موتورهای مرگبار

کتاب موتورهای مرگبار (nbookcity.com)

دانلود کتاب موتورهای مرگبار

کتاب موتورهای مرگبار که برنده جایزه های بسیاری شده، داستانی لذت‌بخش و پساآخرالزمانی با شخصیت‌های دوست داشتنی است.

فیلیپ ریو یکی از شناخته شده‌ترین نویسندگان در ژانر ادبیات علمی، تخیلی نوجوانان است. محبوب‌ترین مجموعه‌ی این نویسنده‌ی انگلستانی، یعنی رویدادنگاری شهر گرسنه، اکنون به اثر فیلم سینمایی معروفی تبدیل شده است.

قسمت اول این مجموعه با نام موتورهای مرگبار و قسمت دوم آن با نام قاره‌ی مرده به فارسی ترجمه شده است. قسمت‌های ترجمه‌ نشده‌ی بعدی این مجموعه به ترتیب دستگاه‌های جهنمی، دشت تاریک، شهر کشش و پرواز‌های شبانه هستند.

خلاصه کتاب

داستان کتاب موتورهای مرگبار در زمان آینده رخ می‌دهد، اما آینده‌ای که با تصورات ما فرق دارد. دیگر خبری از دنیای پیشرفته و فناوری‌های باور نکردنی نیست. منابع ته کشیده و شهرها سوار بر سکوهای متحرک سعی می‌کنند شهرهای دیگر را تسخیر کنند تا زنده بمانند. در واقع دنیا پسرفت کرده است.

تام پسر یتیمی است که دستیار یک تاریخ‌نگار به نام ولنتاین است. او با هستر شاو آشنا می‌شود و می‌فهمد ولنتاین برای به دست آوردن تکه‌ای از سلاحی قدیمی (مدوسا)، پدر و مادر هستر را کشته است. تام و هستر از دست ولنتاین فرار می‌کنند و ادامه‌ی داستان با روایت این تعقیب و گریز و ماجراجویی‌ هایشان پیش می‌رود.

مجموعه‌ی رویدادنگاری شهر گرسنه، یک مجموعه‌ی علمی‌-تخیلی 6 جلدی است. این مجموعه که برای نوجوانان نوشته شده، داستان جهان آینده و پس از جنگ را روایت می‌کند. تام، شخصیت اصلی ماجرا، باید به‌گونه‌ای از پس چالش‌های این جهان خشن و نقشه‌های شومی که سرراهش قرار می‌گیرند، بربیاید. هستر، شخصیت دیگر این داستان نیز در میانه‌ی راه، با تام همراه می‌شود.

کتاب موتورهای مرگبار یک ماجراجویی بزرگ با جهانی زنده و شخصیت‌هایی به یاد ماندنی است. داستانی بسیار خلاقانه و پر از اکشن که نویسنده با صراحت و جزئیات کامل فناپذیری مردم و شهرها را به تصویر می‌کشد، طرفداران داستان‌های استیم پانک، علمی-تخیلی و ویران شهری به طور حتم از این کتاب لذت خواهند برد.

نکوداشت‌های کتاب رویدادنگاری شهر گرسنه 1

  • بوک لیست: سرعت این داستان پر از هیجان، دیوانه کننده است!
  • اسکول لایبرری ژورنال: کتاب موتورهای مرگبار هیجان‌ انگیز و دارای تصویرسازی خوب است.
  • مجله‌ی Kliatt: بسیار تخیلی، پر از جزئیات شگفت انگیز، طنز، و ماجراهای بزرگ.
  • Publishers Weekly: کتاب موتورهای مرگبار شاهکاری خیره کننده در مهندسی، مخلوقی درخشان که در هر پیچ و خم، شگفتی های جدیدی را ارائه می‌کند.
  • پیتر جکسون: فیلیپ ریو مجموعه‌ای از شخصیت‌های جذاب را خلق کرده است؛ شخصیت‌ هایی که ماجراجویی‌های آن‌ها در دنیای عجیب‌و‌ غریب آینده‌ی ما رخ می‌دهد.

بخشی از متن کتاب

در کتاب موتورهای مرگبار می‌خوانیم: …چند ساعت بعد، وقتی مه عصرگاهی در پیچ وتاب از روی مرداب راست واتر برمی‌خاست، تان بریج ویلز روی چرخ‌های بشکه‌ای‌اش به کرانه‌ی دریا پایین غلتید. لحظه‌ای همانجا مکث کرد و به خوشه جزیره هایی خیره ماند که در هیبتی تیره و ناهموار از آب نقره‌فام بیرون زده بودند. پرندگان دسته دسته از روی دریا پرواز می‌کردند و وقتی حومه شهر موتورهایش را خاموش کرد، پژواک ضرب بال‌هایشان بر فراز گِل‌پهنه طنین انداخت.

موج‌های کوچک پیوسته به ساحل می‌کوبیدند و باد شرقی هوهوکنان از لابه لای علف‌های ساحلی خاکستری می‌وزید. چه بر پهنه‌ی مرداب و چه دریا، نه صدای دیگری بود نه حرکتی دیگر، نه نور یا رد دودِ شهرکی دوره گرد. کرایسلر پیوی درحالی که از پشت تلسکوپ کنار پنجره‌ی عرشه‌ی دیده بانی‌اش بر بلندای تالار شهر نگاه می‌کرد، نعره کشید «نتزووروی این جوون کجاست؟ برفستین پی نتزووروی!»

وقتی یکی دو نفر از راهزن‌ها تام و هستر را به پیش او راندند، نیشخندی زد و تلسکوپ را به سمت تام دراز کرد و گفت: «نگاه کن تامی جون! گفتم می‌رسونمت اینجا، نگفتم؟ نگفتم صحیح و سالم از این مرداب ردت می‌کنم؟ حالا نگاه کن ببین کجا می‌ریم!» تام تلسکوپ را گرفت و روی چشمش گذاشت و در دایره‌ی چشمی محو و لرزان پلک زد تا بالاخره تصویر واضح شد. (ص211 کتاب موتورهای مرگبار)

بیست سی جزیره‌ی کوچک بر دریای روبه‌رو لکه انداخته بودند و جزیره‌ای بزرگ‌تر، همانند پشت هیولای پیشاتاریخی عظیمی که آب را بشکافد، به چشم می‌آمد. تام تلسکوپ را پایین آورد و گفت: «ولی اونجا که چیزی نیست…» بیش از یک هفته طول کشیده بود تا تان بریج ویلز بتواند راهش را از میان باتلاق باز کند. با وجود اینکه کرایسلر پیوی از تام خوشش آمده بود، هنوز نگفته بود امید دارد چه چیزی در آن سوی مرداب پیدا کند.

به افرادش هم نگفته بود؛ اما آنها به بالا انداختن شهرکشتی‌های کوچک و پناه گرفته در هزارتوی راست واتر رضایت داده بودند. شهرکشتی‌ها جاهای نیمه متحرکی با چرخ‌های خزه پوش و حکاکی های زیبا روی عرشه‌های چوبی‌شان بودند. آنقدر کوچک بودند که به زحمت خوردن‌شان نمی ارزیدند؛ اما در هر صورت تان بریج ویلز آنها را هم می‌خورد و مردم‌شان را می‌کشت یا اسیر می‌کرد و حکاکی‌های زیبا را به خورد کوره هایش… (ص212 کتاب موتورهای مرگبار)

نقد کتاب موتورهای مرگبار

کتاب موتورهای مرگبار رمانی نوشته فیلیپ ریو است که نخستین بار در سال 2001 وارد بازار نشر شد. این داستان جذاب به تمام نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های علمی‌-تخیلی و پسا آرمان‌ شهری پیشنهاد می‌شود. هزار سال از زمانی می‌گذرد که انسان‌ها در جنگی شصت دقیقه‌ای تقریبا خود را به نابودی کشاندند، و حالا تمام شهرها بر ماشین هایی غول پیکر ساخته می‌شوند که بر روی زمین حرکت می‌کنند و شهرهای کوچکتر را می‌بلعند.

پس از اینکه لندن شهری کوچکتر را می بلعد، «تام» به سطح زمین فرستاده می‌شود تا برای یافتن اشیای باارزش احتمالی جست وجو کند. او در آنجا از دیدن دانشمند مورد علاقه‌اش کاملا شگفت زده می‌ شود: «ولنتاین»، تاریخ نگار و باستان شناس ارشد لندن. اما اوضاع زمانی شکلی پیچیده به خود می‌گیرد که یکی از بازماندگان شهر تلاش می‌کند «ولنتاین» را به قتل برساند.

«تام» به تعقیب او می‌رود اما درمی یابد که مجرم کسی نیست جز زنی جوان با زخمی روی صورتش و چشمی آسیب دیده. طولی نمی‌کشد که هر دوی آنها از شهر اخراج می‌شوند و تلاش می‌کنند تا راهی برای بازگشت به لندن بیابند. با این حال، «تام» در طول این سفر، حقیقت را درباره الگو و قهرمانش، «ولنتاین»، کشف می کند و همینطور درباره بی‌رحمی های جهانی که شهرهای آن، شهرهای دیگر را می‌بلعند.

مخاطبینی که از جدال های خشونت آمیز و عظیم میان خیر شر لذت می برند، از ابتدا تا انتها مجذوب کتاب موتورهای مرگبار خواهند بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 153 بار

Philip%20Reeve%20 %D9%81%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%BE%20%D8%B1%DB%8C%D9%88

عنوان کتاب: موتورهای مرگبار

(رویدادنگاری شهر گرسنه 1)

نامزد جایزه ادبی کاستا (ویت برد)

نامزد جایزه کتاب نوجوانان رود آیلند سال 2006

برنده جایزه کتاب Nestlé Smarties سال 2002

نویسنده: فیلیپ ریو

مترجم: مهدی بنواری

تعداد صفحات کتاب: 431 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 44.83 مگابایت

نوع فایل: (ZIP) PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب حاضر با نام فرعی «فرهنگ دشواری های زبان فارسی»، کتابی است درباره ی غلط های رایج و متداول در زبان فارسی که در قالب فرهنگ لغت توسط استاد بزرگ ادبیات فارسی ابوالحسن نجفی نوشته شده است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 2528
جو ویتال نویسنده و سخنران انگیزشی در کتاب منتظر معجزه باش، رازی گم شده برای رسیدن به یک موفقیت مبهوت‌کننده با بیان تجربه‌های خود ما را به سمت اهداف و آرزوهایمان سوق می‌دهد. شما با خواندن کتاب منتظر معجزه باش مهارت لازم را...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 484

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *