کتاب پسر نوح

کتاب پسر نوح (nbookcity.com)

دانلود کتاب پسر نوح

نویسنده در کتاب پسر نوح داستانی را روایت می‌کند که شاید به مزاج برخی از افراد خوش نیاید!

وقتی از انحراف سخن می‌گوییم هیچ‌کس گردن نمی‌گیرد و قبول نمی‌کند که شاید منظور شما، خودش باشد. حتی اگر بویی ببرد که شاید منظور شما، از منحرف و انحراف، خود اوست شدیداً موضع می‌گیرد و ممکن است کار به برخورد و جاهای باریک بکشد. این مسئله برای اقشار مذهبی خیلی سنگین‌تر از بقیه است.

نویسنده کتاب پسر نوح می‌گوید: یک فرد مذهبی که یک عمر و یا حداقل چند صباح به خاطر دوری از هرگونه انحراف دست به دامن مذهب و مقولات مقدس شده و برای خود در این مسیر وجاهت و آبرویی کسب کرده و دل خوش داشته که از مغضوبان و گمراهان نیست، برایش خیلی دشوار است که بشنود راهی که رفته و یا می‌رود، درست نیست و نیازمند اصلاح و درمان است…

خلاصه کتاب

محمدرضا حدادپور جهرمی در مقدمه کتاب پسر نوح نوشته: برخی حتی حاضرند خون و جان و مال خرج کنند که اثبات کنند نه تنها اشتباه نکرده‌اند، بلکه تقدیر الهی به انضمام لطف بی‌کرانش، آنها را به این راه هدایت نموده است. این جهلِ مقدس، سبب نوعی هیجان و نگرانی مستمر و اضطراب اجتماعی است. یک نگرانی دائمی، از مواجهه با آگاهی و شناخت که موجب ترک برداشتن و فروپاشی باورها و افکار آنان شده است.

آنان بیشتر از اینکه اهل ادراک و تعامل و تفکر باشند، احساس تکلیف می‌کنند و ممکن است این احساس تکلیف را با خشن ترین رفتارها نشان دهند. چنین افرادی وقتی در دامن گروهک‌ها و افکار مسموم و منحرف، اما در لوای دین و مرجعیت قرار می‌گیرند، به راحتی سازماندهی شده و همه کم مهری‌ها و بی‌توجهی های عناصر انقلابی و دلسوزان حقیقی اسلام را با آب شور و سراب آن جریانات، غرقاب می‌نمایند.

جریان به راه افتاده در جهان اسلام، به عنوان شیعیان انگلیسی و اهل سنت آمریکایی که به تعبیر رهبر، به درد ما نمی‌خورند و آبشخور آنان سرویس های بیگانه است، اقدام به جذب و طرح مداحانی در محافل خود نموده که پتانسیل بالایی جهت خالی کردن هیئات مذهبی از عالِم و دین شناس داشته و جان و دلِ جوانان و نوجوانان ما را مملو از محبت به امام حسین سکولاری می‌کند که فقط به درد سرو صورت خونی مجالس روضه می‌خورد.

آنچه در کتاب پسر نوح خواهید خواند، پرده برداری مختصر از تلاش سرویس های بیگانه، توسط عوامل داخلی آنان، برای اتصال و سازماندهی بخش قابل توجهی از این دسته مذهبی نماهایی است که امام حسین‌ها را فقط برای روضه هایش و اسلام را فقط برای مجالس ختم و عزایش می‌خواهند.

در کتاب پسر نوح روشن خواهد شد که اگر قرار باشد روزی جریان تکفیری شیعی اعلام وجود کرده و دست به انتحار در عالم اسلام بزند، بلاشک از همین قماش خواهند بود و توسط همین جریانات سازماندهی خواهند شد. «وجود مبارک ابا عبدالله الحسين خون قلبش را تقدیم کرد تا بندگان از جهالت و ضلالت نجات پیدا کنند» 

اما چه شده که اسم و علم و هیئت همین امام نورانی برای عده‌ای سبب گمراهی و استدامه جهل و نادانی می‌شود؟! باید به خدا پناه برد و تا آنجا که ممکن است، پرده از ماهیت و طرح و برنامه مسببان آن برداشت تا خدایی نکرده به اسم دین، دین زدایی نگردد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب پسر نوح می‌خوانیم: دستور تشکیل جلسه داخلی دادم. یک کارشناس که قبلاً در شیراز سر یک پروژه با هم بودیم، به علاوه داوود و حیدر به گفتگو نشستیم. کارشناسی که مأموریت دارد همه قضایا را خارج از گود نگاه کند، گفت: «طبق گزارشی که از رصد بیش از چهل پنجاه تا هیئت بزرگ و فعال در سراسر کشور داریم که سخنرانان و مداحانش طبق لیست پسر نوح تنظیم شده بودن…

امسال به جای ارتقا و یا شدت بیشتر انحرافات رفتاری روی موضوعات نزدیک به موضوعات مورد علاقه انجمن حجتیه و فرقه یمانی تأکید شده. خب این یعنی مسیر رو انجمنی‌ها مشخص می‌کنن و بچه های مردمو با این سخنران های عمدتاً مسأله‌دار به سمت منبر، بیشتر از سینه زنی دارن جذب می‌کنن. تمام پیام‌ها و اشعار توسط پسر نوح هم داره به همین سمت پیش میره.

پس تقسیم کار جالبی کردن. جایگاه ایدئولوژی پردازی انجمن حجتیه محفوظ شده و یمانی و دارو دسته حاج آقا و متین هم تقریباً می‌شه گفت که تبدیل به پیاده نظام های اونا شدن… این یعنی ما تا الان هر چی گرفتیم و شناختیم و لو رفته، همه‌شون از پیاده نظام‌ها بودن…» بعد از توضیحات کارشناس جلسه که فقط یک قسمت از آن را نقل کردم، داوود گفت: «حاجی چطور برگشتی به آسید رضا؟» (ص168 کتاب پسر نوح)

گفتم: «یکی اینکه تنها کسی که با دوتاشون (هم اکانت پسر نوح و هم همسر دوم) ارتباط داره، خود آسید رضاست. پس خواه ناخواه از همه ما به هردو نفر نزدیک‌تره؛ یکی هم اینکه بالاخره خطری براشون نداره که بخوان طولانی مدت ازش مخفی باشن.» حیدر گفت: «چرا طولانی مدت؟ یادم نیست؛ اما فکر کنم گفت پارسال بعد از اربعین باهاش مچ شدن!» گفتم:

«حالا همین! اولین دروغ آسید رضا همین بوده. بچه‌ها رزومه و گذشته رابطه مجازی سیّد رو با یه نفر در آوردن که الگوریتم کلامی و فکریش عین همین پسر نوح هست. من شک ندارم که لااقل چهار سال باهاش ارتباط داشته.» کارشناس گفت: «پس اون همه گریه و تو سر زدن و اظهار ندامت و… همش کشک بوده؟» گفتم: «آبروی هیئتیش خیلی براش مهمه.

اون شبا که خیلی به‌هم ریخته بود و عمار باهاش حرف زد و آرومش کرد واقعاً ویران شده بود؛ چون داشت می‌دید که سر کلاف از دستش در رفته و دارن به اسمش همه کاری می‌کنن!» حیدر گفت: «حاجی یه جوریه این پرونده، خیلی به هم ریخته هست. آدماش پیچیده هستن، راحت متحوّل می‌شن، راحت حرف می‌زنن، یهو دروغگو از آب درمیان، نچسبه!» (ص169 کتاب پسر نوح)

گفتم: «دقیقاً! مثلاً من بچه و یا تازه کار نیستم که همه اعتمادمو تو کاسه آسید رضا خرج کنم و یا اعترافات فائقه رو مبنای عمل قرار بدم؛ اما در حال حاضر ما فقط همینا رو داریم.» کارشناس گفت: «و دو تا چیز دیگه. یکی زنده به نام متین. یکی هم مرده به نام ناهید!» زل زدم بهش. همه چیز از ذهنم مثل برق داشت رد می‌شد. گفتم: «خب؟»…

نقد کتاب پسر نوح

ظاهرا نویسنده در کتاب پسر نوح به شخصی اشاره دارد که از نوادگان یکی از مراجع بزرگ شیعه است و اکنون با حمایت انگلیس و سرویس‌های جاسوسی بیگانه چندین شبکه ماهواره‌ای برای تبلیغات در اختیار دارد و در کشورهای شیعی برای جذب مردم فعالیت می‌کند.

او همزمان با توهین‌های آشکار در همین شبکه‌های ماهواره‌ای به مقدسات اهل سنت باعث اختلاف افکنی بین مسلمانان می‌شود. راهی که بسیاری انتخاب می‌کنند تا به این وسیله بتوانند در زندگی خود پاکدامنی پیشه کنند و مسیر درست را بشناسند، رفتن زیر لوای مذهب است.

اما چه می‌شود اگر بفهمند، اعتقاداتی که خودشان را به آن وصل کرده بودند، مسیری انحرافی است؟ مذهبی‌ نمایی‌هایی که می‌خواهند مسیر دین را منحرف کنند و جریان‌هایی به وجود بیاورند که خارج از اهداف و برنامه‌های یک دیانت باشد.

کتاب پسر نوح، داستانی درباره همین موضوع است و به تمام طرفداران داستان‌ هایی با درون‌مایه مذهبی پیشنهاد می‌شود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 172 بار

Mohammadreza%20Hadadpour%20Jahromi%20 %D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7%20%D8%AD%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%BE%D9%88%D8%B1%20%D8%AC%D9%87%D8%B1%D9%85%DB%8C

عنوان: کتاب پسر نوح

نویسنده: محمدرضا حدادپور جهرمی

مترجم: ندارد

تعداد صفحات کتاب: 349 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.29 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

نویسنده در کتاب قصه کربلا، با بهره‌ گیری از وقایع عاشورا به خلق داستان‌های کوتاه دربارۀ امام‌حسین(ع) و یاران باوفایش، پرداخته است. مهدی قزلی در این اثر سعی نموده با گزینش وقایع تاثیرگذار از رویداد بزرگ تاریخ شیعه به روایت...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1376
در برهه ای دراز از تاریخ، به مدت هشتصد سال – از اواسط قرن نهم تا اوایل قرن هفدهم- سلطنت روحانی پاپ یوحنای مونث موضوعی آشکار و بر همگان معلوم بود و واقعیتی تاریخی محسوب می شد. اما در قرن هفدهم...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 451

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *