قاره ی مرده

42.000 تومان56.000 تومان

(رویدادنگاری شهر گرسنه 1 و 2)

نویسنده: فیلیپ ریو

مترجم: مهدی بنواری

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

دانلود کتاب قاره ی مرده pdf

کتاب قاره ی مرده دومین جلد از مجموعه‌ی رویدادنگاری شهر گرسنه است. طرفداران کتاب نخست، ناامید نخواهند شد!

دنباله‌ای حتی بهتر؛ سرشار از توطئه، خطر، جاسوسی، خشونت، و عشق. در دنیایی پساآخرالزمانی و هزاران سال بعد، شهرهای بزرگ، سوار بر چرخ‌‌هایی عظیم هستند. به وسیله‌ی این چرخ‎‌‌ها حرکت می‌‎کنند و به دنبال آخرین منابع باقی‎مانده از کره‌‎ی زمین‌‎اند.

شهرها با یک دیگر می‌‎جنگند و هم‎دیگر را نابود می‎‌کنند و درنهایت شهر پیروز، شهر بازنده را می‌‎بلعد. در همین دنیای رو به نابودی، زندگی «تام نتسورثی» برای همیشه در شرف تغییر است…

خلاصه کتاب

کتاب قاره ی مرده رمانی نوشته فیلیپ ریو است که اولین بار در سال 2003 به انتشار رسید. «تام» و «هستر» که در کتاب موتورهای مرگبار با هم متحد شدند، اکنون به عنوان تاجر در سفینه‌ای زندگی می‌کنند که ماجراجوی بزرگ، «آنا فنگ»، برای آنها به جا گذاشت. آسیب به سفینه باعث می‌شود آنها به شهری به نام «لنگرگاه» پناه ببرند.

قدرتمندترین زن در شهر، «فریا» می‌خواهد مسیر حرکت شهر را دوباره به سوی آمریکا تغییر دهد، جایی که مدت‌ها قبل به برهوت تبدیل شد و لقب قاره ی مرده را به خود گرفت. در همین حال، گروهی افراطی به نام «طوفان سبز» که در کتاب قبلی به عنوان پیروان «آنا فنگ» معرفی شدند، می‌خواهند سفینه خود را پس بگیرند. اما اوضاع از این هم پیچیده‌تر می‌شود چرا که سه دزد در سفینه مخفی شده‌اند.

معرفی نویسنده

فیلیپ ریو زادهٔ ۲۸ فوریهٔ ۱۹۶۶ یک نویسنده، پدیدآور اهل بریتانیا است. رمان موتورهای مرگبار اثر وی است. رمان وی در سال 2007، بر اساس افسانه پادشاه آرتور، برنده مدال کارنگی، جایزه‌ای که بهترین کتاب کودک سال را که در انگلستان منتشر شده است، می‌شناسد.

بخشی از متن کتاب

یک هفته گذشت؛ بعد هفته‌ای دیگر و هفته‌ای دیگر. آنکوریج به سمت غرب چرخید و آهسته آهسته در امتداد لبه‌ی شمالی گرینلند پیش می‌رفت. سورتمه های تجسس را جلوتر فرستاده بودند تا به صدای یخ گوش کنند. هیچ شهری قبلاً از این مسیر نیامده بود و دوشیزه پای هم به نقشه هایش اطمینان نداشت. فریا هم احساس می‌کرد گویی در قلمرویی ناشناخته گم شده است. چرا این قدر شوربخت بود؟

چطور همه چیز خراب شده بود، درست وقتی که به نظر می‌رسید همه چیز بر وفق مراد است؟ نمی‌توانست درک کند چرا تام او را نمی‌خواست. با آستینش دایره‌ای را روی غبار آینه‌ی اتاق رختکن پاک کرد تا بازتاب صورتش را ببیند و با خودش فکر کرد «محاله هنوز دلتنگ هستر باشه. محاله اون رو به من ترجیح بده.» گاهی اوقات که از دلسوزی به حال خودش به گریه می‌افتاد، نقشه های پیچیده‌ای از خودش اختراع می‌کرد تا دوباره تام را تصاحب کند.

گاهی اوقات خشمگین می‌شد و پای کوبان در راهروهای خاک گرفته قصر راه می‌رفت و همه‌ی حرف‌هایی را که باید هنگام دعوا به تام می‌زد، زیر لب غرغر می‌کرد. یک یا دو مرتبه هم به این فکر کرد آیا می‌تواند دستور دهد او را به خاطر خیانت گردن بزنند یا نه؛ اما جلاد آنکوریج (مرد محترم پیری که مقامش صرفاً تشریفاتی بود) مرده بود و فریا شک داشت اسمیو حتی بتواند تبر را بلند کند. (ص227 کتاب قاره ی مرده)

تام از اتاق مجللش در کاخ زمستانی، به آپارتمانی متروکه در ساختمانی بزرگ و خالی، واقع در راسموسن پراسپکت و نه چندان دور از بندر هوایی نقل مکان کرده بود. بدون ووندرکامر یا کتابخانه‌ی شهربانو که حواسش را پرت کند با حسرت اینکه چطور هستر را برگرداند یا حداقل بفهمد کجا رفته است، روزهایش را صرف تأسف خوردن به حال خودش می‌کرد. هیچ راهی برای ترک آنکوریج وجود نداشت؛ هیچ شکی در این نبود.

از بس به آقای آکیوک اصرار کرده بود گراکولوس را برای مسافرت دوربرد تنظیم کند، مرد بیچاره را به ستوه آورده بود؛ اما گراکولوس فقط یدک کش بود و هیچوقت بیشتر از پانصد متر از بندر هوایی دور نشده بود. آقای آکیوک مدعی بود حتی اگر تام بخواهد آن را به سمت شرق ببرد، سوار کردن مخازن سوخت بزرگتر مورد نیازش روی آن غیرممکن است. رئیس بندر اضافه کرد: «وانگهی، می‌خوای اونها رو با چی پر کنی؟ سطح سوخت مخازن بندر رو بررسی کردم…

نقد کتاب قاره ی مرده pdf

در شرایطی که شهرها یکدیگر را می‌خورند، تنها بازماندگان حادثه‌ی لندن، تام و هستر، امیدوارند قبل از اینکه شکارچیان وحشی آن ها را پیدا کنند به پناهگاه موعود یعنی قاره ی مرده برسند.

در چنین شرایطی که دسیسه چینی مثل آب خوردن است، خیانت سد راه آنها می‌شود. اکنون آیا امیدی برای رسیدن به مقصد موعود وجود دارد؟

کتاب قاره ی مرده رمانی وسیع، جسورانه و درخشان است که برنده‌ی چندین جایزه‌ی متعدد شده.

آنچه خواندید...

کد محصول (SKU): 1553 دسته‌بندی: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قاره ی مرده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *