اضطراب موقعیت

22.000 تومان25.000 تومان

(اضطراب وضعیت)

اثری دربارۀ یک نگرانی مهلک

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب اضطراب جایگاه اجتماعی pdf

دانلود کتاب اضطراب موقعیت pdf

کتاب اضطراب موقعیت به شکلی گسترده و نبوغ آمیز بر حوزه‌های مختلفی چون فلسفه، روانشناسی، مذهب، جامعه‌شناسی، تدریس و سیاست احاطه دارد.

لحن گرم و سرشار از صمیمیت آلن دوباتن، و بهره‌گیری از داستان‌سرایی‌های به‌موقع در این کتاب، او را به یک راوی و فیلسوف بی‌نظیر تبدیل کرده است. نقطه قوت اصلی او در این است که می‌تواند بینش‌هایی را بیان کند که ممکن است بسیاری از ما اتفاقی به آن‌ها رسیده باشیم، اما هیچ‌وقت به‌اندازه‌ی کافی تمرکز نداشته‌ایم تا درباره‌شان به‌خوبی تأمل کنیم.

شما با مطالعه کتاب اضطراب موقعیت درمی‌یابید که عدم موفقیت لزوماً به معنای شکست نیست. علاوه بر آن می‌توانید تعریف یا تعاریف جدیدی از موفقیت و پیشرفت در ذهنتان شکل دهید. به‌ این‌ ترتیب، دیدگاه خود را در رابطه با زندگی‌تان تغییر خواهید داد و آینده‌تان را از نو تعریف خواهید کرد. هر کسی که تا به حال به خاطر یک تماس بی پاسخ یا انواع و اقسام استرس های دیگر، شب را با بی خوابی سپری کرده، بهتر است که فوراً مشغول مطالعه ی این کتاب آموزنده و ارزشمند از دوباتن شود.

دوباتن، استاد بلامنازع تشریح تمدن امروزی و مشکلات ناشی از آن، در این کتاب بر مطالبه ی پایان ناپذیر آدم ها برای رسیدن به جایگاه و موقعیت مناسب تمرکز کرده است. این نویسنده ی پرطرفدار به منظور توضیح نظریه ی خود، از تاریخ غرب و اندیشه ی چهره هایی تأثیرگذار همچون سنت آگوستین، ماکیاولی و آنتونی رابینز بهره می گیرد. کتاب اضطراب موقعیت، اثری بسیار سرگرم کننده و خردمندانه است که مثل تمامی آثار آلن دوباتن، می تواند تغییری ماندگار در زندگی مخاطبین خود به وجود آورد. در بخشی از کتاب می خوانیم:

…ژان ژاک روسو یکی از اولین یادداشت‌های این داستان را ارائه داد: «اولین کسی که قسمتی از زمین را حصار کشید، در ذهن به خودش گفت این مال من است و افرادی را پیدا کرد که آن‌قدر ساده باشند که حرفش را باور کنند، بنیان‌گذارِ حقیقیِ جامعه‌ی مدنی است. چه جنایت‌ها، جنگ‌ها، قتل‌ها، چه بدبختی‌ها و وحشت‌ها از سر نسل بشر برداشته می‌شد، اگر کسی نرده‌ها را بیرون می‌کشید و خندق‌ها را پر می‌کرد و خطاب به رفقایش فریاد می‌زد: به این فریب‌کار گوش ندهید. اگر فراموش کنید میوه‌های زمین متعلق به همه است و زمین مال هیچ‌کس نیست، واقعاً شکست می‌خورید!»

نقد کتاب اضطراب موقعیت pdf

آلن دوباتن در این کتاب روی یکی از مشکلات جدی قرن بیست و یک که اتفاقاً فعال‌ترین و موفق‌ترین افراد را هم درگیر خودش کرده است حرف می‌زند، اضطراب موقعیت. دوباتن این پدیده را نتیجه‌ی سرمایه‌داری، دموکراسی و جامعه‌ای می‌داند که ظاهراً برابری‌خواه است اما در عین حال دائماً در حال قضاوت کردن انسان‌هاست و آن‌ها را در ترازوهای متفاوتی قرار می‌دهد. کتاب اضطراب موقعیت یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی خودیاری است که می‌تواند چیزهای زیادی را در زندگی شما تغییر دهد.

این کتاب از دو بخش اصلی علل کمبود محبت و راه‌حل‌ها تشکیل شده است. در بخش کمبود محبت، نیازمان به عشق، اشتیاقمان به جاه و مقام، توقع، توسعه مادی، برابری، توقع و حسادت، شایسته سالاری، دنیاپرستی و وابستگی مطرح شده‌اند و بخش دوم به مسائلی مانند فلسفه، هنر، سیاست، دین و بوهم پرداخته است.

کتاب با لحنی ساده و صریح نوشته شده است و هرکسی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. کتاب اضطراب موقعیت یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر است و علاوه بر آمریکا در بیش از بیست کشور مختلف ترجمه و منتشر شده است. از روی کتاب حاضر فیلمی هم به همین نام ساخته شده است. این فیلم دو ساعته نوعی نقد بر زندگی در دنیای مدرن است. سؤالی که دوباتن دارد و باید چند لحظه به آن فکر کرد این است که چرا پول و زندگی مدرن نتوانسته است آن‌قدر که تصور می‌شد برای بشر خوشبختی، رضایت و شادی به همراه داشته باشد؟

کتاب اضطراب موقعیت pdf اثری سخاوتمند و دوباتن کسی ست که راه‌حل‌هایی برای اضطراب وضعیت پیشنهاد می‌دهد؛ راه‌حل‌هایی که انسان را به فکر وا می‌دارد…

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1291 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اضطراب موقعیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *