قدرت عادت

قیمت اصلی 35.000 تومان بود.قیمت فعلی 29.000 تومان است.

نویسنده:

مترجم: مصطفی طرسکی و معصومه ثابتقدم

تعداد صفحات کتاب: 353 صفحه

حجم فایل: 59.24 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب قدرت عادت pdf

دانلود کتاب قدرت عادت pdf

کتاب قدرت عادت از این حرف می‌زند که عادت‌ های ما چقدر در آنچه انجام می‌دهیم و نتایجی که در پایان می‌گیریم مؤثرند.

بر اساس برآوردهای این کتاب ۴۰ درصد رفتارهای افراد و سازمان‌ها و … بدون توجه به شرایط و فقط بر اساس عادت انجام می‌شود که پیداست مقدار بزرگی است. در این کتاب از مفهومی به نام حلقه عادت صحبت شده است. حلقه‌ای که سه عنصر دارد: بر انگیختن، اقدام و پاداش. برای مثال صدای یک برنامه تلویزیونی می‌تواند ما را برانگیخته کند، رفتن به سمت تلویزیون و تماشاکردن آن اقدام است و سرگرم‌ شدن بر اثر انجام این کار را پاداش می‌دانیم.

چارلز داهیگ از این صحبت می‌کند که بسیاری از این حلقه‌ها به نفع ما نیستند و می‌توانند زمان و انرژی‌ای که می‌تواند در خدمت اهداف ما باشد را هدر دهد؛ بنابراین باید این حلقه‌ها را به‌خوبی بشناسیم و قدرت این را پیدا کنیم که آن را تغییر دهیم. این تمام چیزی است که کتاب قدرت عادت از آن صحبت می‌کند.

شروع کتاب فوق اشاره به زندگی فردی به نام لیزا آلن دارد، لیزا در زندگی خود مشکلات فراوانی را تجربه کرده است، او پول زیادی ندارد، رابطه‌ با شریک زندگی‌اش را به پایان رسانده  و به سیگار و الکل اعتیاد دارد.. او هیچ‌گاه نتوانسته تا مدتی طولانی در یک شرکت کار کند. اما به تدریج زندگی‌اش دستخوش تغییر مهمی می‌شود. او با کنار گذاشتن سیگار به عنوان یک عادت بد شروع می‌کند و پس از آن می‌تواند مدرک کارشناسی ارشدش را بگیرد، ورزشکار شود و دوباره ازدواج کنند.

اما چگونه چنین چیزی ممکن شد، دانشمندانی که پرونده او را مطالعه می‌کردند متوجه شدند که تغییر عادت سیگار کشیدن او موجب تحولی در ساختار ذهنی و فرایندش تفکرش شده است. ذهن او با الگوبرداری از کنار گذاشتن سیگار توانسته است تا برنامه ریزی درست و مناسب را به لیزا بیاموزد. کتاب قدرت عادت مناسب افرادی است که بر عادت‌های خود کنترل ندارند و احساس می‌کنند این عادتها در مسیر پیشرفت آنها قرار گرفته است. 

موضوع کتاب در زمینه‌ی تأثیر عادت‌ها است و در سه بخش عادات فردی، عادات سازمانی و عادات جوامع بررسی شده است. این کتاب یک راهنمای خوب و جامع برای درک مسئله‌ی عادت و اینکه چگونه این موضوع بخش بزرگی از زندگی ما را در دست دارد است. نویسنده می‌خواهد بگوید حال که این پدیده سهم بالایی دارد؛ بنابراین باید سهم بزرگی از توجه ما را هم به خود اختصاص دهد. کتاب قدرت عادت چندین بار به فارسی برگردانده شده است.

داهیگ با تحلیل و بررسی طیفی گسترده از اطلاعات و تبدیل آن ها به روایت هایی جذاب، درکی کاملاً نوین از ماهیت و استعدادهای بشر را به مخاطبانش پیشکش می کند. در دل کتاب قدرت عادت، بحثی هیجان انگیز نهفته است: کلید انجام تمرینات ورزشی منظم، وزن کم کردن، مفیدتر بودن و دستیابی به موفقیت، درک چگونگی کارکرد عادت ها است. همان طور که داهیگ بیان می کند، ما می توانیم با بهره برداری از این علم نوین، کسب و کار، جامعه و زندگی مان را دگرگون سازیم.

نقد کتاب قدرت عادت pdf

کتاب قدرت عادت چکیده‌ی صدها پژوهش دانشگاهی، مصاحبه با بیش از سیصد دانشمند، مدیر و تحقیقات انجام‌شده در ده‌ها شرکت و سازمان است که حدود 62 هفته در لیست پرفروش‌ ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفته بود. این اثر به سه بخش تقسیم شده است؛ بخش اول به این موضوع اختصاص دارد که عادت‌ها چگونه در زندگی افراد پدید می‌آیند. این بخش عصب‌ شناسی شکل‌گیری عادت، چگونگی ساختن عادت‌های جدید، تغییر عادت‌های قدیمی و روش‌های مختلف این فرایند را بررسی می‌کند.

در بخش اول توضیح داده می‌شود که چطور شرکت پروکتر ‌اند گمبل توانست با استفاده از الگوهای عادتی مشتریان یک اسپری خوش‌بو کننده هوا به نام فیبریز را به یک تجارت میلیارد دلاری تبدیل کند یا اینکه چگونه انجمن معتادان گمنام توانست با حمله به عادت‌ها در اوج اعتیاد، زندگی هزاران تن را تغییر دهد و اینکه چگونه مربی معروف، تونی دانگی، توانست سرنوشت بدترین تیم لیگ ملی فوتبال امریکا را با تمرکز بر واکنش‌های خودکار بازیکنانش به کلیدهای ظریف زمین بازی، به کلی تغییر دهد.

بخش دوم کتاب قدرت عادت، عادت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را بررسی می‌کند. این بخش جزئیات نحوه عملکرد مدیر شرکت آلکوا، پاول اونیل، را شرح می‌دهد که چگونه پیش از آنکه وزیر دارایی شود توانست با تمرکز بر یک عادت محوری، این شرکت رو به نابودی را به صدر جدول «میانگین صنعتی داو جونز» بکشاند یا اینکه چگونه استارباکس توانست با القا کردن عادت‌هایی که برای تقویت اراده طراحی شده بودند، یک دانش‌آموز مردودی را به یکی از مدیران برتر دنیا تبدیل کند. این بخش توضیح می‌دهد وقتی عادت‌های سازمانی یک بیمارستان نادرست باشد، حتی ممکن است زبردست‌ترین جراحان نیز مرتکب اشتباهات جبران ناپذیر و مرگبار شوند.

بخش سوم عادت‌های جوامع را بررسی می‌کند. این بخش توضیح می‌دهد چگونه مارتین لوترکینگ و جنبش‌های حقوق مدنی تا حدی از راه تغییر عادت‌های اجتماعی در مونتگومری آلاباما به پیروزی رسیدند و اینکه چگونه کشیشی جوان به نام ریک وارن توانست با تمرکز بر تغییر همان عادت‌های مشابه، بزرگ‌ترین کلیسای کشور را در منطقه سدلبک کالیفرنیا بسازد. در پایان این بخش به سؤال‌های اخلاقی پیچیده‌تر پاسخ می‌دهیم، مانند اینکه اگر قاتلی در انگلستان بتواند ثابت کند این عادت‌های او بوده‌اند که او را وادار به قتل کرده‌اند، باید آزاد شود.

کتاب قدرت عادت pdf در لیست تاثیرگذارترین کتاب ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفته است.‏

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1344 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “قدرت عادت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *