چهار میثاق

19.000 تومان25.000 تومان

کتاب خرد سرخپوستان تولتک

راهنمایی کارآمد برای رسیدن به آزادی عشق و سعادت فردی

نویسنده:

تعداد صفحات کتاب: متغیر

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب چهار میثاق pdf

دانلود کتاب چهار میثاق pdf

عمل کردن به توصیه های کتاب چهار میثاق می تواند زندگی تان را دگرگون کند اما عملی کردن آنها واقعا کار سختی ست و اراده می طلبد:

  1. با کلام خود گناه نکنید؛ یعنی کلماتی که برعلیه خودتان به کار می برید کلا حذف کنید و از سرزنش خودتان دست بردارید.
  2. هیچ چیز را به خود نگیرید؛ یعنی وقتی یک نفر از شما تعریف کرد، خوشحال نشوید یا بر عکس وقتی مورد انتقاد و توهین و قضاوت قرار گرفتید ناراحت نشوید.
  3. تصورات باطل نکنید؛ در خیال خودتان داستان درست نکنید، فلانی چون آنطور نگاهم کرد حتما از من خوشش می آید و یا چون فلانی جور دیگری نگاهم کرد حتما منظوری داشته است!
  4. همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید؛ اگر شما هر کاری را که شروع می کنید با تمام وجود انجامش بدهید طبیعتا حس بهتری دارید…

دون میگل آنخل روئیز از نوادگان تولتک‌هاست. او در کتاب چهار میثاق، سعی دارد چهار باوری را آشکار نماید که انسان‌ها را محدود می‌کند و منجر به از بین رفتن شادی‌ها و ایجاد رنج‌های غیرضروری می‌شود تا رویای مشترک دنیا و انسان‌ها را تغییر دهد. سرخپوستان تولتِک افرادی آگاه به فطرت و ادراک انسان بودند. آن‌ها جسم و روان انسان را از هم جدا نمی‌دانستند.

کتاب حاضر دستاورد تجربیات و تفکرات مردی است از تبار سرخپوستان آمریکاى مرکزى که عقاید و باورهای تولتک‌ها را به زبانی ساده و با مثال‌های قابل فهم به نسل‌های جدید منتقل می‌کند؛ به این امید که رویای سیاره زمین را تغییر دهند. به دست آوردن شناختی کامل از خود یا به عبارتی خودشناسی، یافتن راه‌های رسیدن به خوشبختی و بهتر زیستن و در نهایت رسیدن به درجات والای انسانی، از گذشته‌های دور تاکنون دغدغه‌ی مشترک میلیون‌ها انسان در جهان بوده است.

کتاب چهار میثاق به بیان چهار اصل اساسی برای رهایی انسان از این دغدغه‌ها پرداخته است. هنگامی که این اصول را فرا بگیرید و آن‌ها را در زندگی به کار ببرید، قدم به قدم به سوی آزادی، شادی حقیقی، عشق و در نهایت آرامش درونی نزدیک خواهید شد. در این کتاب ممکن است با دیدن عناوین تصور کنید موضوعاتی تکراری هستند که بارها در مورد آن‌ها شنیده و یا صحبت کرده‌اید. اما موضوعی که این اثر را متفاوت کرده نحوه نگاه و نگرش ستودنیه تولتِک‌ها به این موضوعات است.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

انسان ها با خود میثاق های مختلفی دارند که براساس آنها عمل می کنند و اکثر میثاق ها حالت منفی دارد. اما میثاق هایی که در این کتاب گفته می شود مواردی هستند که اگر بتوانیم آنها را با خود ببندیم، بدون شک زندگی بهترین خواهیم داشت. از این چهار میثاق، میثاق اول مربوط به این است که با کلام خود نگاه نکنید و 3 میثاق بعدی هم زاییده میثاق اول هستند.

معنی واژه ی میثاق در فرهنگ لغت فارسی معین، عهد و پیمان است. در کتاب چهار میثاق یعنی انسان ها با خودشان عهدهایی دارند که آن ها را رعایت می کنند اما اغلب میثاق ها منفی هستند. به تدریج که این میثاق ها را می پذیریم آنها را باور می کنیم و وقتی آنها را بدون قید و شرط باور کنیم به آن ایمان می گویند.

نقد کتاب چهار میثاق pdf

یک کتاب عالی و جمع‌وجور که رسم زندگی کردن را به ما یاد می دهد! یقینا حال دلمان با رعایت کردن همین چند نکته از جهنمِ تبعیدی میرسد به بهشت ابدی. به کسانی که حس می کنند نیاز به حال خوب و کمتر فکر کردن دارند این کتاب را توصیه می کنیم. این کتاب خردنامه‌ی مردمان سرخ است؛ مردمانی آگاه به ذات و خرد آدمی. آن‌ها که تن و روان را از هم گسسته نمی‌پنداشتند و می‌دانستند هرچه هست در پیوند با مام طبیعت تجلی می‌یابد.

کتاب چهار میثاق، با عنوان فرعی « کتاب خرد سرخ پوستان تولتک»  نوشته‌ی دون میگوئل روئیز آموزه‌های توتلک‌ها را سال‌ها پس از حضورشان روی زمین بازگویی می‌کند. تاریخ‌شناسان تولتک‌ها را دسته‌ای از انسان‌ها می‌دانند که میلیون‌ها سال پیش در جنوب مکزیک زندگی می‌کرده‌اند. اما دون میگوئل روئیز، نویسنده‌کتاب در مقدمه‌ی کتاب‌ توضیح می‌دهد که تولتک‌ها در واقع دسته‌ای از هنرمندان و دانشمندان بوده‌اند که برای کشف و حفظ معرفت معنوی و آیین‌های باستانی کنارهم جمع شدند و نسبت خاصی با یکدیگر نداشتند.

تولتک‌ها به دو دسته‌ی شاگرد و استاد تقسیم می‌شدند و بومیان دیگر محل زیستن آن‌ها را «جایی که انسان به خدا تبدیل می‌شود» می‌نامیدند. با حمله اروپاییان به آمریکای شمالی و مرکزی، استادان تولتک مجبور شدند برای حفظ خرد باستانی خود از آموزش و انتشار دانش بپرهیزند. کمتر از پنجاه سال پیش یکی از نوادگان تولتک‌ها، این نیاز را احساس کرد تا برای به آرامش رسیدن بشر، آموزه‌های نیاکانش را در اختیار مردم بگذارد.

نتیجه‌ی این تصمیم او نوشتن کتاب چهار میثاق pdf بود که بیشتر از ده سال در فهرست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های دنیا قرار گرفت.

آنچه خواندید...

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چهار میثاق”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *