خودشناسی

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 22.000 تومان است.

از مجموعه مدرسه زندگی

نویسنده:

مترجم: محمدهادی حاجی بیگلو

تعداد صفحات کتاب: 42 صفحه

حجم فایل: 3.76 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب خودشناسی آلن دوباتن pdf

دانلود کتاب خودشناسی آلن دوباتن pdf

در کتاب خودشناسی آلن دوباتن، مفاهیم کاربردی‌ای درباره لزوم شناخت و راه‌های شناخت خود ارائه شده است.

انسان وقتی می‌تواند درک درستی از جایگاه خود در جهان داشته باشد و تصمیم‌های درستی در ابعاد مختلف زندگی بگیرد که اول خود را بشناسد. ذهن از دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تشکیل شده است. ممکن است در بسیاری از مواقع دچار ناراحتی، ابهام و حتی خشم شوید، بدون این‌که علت آن را بدانید. تنها وقتی می‌توانید به علت این موارد پی ببرید که ناخودآگاه را به خودآگاه تبدیل کنید. این کتاب به شما در مسیر رسیدن به خودآگاهی کمک می‌کند تا بتوانید رابطه خود را با دیگران و با خودتان بهبود بخشید.

خودشناسی نه در مدرسه و دانشگاه و نه در محل کار به‌دست نمی‌آید. این راه مستلزم تلاش و ممارست است. کتاب خودشناسی علاوه‌بر ارائه تکنیک‌ هایی برای شناخت خود، به شما درباره خطاهای شناختی در خودشناسی می‌گوید و هشدار می‌دهد که در دام این خطاها نیفتید. ذهن پیچیدگی‌هایی دارد که گاهی شما را غافل‌گیر می‌کند. اما شما می‌توانید با درک عمیق خود، از این گرفتاری رها شوید.

در یونان باستان از سقراط فیلسوف خواستند که کلیات قوانین فلسفی را بگوید، او در پاسخ گفت: «خودت را بشناس». خودشناسی چون بر اساس شناختی دقیق از وجود خودتان است بسیار حائز اهمیت می‌باشد، زیرا می‌توانید تصمیم‌هایی قابل اطمینان به خصوص در قلمروی زندگی شخصی و شغلی‌تان بگیرید. آلن دوباتن در کتاب خودشناسی، شما را به سفری در ژرف‌ترین و دور افتاده‌ترین گوشه‌های وجودتان می‌برد و با کمک آن مجهز به مجموعه ابزارهایی می‌شوید که می‌توانید شخصیتتان را به درستی شناسایی کنید.

در بخشی از کتاب خودشناسی آلن دوباتن pdf می خوانیم: در دوران قدیم، شجره نامه ها صرفا برای این نبودند که به خود فرد شناختی درباره اصل و نسبش بدهند، بلکه اقلامی عمومی محسوب می شدند که قرار بود آن چیزهایی را به غریبه ها انتقال دهند که لازم بود درباره ما بدانند. پیش از آنکه اشراف زاده ها وصلت کنند، با دقت تمام شجره نامه های یکدیگر را وارسی می کردند تا ببینند اوضاع از چه قرار است.

اگر یک شجره نامه ی عاطفی وجود می داشت واجد ارزشی مشابه بود؛ در آن صورت پیش از آنکه فرصت این را داشته باشیم که به واسطه ی میراث عاطفی مان به دیگران آسیب بزنیم یا عصبانی شان کنیم، شجره نامه ی عاطفی مان را در اختیارشان می گذاشتیم تا در حوزه هایی که هنوز با ما همدل هستند بیشتر ما را بشناسند. وقتی خطرات ناشی از ترابرد عاطفی را درک کنیم، آنگاه در برابر آزردگی و قضاوت گری، همدلی و تفاهم را ترجیح خواهیم داد…

نقد کتاب خودشناسی آلن دوباتن pdf

کتاب خودشناسی یکی از کتاب‌های مدرسه زندگی است که به شما کمک می‌کند زندگی بهتری داشته باشید. دوباتن در این کتاب تلاش کرده است روی عواطف، انگیزه‌ها و احساسات انسان تمرکز بیشتری داشته باشد و از خوانندگانش می‌خواهد سعی کنند زاویه‌ی دیدشان را عوض کرده و جنبه‌های دیگر خودشان را هم ببینند. در این کتاب پرسشنامه‌‌های شخصیت شناسی مختلفی هم وجود دارد که می‌تواند دیدگاه‌های تازه‌ای درباره‌ی خودتان به شما بدهد.

مطالعه کتاب خودشناسی آلن دوباتن pdf، تکنیک‌هایی کاربردی برای شناخت روان در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به درون خودتان سفر کنید و لایه‌های پنهان وجودتان را بشناسید. با مطالعه این اثر و به‌کار بردن تکنیک‌های آن، به راحتی می‌توانید علت اضطراب‌ها، ترس‌ها، خشم‌ها و ناکامی‌های خود را دریابید و برای درمان آن‌ها اقدام کنید.

اگر در حال تلاش برای درک خود هستید و می‌خواهید شناخت بیشتری نسبت به خودتان پیدا کنید، از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. هم‌چنین این اثر برای علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و توسعه فردی مناسب است. کتاب‌های دوباتن مسائل گوناگونی را به روش فلسفی و با تأکید بر رابطه آن با زندگی روزمره مورد بررسی قرار می‌دهد.

خودشناسی یک هنر است و کتاب خودشناسی آلن دوباتن pdf کمک می‌کند در این هنر پیشرفت کنید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1322 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خودشناسی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *