وقتی اضطراب حمله می کند

وقتی اضطراب حمله می کند (nbookcity.com)

دانلود کتاب وقتی اضطراب حمله می کند

کتاب وقتی اضطراب حمله می کند به ما می آموزد که چگونه بدون استفاده از دارو اضطراب خود را کنترل کنیم.

دیوید برنز در این کتاب با روش شناخت درمانی مهارت های لازم برای کنار آمدن و مقابله با افسردگی را در اختیار مخاطب قرار می دهد. اساتید دانشگاه‌های معتبر ثابت کرده‌اند که رفتاردرمانی شناختی برای اضطراب هم مفید است. در واقع این کتاب به شما امکان می دهد تا بدون نیاز به دارو و روان‌ پزشک در شرایط روحی خوبی قرار بگیرید. اگر نمی توانید استرس خود را مدیریت و کنترل کنید و اگر مدام دچار اضطراب می شوید این کتاب برای شما بسیار مفید است.

خلاصه کتاب

نويسنده در كتاب وقتی اضطراب حمله می کند با تكيه بر روش اثربخش شناخت درمانی به ارائه مهارت ها و ايده های تازه ای می پردازد كه تا كنون در درمان اضطراب، وحشت زدگی، افسردگی، احساس خفت و خجالت و ديگر مشكلات رواني موفق عمل كرده اند. دكتر ديويد برنز با ارائه  آزمون های روانی، وضعيت موجود روانی مخاطب خود را اندازه گيری می كند و با تشويق او به خودشناسی، استفاده از توانايی ها و كشف نقش ذهن در حالات او، مسير تغيير، تحول، درمان و جنگ با حملات اضطراب را پيش پايش مي گذارد.

آیا شما دچار ترس ، فوبیا یا حملات اضطرابی شده اید؟ آیا شب ها با گره ای در شکم خود را روی تخت پرت می کنید و می چرخید و نگران شغل ، خانواده ، کار ، سلامتی یا روابط خود هستید؟ آیا از کمرویی فلج کننده ، تردیدهای وسواسی یا احساس عدم امنیت رنج می برید؟ آنچه ممکن است متوجه نشوید این است که این ترسها تقریبا هرگز مبتنی بر واقعیت نیستند. وقتی مضطرب هستید ، در واقع خود را گول می زنید ، و به خود چیزهایی می گویید که در واقع درست نیستند. حال تصور کنید زندگی در یک زندگی عاری از نگرانی و خودباوری چه حسی دارد. شب بخوابید و احساس آرامش و آسایش کنید.

برای غلبه بر کمرویی خود و سرگرم شدن با دیگران برای ارائه سخنرانی های پویای بدون نگرانی قبلی، از خلاقیت ، بهره وری و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوند. با استفاده از این چهل تکنیک ، قادر خواهید بود افکار تحریف شده ای را که شما را آزار می دهد و به شما دروغ می گویند از بین ببرید و ترس شما بلافاصله از بین خواهد رفت. دکتر برنز همچنین آخرین تحقیقات در مورد داروهایی را که معمولا برای اضطراب و افسردگی تجویز می شوند، در کتاب وقتی اضطراب حمله می کند به اشتراک می گذارد و توضیح می دهد که چرا بعضی اوقات ممکن است بیشتر از منافع آنها آسیب برساند.

بخشی از متن کتاب

اگر از اضطراب اجتماعى رنج می برید، احتمالاً از این مى‌ترسید که در نظر دیگران احمقانه و مضحک به نظر برسید. تمرینات حمله خجالت می تواند این ترس شما را برطرف سازد. وقتى تمرین حمله خجالت را انجام می دهید، به عمد و قصد رفتار احمقانه‌اى را در برابر جمع به نمایش می گذارید. اغلب اوقات به این نتیجه می رسید که بیشتر اشخاص به دیده تحقیر و حقارت به شما نگاه نمی کنند، و دنیا هم به واقع به انتها نمی رسد.

در واقع، در پایان همه احساس می کنند که تفریح کرده‌اند و خوش گذرانده‌اند. این بینش و فراست می تواند به شدت رهایی بخش باشد، اما در شروع وحشت انگیز است. قبلاً به مثال جالبى در زمینه حمله خجالت برخورد کردید. احتمالاً ترور را به خاطر دارید. همان مردى که فوبیاى عرق کردن داشت. وقتى با او به درون یک فروشگاه محلى رفتیم، به زیر بغلهایمان اشاره کردیم و گفتیم که چقدر عرق کرده‌ایم. رفتار دوستانه حاضران در فروشگاه زندگى او را متحول ساخت.

معتقدم که تمرینات حمله خجالت را دکتر آلبرت الیس مطرح کرد. با آنکه او در حال حاضر بیش از 90 سال از سنش مى‌گذرد، هنوز از توان جسمانى مطلوبى بهره‌مند است. دکتر الیس همه ساله به روان‌ درمانگرى که خلاق ترین تمرین حمله خجالت را طرح‌ ریزى کرده است، جایزه مخصوص اعطا می کند. اخیرا یکى از روانشناسان پورتلند این جایزه را به خود اختصاص داد.

نقد کتاب وقتی اضطراب حمله می کند

کتاب وقتی اضطراب حمله می کند یک کتاب روانشناسی زرد نیست بلکه تکنیک های سریع و اثبات شده ای دارد که موثرتر از داروها هستند. کتاب حاضر یک کتاب ضروری برای هر کسی است که بیماری اضطراب و ترس دارد. کتاب حاضر در 24 فصل علاوه بر توضیح علائم و نشانه‌های بیماری افسردگی و استرس و ارائه راهکارهای درمانی برای کم کردن این بیماری، چگونگی مثبت اندیشی و توانایی نگرش خلاقانه و صحیح را نیز ارائه می کند.

در واقع زمانی که ذهن فرد آمادگی داشته باشد و این قدرت را کسب کرده باشد که چطور در شرایط مختلف فکر کند و تصمیم بگیرد آن‌وقت است که زمان مواجه با اضطراب هم عملکردی موفق خواهد داشت. با این حال، باید توجه داشت روش و یا دارویی وجود ندارد که روی همه به یک اندازه تأثیر بگذارد. بعضی از بیماران علاوه بر روش‌های پیشنهاد شده در این کتاب به یک روان‌ درمانگر با محبت و علاقه‌مند احتیاج دارند. پس قاعده صد در صد و مطلقی وجود ندارد. با توجه به راهنمایی‌های کتاب می توانید متوجه شوید که جزو افرادی هستید که در کنار کتاب نیازمند روان‌ درمانگر هستید یا خیر.

تعداد بازدید: 2,324 بار

David%20D.%20Burns%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%B2 2

عنوان کتاب: وقتی اضطراب حمله می کند

مهارتهای جدید درمان اضطراب بدون مصرف دارو

نویسنده: دیوید برنز

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 437 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

اثری صریح و شفاف که با طرح چهار پرسش اساسی و ارائه نمونه هایی کارآمد خواننده را در مسیر دگرگونی و تحول قرار می دهد و او را از افکار و بینشی که سبب می شود در حالتی از یاس و رنج همیشگی به واسطه وقایع ناخوشایندی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 463
این کتاب کتابی در مورد عدم‌ قطعیت است؛ از نظر این نویسنده، رویداد نادر مساوی است با عدم‌ قطعیت. این حرف که ما اساساً باید رویدادهای نادر و افراطی را بررسی کنیم تا از رویدادهای معمولی سر دربیاوریم، ممکن است...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 8708

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *