اعتیاد به نت

قیمت اصلی 62.000 تومان بود.قیمت فعلی 42.000 تومان است.

رهایی از دام اعتیاد به اینترنت و بازی های نرم افزاری

نویسنده: کوین رابرتس

مترجم: اکرم کرمی

تعداد صفحات کتاب: 191 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب اعتیاد به نت pdf

دانلود کتاب اعتیاد به نت pdf

نویسنده‌ی کتاب اعتیاد به نت pdf از تجریات ترک اعتیاد خود حرف می‌زند و این یعنی نویسنده از جنس خود خواننده است.

این روزها دنیا درگیر چرخه تغییرات فرهنگی است. ابزارهای الکترونیکی و اینترنت شیوه زندگی ما را دگرگون ساخته‌اند حدود یک دهه پیش ابزارهایی چون کامپیوتر، تلفن همراه و آی‌پد وسایل لوکسی به شمار می رفتند که زندگی را برای صاحبان‌شان راحت‌تر می‌کردند، حال آنکه امروزه تقریبا از ضروریات زندگی به شمار می‌روند.

به همین ترتیب اینترنت و بازی‌های نرم افزاری هم که در درجه اول برای تحقیق یا تفریح، گاه و بیگاه مورد استفاده قرار می‌گرفتند رفته رفته به عنوان منبع اصلی سرگرمی درآمده اند. بازی‌های نرم افزاری و اینترنت برای عده زیادی ابزارهای بی ضرری هستند که در مواقع لزوم برای کار یا تفریح، مورد استفاده قرار می‌گیرند حال آنکه برای عده ای دیگر جنبه‌ای اعتیادآور پیدا می‌کنند و آنان را از تعاملات زندگی واقعی دور می‌سازند.

کوین رابرتس نویسنده کتاب اعتیاد به نت، خود یکی از این افراد بود که به علت کاربرد افراطی این ابزارها سلامت جسمی، روانی، رشد معنوی و روابط اجتماعی خود را به مخاطره انداخت. البته ناگفته نماند که به این فن‌آوریها ایرادی وارد نبوده و نیست؛ مشکل اصلی به خود او بر می‌گشت. نویسنده در مقدمه خود گفته است:

«هروقت خوشگذرانی افراطی من با بازی یا اینترنت به پایان می‌رسید از خودم بیزار می‌شدم. تعجب می‌کردم که چرا این قدر ضعیف بودم که نمی‌توانستم در مقابل جاذبه بازی مقاومت کنم. با خود قسم یاد می‌کردم که دیگر نه بازی خواهم کرد و نه چت؛ اما پس از چندی وسوسه چت یا بازی دوباره به سراغم می‌آمد و تصمیمم را بر باد می‌داد. در آن روزها عبارت «خوره بازی و اینترنت» بهترین توصیف برای من بود.»

خلاصه کتاب

با خواندن کتاب اعتیاد به نت pdf با جزئیات شکل‌ گیری اعتیاد به دنیای مجازی، بازی‌های نرم‌افزاری و اینترنت آشنا می‌شویم. همچنین مطالعه این کتاب موجب می‌شود این دسته افراد را بهتر درک کنیم و از این رهگذر ‌بتوانیم آگاهانه با آنان روبه‌ رو شویم.

نویسندهٔ این کتاب، کوین رابرتس تجربهٔ دردناکِ روند شکل گیری اعتیادش به بازی و اینترنت را با ما در میان می‌گذارد و در عین حال چشم ما را به روی جاذبه‌های وسیع و چند بعدی دنیای مجازی باز می‌کند و به این ترتیب دیدگاهی ارزشمند از این رسانهٔ سرگرمی – ارتباطی که ده‌ها میلیون انسان را جذب خود کرده است، در اختیار ما قرار می‌دهد.

کتاب پیش رو، اثری بسیار مناسب است که احساسات شما در هنگام استفاده بیش از حد از بازی یا اینترنت را شرح می‌دهد و مثال هایی از اعتیاد سایر اشخاص می‌زند که بفهمید تنها نیستید.  بصورت کلی، کتاب اعتیاد به نت pdf با معتادان اینترنت و بازی همدردی کرده و مضرات استفاده بیش از حد را گفته است و مزایای کنار گذاشتن نت و بازی را هم ذکر کرده. همچنین نگفته نت یا بازی را به طور کامل کنار بگذارید، تاکید نویسنده فقط برروی کنترل کردن است.

بخشی از متن کتاب

وقتی فرد تسلیم دنیای مجازی می‌شود و به صورت یک معتاد تمام عیار در می‌آید، وضعیت ناامید کننده به نظر می‌رسد. وسوسه بیش از حد است و حتی تصور یک زندگی خالی از اینترنت یا بازی (که بتواند تا این حد اوقات ما را پر کند و خانه دوم ما باشد) هم دشوار است. رعایت حدود زمانی معین برای بازی یا کار با اینترنت فوق العاده سخت است. زندگی بدون کامپیوتر هم که برای همیشه ممکن نیست.

شاید فکر کنید تن دادن به نوعی زندگی در دنیای مجازی بهترین چیزی است که می‌توانید به آن امیدوار باشید اما من به شما می‌گویم که این طور نیست. زندگی واقعی گرانبهاتر از چیزی است که دنیای مجازی عرضه می‌کند. وانگهی بیرون آمدن از سیاه چال اعتیاد و ساختن یک زندگی جدید در دنیای واقعی امری ممکن است. در این فصل سفر شخصی خود از اعتیاد شدید به زندگی سالم را برایتان بازگو می‌کنم.

شما را با چالش‌هایی که یک فرد معتاد به اینترنت ممکن است با آن روبه رو شود، آشنا می سازم. تمام برنامه های اصلاحی با تصدیق این حقیقت آغاز می‌شوند که مشکل وجود دارد. اولین گام در دوازده گام الکلی های گمنام تصدیق این حقیقت است. اولین گام می‌گوید: «ما اعتراف میکنیم که الکل ما را از پای انداخته و شیرازه زندگی ما را از هم گسیخته است.» وقتی تصدیق کنیم مشکلی وجود دارد، احتمال آنکه برای رفع آن دست به اقدامی بزنیم بیشتر می‌شود.

اگر پزشک به شما بگوید که کلسترول شما بالاست، احتمالاً رژیم غذایی خود را تغییر خواهید داد یا داروهای چربی سوز مصرف خواهید کرد. اگر چراغ موتور ماشین شما به حالت هشدار روشن شد، آن را نزد مکانیک می برید تا اشکال آن را پیدا کند. وقتی افراد سالم به مشکلی برمی خورند، سعی می‌کنند آن را حل کنند. اما فرد معتاد تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا آگاهی از مشکل رخ ندهد. فرد معتاد زحمت زیادی را تحمل می‌کند تا حقیقت مخفی بماند.

البته این تلاش‌ها به طور موقت عمق مشکل را پنهان می‌کنند. شخص معتاد سر خود را زیر برف می‌کند غافل از اینکه آتش از همه طرف شعله ور است. تنها شرایط حاد است که افراد معتاد را از خود فریبی بیرون می کشد. معتادان باید به آخر خط برسند تا دریابند که مهار زندگی از دست‌شان خارج شده است. «آخر خط» می‌تواند طلاق، ورشکستگی یا اخراج باشد. برای کودکان به آخر خط رسیدن می‌تواند به معنی…

نقد کتاب اعتیاد به نت pdf

در سالهای اخیر شیوع انواع اعتیادها در جامعه مدرن امروزی، توجه همگان را به خود جلب کرده است، از اعتیاد به مواد مخدر گرفته تا اعتیاد به پرخوری یا خرید کردن. اینک کوین رابرتس در کتاب اعتیاد به نت pdf اعتیادِ رفتاریِ دیگری به این فهرست روبه‌رشد می‌افزاید.

مهم‌تر اینکه او ما را به درون ذهن فرد معتاد می‌برد، طوری‌که با خواندن کتاب، ضمن آشنا شدن با جزئیات شکل‌گیری اعتیاد به دنیای مجازی، بازیهای نرم‌افزاری و اینترنت، این دسته افراد را درک می‌کنیم و از این رهگذر می‌توانیم آگاهانه با آنان روبه‌رو شویم.

حقیقتا کتاب اعتیاد به نت pdf بهترین راهکارها را دارد. یک کتاب عالی و واجب برای هر پدر و مادر و مشاوری است!

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1508 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اعتیاد به نت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *