مهربانی با خود

قیمت اصلی 44.000 تومان بود.قیمت فعلی 34.000 تومان است.

برنامه ای 14 روزه برای این که با خودمان رابطه بهتری داشته باشیم

نویسنده: تیم دزموند

مترجم: پیمان رحیمی نژاد

تعداد صفحات کتاب: 184 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب مهربانی با خود pdf

دانلود کتاب مهربانی با خود pdf

با مطالعه کتاب مهربانی با خود درک بسیار عمیق‌تری نسبت به وجود خودمان پیدا می‌کنیم و معجزه را در هر لحظه از زندگی حس خواهیم کرد.

مشغله های زندگی و پرداختن به حل مشکلات خانواده و عزیزان‌مان سبب می‌شود بسیاری از ما خودمان را نادیده بگیریم و با خود نامهربان باشیم. مهربان بودن با خود، به معنای پذیرفتن خود با تمام محدودیت‌ها و نقص‌ها؛ و داشتن نگاهی غیر قضاوتی نسبت به خودمان است.

اگر احساس تنهایی می‌کنید و پر از حس انتقاد و خصومت نسبت به اطرافیان و یا حتی انتظار هستید، این کتاب کمک زیادی به شما می‌کند؛ چون باعث می‌شود بفهمید رنج درونی در خودتان است!

خلاصه کتاب

فقط 14 روز تمرین شفقت، می‌­تواند تغییرات قابل توجه و چشم‌گیری در مغز، ذهن و رفتار شما ایجاد کند. شیوه­‌ هایی که در کتاب مهربانی با خود به عنوان تمرین ارائه شده­‌اند، در مطالعات تصادفی، دقیق و کنترل­ شده مورد پژوهش قرار گرفته و دانشمندان به این نتیجه رسیده­‌اند که حداقل 30 دقیقه در روز و به مدت 14 روز برای ایجاد تغییرات واقعی و پایدار کافی است.

بخش اول کتاب، برای آمادگی شماست. این بخش توضیح می­‌دهد که شفقت چیست، چرا بسیار مهم است، و نشان می‌­دهد در موقعیت‌­های مختلف چگونه به کار می‌­آید. این درک مفهومی و عمیق از شفقت، شما را آماده می­‌کند تا تمرین عملی خود را آغاز کنید.

بخش دوم کتاب مهربانی با خود برنامه آموزشی تمرین عملی شما در توسعه و رشد شفقت است. در پایان این مدت، احتمالاً درمی­‌یابید که از لحاظ احساسی حالتی پایدارتر و راحت­‌تر نسبت به خودتان دارید. متوجه می­‌شوید که دریافت احساس شادی برای­‌تان راحت­‌تر می‌­شود و ترس و اضطراب­تان کاهش می‌­یابد.

زمانی که خودتان شخصاً مزایای تمرین­‌های خودشفقتی را تجربه می‌­کنید، تصمیم می‌گیرید که تا ابد به این تمرین ادامه دهید.‌ اگر نمی‌توانید ۳۰ دقیقه در روز تمرین کنید، یا اگر نمی‌توانید به مدت ۱۴ روز ثابت‌قدم بمانید و این برنامه را دنبال کنید، این تمرین را به‌­هرنحوی انجام دهید که می‌توانید. پنج دقیقه تمرین کردن خیلی بهتر از این است که کاملاً تمرین را رها کنید.‌

در هر جلسه تمرینی، ما طبق نقشه­‌ای به­‌سمت خود-شفقتی حرکت می­‌کنیم. این برنامه به صورت مفصّل در فصل چهارم توضیح داده شده است. هر جلسه تمرینی را با این نقشه شروع می‌­کنید و این نقشه شما را بسته به احساس و نوع تجربه­‌تان از تمرین‌­ها به ­سمت بهترین روش هدایت می‌­کند که مناسب شما هم باشد. کتاب مهربانی با خود به شکل خاصی سازمان­دهی شده است.

اگر با مشکل روبه‌­رو شدید، به انتهای بخش بروید و راهنمایی‌­های خاصی را مطالعه کنید که توضیح می‌­دهند چه کاری باید انجام دهید. ما می دانیم که توسعه هر مهارت جدید، به تمرین نیاز دارد. اگر قصد دارید پیانو بزنید، باید برای یادگیری آن مهارت، زمان و انرژی صرف کنید. کتاب مهربانی با خود درست مانند کتاب آموزش پیانو، در بخش دوم شما را ملزم به تمرین می‌کند تا بتوانید بیشترین بهره را از کتاب ببرید.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

مهربانی با خود و یا دوست داشتن خود به عنوان یک اصل مهم برای مهربانی با دیگران و یک پیش‌نیاز همیشه مورد تاکید و توجه بوده است. وقتی فرد یاد بگیرد در همه شرایط با خودش مهربان باشد و در عین حال مسئولیت اشتباهاتش را شجاعانه بپذیرد و در گردنه های سخت، مراقب احساس ارزشمندی و خود دوست داری‌اش باشد که با سرزنش‌گری و انتقادهای بی‌جا آن‌ها را تضعیف نکند، قدم در مسیر خودشفقتی گذاشته است.

خودشفقتی زمانی به وجود می‌آید که شرایط زندگی دردناک است، تحمل آن مشکل است یا اینکه وقتی موضوع ناراحت‌ کننده‌ای، دلیلی غیر از اشتباه شخصی دارد. اغلب افراد نسبت به خود در مقایسه با دیگران شفقتِ کمتری دارند، در صورتی‌ که افرادی که خودشفقتی دارند، به همان اندازه که نسبت به دیگران مهربان هستند، نسبت به خود نیز مهربانی نشان می‌دهند.

خودشفقتی با احساس دوست داشتن خود و نگرانی درمورد دیگران ارتباط دارد، اما به معنای خودمحوری یا ترجیح نیازهای خود بر دیگران نیست. داشتن نگرش شفقت‌مآبانه نسبت به خود که باعث متعادل شدن دیدگاه ذهنی در انسان می‌شود، ذهن‌آگاهی خوانده می‌شود.

ذهن‌آگاهی به معنای داشتن نگرش بی‌طرفانه و پذیرنده نسبت به خود است، طوری که فرد افکار و احساسات خود را به‌گونه‌ای مشاهده می‌کند که نیازی به تغییر یا کنار گذاشتن آن‌ها نداشته نباشد. برای اینکه افراد کاملاً خودشفقتی را تجربه کنند، لازم است دیدگاه ذهن‌آگاهانه داشته باشند. به‌عبارتی آن‌ها نباید از تجربه احساسات دردناک اجتناب کنند، زیرا این امر برای شناخت احساس خودشفقتی لازم است.

کتاب مهربانی با خود برای همه کسانی مناسب است که به دنبال یک کتاب خوب در زمینهٔ خودشناسی هستند. کسانی که به دنبال آرامش و شادی هستند و می‌خواهند خود را از اضطراب و استرس دور کنند، می‌توانند با انجام تمرینات کتاب به آرامش و شادی دست یابند. همچنین این کتاب می‌تواند برای روانشناسان، علاقه‌مندان به روانشناسی و خودشناسی و هم مراجعان مؤثر باشد.

بخشی از متن

در کتاب مهربانی با خود آمده: اگر درختی صدساله را تجسم کنیم، می‌توانیم ببینیم که درخت پنجاه ساله دیگری درون آن قرار دارد. می‌توانیم تک‌تک حلقه‌های تنه درخت پنجاه ساله را بشماریم و محل دقیق رشد آن را جدا از درخت صدساله پیدا کنیم. می‌توانیم ببینیم که دو درخت ده ساله و بیست ساله نیز درون این درخت صدساله قرار دارند. همین موضوع درمورد انسان نیز صادق است. هر نوعی از تجربه به صورت ارتباطاتی درون شبکه عصبی مغز ما ثبت می‌شود.

درصورتی که آثار تجربه گذشته هنوز در زندگی ما وجود دارند معلوم است که هنوز ارتباطات مربوط به آن تجربه، درون شبکه عصبی ما وجود دارند. شاید روزی فناوری تصویر برداری از مغز چنان پیشرفت کند که بتواند محل دقیق نگهداری تجربه تحقیر در پنج سالگی ما را توسط برادر بزرگترمان به ما نشان دهد یا بتواند تجربه حمله سگ همسایه را در ده سالگی به ما نشان دهد. (ص90 کتاب مهربانی با خود)

به همین خاطر است که می‌توان دردهای گذشته را التیام بخشید. ما قادر نیستیم اتفاقات گذشته را تغییر دهیم ولی می‌توانیم آثاری را تغییر دهیم که این اتفاقات روی ما گذاشته اند. ما از استعاره حلقه‌های تنه درخت استفاده کردیم تا نشان بدهیم که چطور می‌توان به گذشته برگشت. چون آثار گذشته هنوز درون ما وجود دارند ما قادریم دوباره به محل ذخیره تجربه‌ها برگردیم و نحوه ثبت آنها را تغییر دهیم.

در واقع، عصب شناسان نشان داده‌اند که لزوم تحول دردهای گذشته، درحقیقت برقراری ارتباط مجدد با دردها و همزمان تمرین شفقت است. این کار فرآیندی را در ذهن شما تحریک می‌کند که به آن تثبیت مجدد خاطرات می‌گویند و در آن پاسخ‌های عاطفی شما به تجربه گذشته مجدداً ثبت می‌شود. خاطرات پاک نمیشوند، صرفاً تغییر می‌کنند و دیگر برای شما رنج آور نخواهند بود.

برای اینکه چنین تحول عظیمی درون ما رخ دهد، لازم است با دردهای گذشته ارتباط برقرار و همزمان خودشفقتی را تمرین کنیم. اگر دردها را بدون دلسوزی و مهربانی و شفقت تجربه کنیم، همانند این است که در حال نشخوار فکری هستیم. این کار باعث می‌شود دردهایمان وخیم‌تر شوند. اگر شفقت را بدون دردها تجربه کنیم، این کار در خلق شادی و کنترل عواطف مؤثر است ولی منجر به هیچ تحول و دگرگونی…  (ص91 کتاب مهربانی با خود)

نقد کتاب مهربانی با خود pdf

کتاب مهربانی با خود کتابی در زمینه خودمراقبتی نوشته تیم دزموند است. این کتاب کاربران را در توسعه و تقویت مهارت‌های خودمراقبتی کمک می‌کند. خودمراقبتی به معنای رفتار با خود با مهرورزی، مراقبت و درکی مانند رفتار با یک دوست در زمان‌های مشکل یا رنج است. خودمراقبتی با بهبود سلامت روانی، کاهش استرس و افزایش انعطاف عاطفی ارتباط داده شده است.

این کتاب شامل تمارین، فعالیت‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای کمک به افراد در تقویت خودمراقبتی خود است. همچنین اطلاعاتی در مورد تئوری و تحقیقات پشت خودمراقبتی و چگونگی تأثیر آن بر روی روانی کاربران نیز در این کتاب وجود دارد. کتاب مهربانی با خود کمک می‌کند با ملایمت خود را اصلاح کنیم و رفتار ناپسند را کنار بگذاریم.

یاد می‌گیریم که در برابر درد و رنج از خود محافظت کنیم و به این شکل سلامت روان‌مان را ارتقا دهیم. همینطور در برابر اضطراب و استرس هم تحمل بیشتری از خود نشان خواهیم داد. دزموند در برابر استرس و اضطراب رویکرد مسئله‌محور را پیشنهاد می‌کند و به هیچ‌ وجه نمی‌خواهد از هیجان اجتناب کنیم یا روی بگردانیم. بلکه برعکس، می‌خواهد با آن‌ها مواجه شویم.

اگه قرار است جهان اطراف‌مان زیباتر شود، باید اول خودمان را دوست داشته باشیم. کتاب مهربانی با خود در این مسیر بسیار کمک کننده خواهد بود.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1373 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مهربانی با خود”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *