از حال بد به حال خوب

قیمت اصلی 110.000 تومان بود.قیمت فعلی 72.000 تومان است.

نویسنده: دکتر

ترجمه: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 520 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 40.14 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب از حال بد به حال خوب pdf

دانلود کتاب از حال بد به حال خوب pdf

کتاب از حال بد به حال خوب برای مخاطبان عادی نوشته شده و در واقع، یک کتاب خودیاری به حساب می آید.

شاید تنها بخشی از کتاب که در این قاعده نمی گنجد، بخش پایانی آن باشد که دیوید برنز تصریح کرده که برای درمان گران (و البته بیماران کنجکاو) در نظر گرفته است. کتاب واقعا حالت هندبوک (= دستنامه!) دارد. به این معنا که لازم نیست آن را به شکل پیوسته و از ابتدا به انتها بخوانید. غیر از بخش ابتدایی کتاب که به روش های سنجش روحیه اختصاص دارد، بخش های دیگر را می توان بدون آداب و ترتیب مشخص خواند.

برنز مانند سایر متخصصان شناخت درمانی و CBT معتقد است که بسیاری از مشکلات ما در الگوی تفکر ما، خصوصا افکار اتوماتیک ما ریشه دارند. افکاری که به سادگی به ذهن ما خطور می کنند و کنترل احساسات و رفتارمان را در اختیار می گیرند. CBT سبکی نیست که همه آن را بپسندند و به سادگی با آن کنار بیایند، اما می توان گفت اگر با درس های بالا (خصوصا افکار منفی و تکنیک ABC) احساس راحتی کرده باشید، کتاب از حال بد به حال خوب را دوست خواهید داشت.

محتوای کتاب

افسردگی، عزت نفس، اعتماد به نفس، ترس، اضطراب، فوبیا، اهمال کاری، ضعف  در مهارت ارتباطی و کنار آمدن با آدم های دشوار، از جمله موضوعاتی هستند که برنز به هر یک، بخش مستقلی را اختصاص داده و در هر مورد کوشیده است از روش ها و تکنیک های CBT برای کمک به حل مشکل و درمان آن موضوع استفاده کند.

در این کتاب موضوع داشتن حال خوب زیر ذره‌بین قرار روانشناسی گرفته است. به‌راستی چگونه می‌توان حال خوب داشت و حال خوب چیست؟ حال خوب در خانه، در کار و به‌طور کلّی در زندگی. دیوید برنز در کتاب از حال بد به حال خوب، درباره روشی انقلابی و درعین‌حال بی‌نیاز از دارو برای درمان افسردگی صحبت کرده است که شناخت‌ درمانی نامیده می‌شود. شناخت‌ درمانی می‌تواند ما را از تفسیرهای غلط درباره اتفاقات زندگی روزمره و احوالات بد گذرا دور نگاه دارد و به ما شیوه نوینی از نگرش به زندگی، توام با مثبت‌اندیشی و واقع‌گرایی را آموزش دهد.

برنز در این کتاب آموزش‌ها و تمریناتی مرتبط با شناخت‌درمانی به شما ارائه می‌کند تا با کمک آن‌ها بتوانید احساسات خود را مؤثرتر بازگو کرده، افکار و احساسات دیگران را بهتر بشنوید و درک کنید. شناخت روحیه، احساس خوب: راه غلبه بر افسردگی و رسیدن به عزّت نفس، احساس اطمینان: غلبه بر اضطراب، ترس، و فوبیا، چگونه با ارتباط بهتر روابط بهتر ایجاد کنیم، دارودرمانی و ویژه درمانگرها و بیماران کنجکاو: سرکردن با بیماران دشوار، بخش‌های این کتاب‌اند که شما را پله‌پله با شناخت‌درمانی راه استفاده از آن برای داشتن روحیه و زندگی بهتر، آشنا می‌کنند.

نقد کتاب از حال بد به حال خوب pdf

فراگیر بودن کتاب از حال بد به حال خوب pdf در حدی است که می‌توان آن را کتابی کلاسیک دانست. کتابی که حتی اگر آن را نخوانده باشیم، به دیدنش در ویترین کتابفروشی‌ها عادت کرده‌ایم و با چهره‌ی آن، بیگانه نیستیم. در بخشی از کتاب می خوانیم: بعضی‌ها نه‌تنها از شکست، بلکه از متوسط و معمولی ظاهرشدن هم واهمه دارند. سال قبل به اتفاق یکی از همکارانم در شیکاگو سمیناری برپا کردیم. برنامه‌ی بدی نبود. اما در حد بهترین برنامه‌های ما هم نبود. دوستم به شدت سرماخورده بود و من هم روحیه‌ی خوبی نداشتم. در بخش سوال و جواب حالت تدافعی گرفتم.

چند روز بعد به همکارم گفتم که از برگزاری سمینار شیکاگو بسیار ناراحت هستم. از من دلیلم را پرسید. به او گفتم به نظرم طرز ارائه‌ی ما کمتر از حد متوسط بود. در جوابم گفت: «ببین دیوید. تنها در نیمی از مواقع می‌توانیم بالاتر از حد متوسط قرار گیریم و در نیم دیگر، به اجبار در زیر حد متوسط خود هستیم. جز این غیرممکن است. زیرا طبق تعریف، متوسط یعنی معدل، یعنی میانه‌ی راه. در سمینار بعدی تلاش می‌کنیم که بالاتر از حد متوسط قرار گیریم.» با این توضیح او احساس آرامشی بر من حاکم شد…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

شما با خواندن کتاب از حال بد به حال خوب می آموزید که چگونه افکار و احساسات منفی خود را تغییر دهید و فکری سالم و شاداب داشته باشید همچنین می آموزید که چگونه می توان با افراد جامعه ارتباطی صحیح داشت و از اضطراب ها و نگرانی های اجتماعی به دور بود.

بِرنز در این کتاب از تکنیک هایی جدید و قدرتمند پرده برمی دارد و تمرین هایی گام به گام را ارائه می کند که به مخاطبین می آموزند چگونه با انواع و اقسام مشکلات روزمره رو به رو شوند؛ از قید ترس ها، فوبیاها و حملات عصبی رهایی یابند؛ بر نگرش های خودتخریب‌گرانه غلبه کنند؛ پنج راز ارتباطِ درست و صمیمی را کشف کنند؛ به منازعات پایان بخشند؛ به تعویق انداختن کارها را کنار بگذارند و از توانایی واقعی خود برای رسیدن به موفقیت، کمال بهره را ببرند.

کتاب از حال بد به حال خوب راهنمای فوق العاده کاربردی و تأثیرگذار با معرفی کامل برخی از شایع ترین فرآیندهای ذهنی که باعث بالا رفتن سطح اضطراب و تشویش انسان ها می شوند، می تواند به شما نشان دهد که چگونه احساس خوبی نسبت به خود و اطرافیانتان داشته باشید. با این کتاب درخواهید یافت که زندگی می تواند تجربه ی بسیار شگفت انگیزی باشد.

سخن آخر

هرکسی مفهوم این کتاب را درک کند دیگر چیزی نمی تواند حالش را بد کند. خوب بودن و بد بودن حال ما بستگی به فاصله درک واقعیت تا حقیقت دارد. شاید در واقعیات زندگی خیلی امور هستند برای بد کردن حال ما اما مهم همان شناخت و تفکر و زاویه دید ما و آنالیز آنها در افکارمان است که حال ما را خوب یا بد می کند. اصلا مهم نیست که چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

کتاب از حال بد به حال خوب pdf از دیدگاه نظریه “یادگیری اجتماعی شناختی” به مشکلات جوانان نگریسته است. مبانی نظری و شیوه های سنجش مختلف، انواع مداخلات درمانی شناختی، بازسازی شناختی، آموزش مهارت های مقابله ای جهت درمان مشکلات نوجوانان و همچنین درمان خانواده را نیز مطرح می سازد.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1364 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “از حال بد به حال خوب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *