سیر عشق

19.000 تومان22.000 تومان

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب سیر عشق pdf

دانلود کتاب سیر عشق pdf

آلن دو باتن در کتاب سیر عشق داستان یک زندگی مشترک را روایت می‌کند که با عشق آغاز می‌شود. اما قطعا در درون این اثر چیزی فراتر از شرح رابطه‌ای بین دو نفر خواهد بود.

دوباتن قصد دارد در این کتاب تمام اتفاقاتی که در طول رابطه زناشویی برای زوج‌ها رخ می‌دهد را بررسی کند. این یک کتاب داستانی و رمان عاشقانه نیست؛ در کتاب سیر عشق نگاهی روانشناسی و فلسفی به عشق و زندگی شده است. شخصیت اصلی داستان یک نفر نیست؛ در واقع شخصیت‌های رمان ربیع و کرستن هستند که بعد از تجربه‌ی عشق، ازدواج می‌کنند و دیدگاهشان نسبت به واقعیت زندگی دگرگون می‌شود. با ناملایمتی‌های زندگی آشنا می‌شوند و دربیابند که زندگی با عشق هم روزهای خوب و بد خودش را دارد و درگیر قهر و آشتی می‌شوند، دعواها و عدم تفاهم‌ها در زندگی مشترک خودش را بیشتر نشان می‌دهد و در اینجا است که زندگی واقعی، طعم و رنگ دیگری به روابط عاشقانه می‌دهد.

اما نکته در این است که با آمدن فرزند یاد خواهند گرفت که باید در راه زندگی از یکدیگر بیاموزند و نقش پدر و مادر را به‌خوبی به عهده گیرند. مشکلات زناشویی مرحله بعدی در رابطه آن‌هاست؛ یکدیگر را به خیانت متهم می‌کنند و مجبور می‌شوند رازهای خود را برای دیگری افشا کنند اما در نهایت ورای احساسات و عشق، تمرین می‌کنند که چگونه رابطه خود را برای طولانی مدت حفظ کنند و به آینده‌ای مشترک فکر کنند. در لحظه تولد عشق، قلب شما به دام شیرینی می‌افتد که دیگر کمتر متوجه واقعیت‌ها می‌شوید.

واقعیت‌هایی که در زندگی حقیقی وجود دارند و شما هم بعد از گذشت مدتی با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. آلن دو باتن نویسنده‌ای است که برای نوشتن، سبک مشخص خودش را دارد. داستانی را برای خواننده روایت می‌کند و بعد از منظر‌های مختلف روان‌شناسی و فلسفی آن را تحلیل و بررسی می‌کند. دقیقا مانند کتاب سیر عشق. در این کتاب آلن قصد ندارد داستان عاشقانه‌ی زندگی یک زوج را به تصویر بکشد بلکه هدف او از نوشتن این کتاب این است که تمامی فراز و نشیب‌ها و مسائل پیچیده‌ی یک رابطه را مورد بررسی و کندوکاو قرار می‌دهد.

نقد کتاب سیر عشق pdf

این کتاب به ما نشان میدهد که عشق و ازدواج مشکلات خاص خودش را دارد و همه ما باید یاد بگیریم که چطور با این مشکلات برخورد کنیم. در واقع عشق و تشکیل زندگی مشترک به مهارت نیاز دارد و کتاب سیر عشق سعی دارد این مهارت را به ما یاد بدهد.

همه ی ما، سرگشتگی و هیجان روزهای اول عشق را می شناسیم. اما بعد از آن چه می شود؟ ربیع و کرستن در ادینبورگ عاشق هم می شوند. آن ها با هم ازدواج می کنند و فرزند هم می آورند، اما هیچ رابطه ی بلندمدتی را نمی توان به آسانی خوب و خوش نگه داشت. کتاب سیر عشق، رمانی است که به سوال هایی اساسی و بنیادین در زندگی بشر می پردازد: بعد از تولد عشق چه اتفاقی می افتد؟ چگونه باید از عشق، حفظ و حراست کرد؟

در بخشی از کتاب سیر عشق میخوانیم: بعد از گذشت دو سال از ازدواجشان، ربیع کماکان ثبات شغلی ندارد و در معرض خطر کسادی کار و تغییر عقیدهٔ ناگهانی مشتری قرار دارد. در نتیجه، وقتی شرکت در اول ژانویه در آن‌طرف مرز، در ساوث شیلدزِ انگلستان، شهری سخت‌کوش که با قطار دو و نیم ساعت تا ادینبرو فاصله دارد، قراردادی عظیم و طولانی‌مدت می‌بندد ربیع خیلی خوشحال می‌شود. کاری که قرار است انجام شود، آبادسازی دوبارهٔ زمین اطراف بارانداز و زمین متروکهٔ پر از آلونک‌های صنعتی و تبدیل آن‌ها به پارک، کافه و موزه‌ای برای نگه‌داری از یک اثر تاریخیِ محلی است به نام تاین که از نظر قدمت، دومین قایق نجات در بریتانیاست.

اِون از ربیع می‌پرسد که آیا می‌خواهد مدیریت پروژه را قبول کند یا خیر، که افتخار بزرگی است، اما مستلزم این است که به مدت یک سال و نیم سه شب در ماه را دور از کرستن بگذراند. بودجه محدود است پس در مهمان‌سرای پریمیر ساوث شیلدز مستقر می‌شود، جایی نسبتاً ارزان که بین زندان زنان و انبار کالا گیر افتاده است. شب‌ها تک‌وتنها در رستوران هتل، تی‌بارنز، شام می‌خورد، جایی که شقه‌ای گوشت خوک زیر چراغ‌های محل گوشت‌بری پخته می‌شود.

مخاطب با پیشروی داستان، همراه ربیع و کرستن، دوباره عشق و عاشقی و مسیر زندگی پس از آن را تجربه می کند. کتاب سیر عشق، یک رمان عاشقانه به معنای واقعی کلمه است. خواندن این کتاب، تجربه ای احساسی، ادبی، فلسفی و روانشناسانه است که مخاطب را وادار به همزادپنداری عمیق با شخصیت ها می کند و به دنیاهای جدیدی می برد. اگرچه فکر می کنم همه موضوعات و مسائل کتاب با فرهنگ ایرانی و شیوه زندگی ما در ایران سازگار نیست اما مطالب کتاب فوق العاده خوب و بسیار بار معنایی زیادی دارند، به همین خاطر پیشنهاد می کنم این کتاب را دقت و حوصله بخوانید.

در پایان کتاب سیر عشق pdf را به تمام کسانی که سلامت مسیر عشق برایشان مهم است پیشنهاد می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1194 نویسنده:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سیر عشق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *