از ننگ عادت به‌دور و قلم قدرتمند نادر ابراهیمی این تازگی و زایایی را به طریقی شاعرانه و پرکشش به تصویر کشیده است.

بخشی از مقدمه کتاب 

دیگر جوان نیستم، میانسال هم نیستم، به همین خاطر است که همیشه می اندیشم؛ این آخرین اثری ست که به او پیشکش می کنم؛ و به فکرم می رسد که بنویسم «برای آخرین بار، به او» اما حس می کنم که در این جمله، نقصی هست، و اضطرابی. یادم می آید اولین کتابم را، در نیمه راهِ جوانی، به بهترین دوستِ روزگارِ کودکی تا جوانی ام تقدیم کردم:

«به برادرم رحیم قاضی مقدم، که با دوستی ام بیش از همه کس او را عذاب داده ام». حال، در آستانه ی پیری، می خواهم جمله یی شبیه به آن بگویم: «به همسرم فرزانه، که با مِهرِ بی حدّم به او، تنها کسی بوده ام که پیوسته عذابش داده ام»

معرفی نویسنده

نادر ابراهیمی نویسنده کتاب یک عاشقانه آرام از ابتدا سری پرشور و معترض داشت و از چهارده‌ سالگی نویسندگی و فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد. در چهارده‌ سالگی به حزبی ملی‌گرا پیوست و فعالیت خود را به‌صورت جدی دنبال کرد. اخلاق و نوع نگرش ابراهیمی برای هم‌حزبان او که عموماً از او مسن‌تر نیز بودند بسیار قابل‌ توجه بود و مورد تحسین همگان قرار می‌گرفت.

ابراهیمی در جریان اعتراضات و کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به‌سختی مجروح و در بیمارستان بستری شد و اطرافیان او برای نجاتش از دست مأمورین او را از بیمارستان فراری دادند. بعد از مدتی پدر و مادر ابراهیمی از یکدیگر جدا شدند و با ازدواج مجدد مادرش و درخواست پدرخوانده‌اش از او، نادر ابراهیمی از تهران به ترکمن‌صحرا رفت تا به‌عنوان تعمیرکار فنی روزمزد در سازمان برنامه مشغول به کار شود.

دلیل این نقل‌مکان آن بود که نویسنده کتاب یک عاشقانه آرام کمی از فضای سیاسی تاریک آن دوران و زندانی شدن شمار زیادی از معترضین به دور باشد. اما او از این نقل‌مکان تا حدودی خشنود نیز بود و ترکمن‌صحرا در او جرقه‌ای ایجاد کرد که در آینده او و آثار او به‌وضوح قابل مشاهده است. سه سال بعد نادر ابراهیمی به تهران بازگشت و در چاپخانه‌ای مشغول به کار شد.

اما به دلیل عقاید میهن‌پرستی که داشت بارها به دلیل اعتراضاتش از شغل خود اخراج شد و در راستای این مخالفت و مبارزه سیاسی علیه رژیم پهلوی بارها نیز به زندان افتاد. ابراهیمی در دو کتاب ابن مشغله و ابوالمشاغل به شرح زندگی خود و فعالیت‌هایی که داشته پرداخته است.

نقد کتاب یک عاشقانه آرام

کتاب حاضر که اولین بار در سال ۷۴ منتشر شده است، با گذشت بیست سال، بیست و پنج بار تجدید چاپ شده است و پس از معرفی آن در برنامه پرمخاطب «خندوانه» استقبال از این کتاب افزایش یافت به شکلی که در طول زمان برگزاری مسابقه کتابخوانی برنامه «خندوانه» همواره جز آثار پرفروش کتابفروشی‌ها بود.

نادر ابراهیمی در یک عاشقانه آرام با بیان داستانی خواندنی از زندگی یک زوج و در لابلای ماجراهای پیش آمده برای آن‌ها، با قلمی زیبا گفت‌وگوهای جذابی را خلق می‌کند که مخاطبش را به فکر وا می‌دارد و او را متوجه این موضوع می‌کند که نباید به عشق به چشم یک خاطره و عادت نگاه کرد.

نادر ابراهیمی در کتاب یک عاشقانه آرام نیز همچون دیگر آثارش در سینما، تلویزیون، شعر و کتاب با تلفیقی از نگاه فلسفی و ذوق ادبی و با استفاده از تجربیات مختلفی که در عرصه‌های مختلف داشته است، با نشان دادن رابطه‌ای متفاوت میان یک زوج، به دنبال بیان این موضوع بوده است که بزرگترین دشمن عشق رخوت و عادت است و برای حفظ یک رابطه عاشقانه باید با این دو مبارزه کرد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 27,622 بار

Nader%20Ebrahimi%20 %D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85%DB%8C 6

عنوان کتاب: یک عاشقانه آرام

نویسنده: نادر ابراهیمی

تعداد صفحات کتاب: 239 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.24 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب پنجاه نوع نوشیدنی سرد نوشته پریا گوهریان حاوی طرز تهیه انواع نوشیدنی های سرد و رژیمی ست که به صورت کامل و گام به گام آموزش داده می شود.
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 2473
داستان‌ها مشتمل بر تأملاتی فلسفی درباب عشق، تنهایی، انزوا، پیری، زمان و خاطرات هستند. بعضی درون مایه‌ها همچون دلتنگی وجودی و موسیقی، به‌ خصوص کلاسیک، جاز و بیتلز، پیوسته در داستان‌...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 392

4 پاسخ

  1. فکر میکنم معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب آقای نادر ابراهیمی کتاب “یک عاشقانه آرام” باشه… لابه لای این روزهای سختِ سختْ، مطالعه‌ش خیلی لذت‌بخش بود. نثرِ شعرگونه داستان حتی یکجا قطع نمیشه و موقع مطالعه آدم رو میبره به دوردست‌ها…

  2. جز اون دسته کتاب هایی هست که باید بخری همیشه کنار دستت باشه..بارها باید خوند بسیار جذاب و دوست داشتنی و روان به طوری که نمیشه کتاب رو زمین گذاشت.

  3. فکر میکنم بعد خوندن این کتاب، تلاش بهتری برای خوب زیستن بکنم. چقدر تلخی‌هایی که در زندگی همه ما هست، توی داستان به بهترین شکل ممکن آورده شد، و مرهمی از مهر روی زخم‌های روح گذاشته شد… پی‌نوشت: چند سال پیش خوندن این کتاب و یه استارت ناموفق زدم. اما دلیلش رو الان فهمیدم چون کاملا به موقع خوندمش. بنابراین به موقع خوندن این کتاب، خیلی مهمه، بدون تشنگی سراغش نرید،، ارزش چاپی خریدن هم داره

  4. فکر میکنم معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب آقای نادر ابراهیمی کتاب “یک عاشقانه آرام” باشه… لا به لای این روزهای سختِ سختْ، مطالعه‌ش خیلی لذت‌بخش بود. نثرِ شعرگونه داستان حتی یکجا قطع نمیشه و موقع مطالعه آدم رو میبره به دوردست‌ها… ترکیبی از خالی شدن ته دل، و نفسِ عمیقی که بعدش میاد احوال آدم موقع خوندن کتابه، و چه واژگان مرطوب و نمناک و عطرآگین دلچسبی وجود داره توش… شاید یک نوع راهنمای دلپذیرْ زیستن، یا راضی زیستن باشه. با اینکه نثر آرامه، کاملا آرام، اما جوش و خروش درونی و تب کردن و گل انداختن گونه به همراه داره:’)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *