چه بر تو گذشته است

قیمت اصلی 75.000 تومان بود.قیمت فعلی 55.000 تومان است.

خودشناسی عمیق و بنیادی با دیدگاه علمی و واقع گرایانه

گفت و گو، پرسش و پاسخ درباره آسیب های روانی، سازگاری و بهبود

نویسندگان: اپرا وینفری و بروس دی پری

مترجم: مینا فتحی (عرفانیان)

تعداد صفحات کتاب: 264 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب چه بر تو گذشته است pdf

دانلود کتاب چه بر تو گذشته است pdf

اگر کتابی می خواهید که در مورد مغز، روانشناسی کودک و اثرات خاطرات بد کودکی باشد، کتاب چه بر تو گذشته است برای شماست.

کتاب حاضر، اثر پرفروش اپرا وینفری و بروس دی پری سوال قدیمی «آیا تجربه‌ها بر ساختار مغز اثر می‌گذارند؟» را با کمک علم عصب‌ شناسی و سرگذشت‌های واقعی افراد پاسخ داده و به شناخت شما از احساسات خودتان کمک شایانی می‌کند.

نویسنده ها به شما کمک می‌کنند ارزش وجودی‌تان را درک کنید و در نهایت؛ واکنش‌هایتان نسبت به شرایط، موقعیت‌ها و روابط را تغییر دهید. این اثر پرفروش به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در سراسر جهان مورد توجه‌ خوانندگان قرار گرفته است.

خلاصه کتاب

در این کتاب، اُپرا وینفری و دکتر پِری، نتایج بیش از سی سال تحقیقات و تجربیات خود را درباره‌ٔ علل رفتارها و واکنش‌ها و احساسات آدمی، در قالب گفت‌وگو و پرسش و پاسخ‌هایی ملموس، به شکلی باورنکردنی و روشنگرانه به تصویر می‌کشند. مباحث علمی و قابل فهم مطرح‌شده در کتاب چه بر تو گذشته است حاکی از اطلاعاتی ضروری و جالب در زمینه‌ٔ خودشناسی، دیگرشناسی، تربیت فرزند، مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی است.

با مطالعه‌ٔ این کتاب علت بسیاری از رفتارهایتان را درمی‌یابید و درپی این رمزگشایی‌ها به درک درست‌تر و واقعی‌تری از تأثیر اتفاقات و تجربیات گذشته بر شخصیت کنونی و دلیل عملکردهای خود دست می‌یابید. این کتاب در قالب گفت‌وگو، پرسش و پاسخ دربارهٔ آسیب‌های روانی، سازگاری و بهبود است.

اگر درپی شناخت بهتر خود و اطرافیانتان هستید و می‌خواهید بدون مانع و حائلی، نگاهی شفاف به منشأ عملکردها، انتخاب‌ها، رفتارها، احساسات و همچنین دلایل موفقیت‌ها و شکست‌های خود و عزیزان و اطرافیانتان داشته باشید، کتاب چه بر تو گذشته است pdf مانند استاد و روان‌شناسی حاذق، با صبر و حوصله و رویکردی علمی و همچنین زبانی بی‌پیرایه، رمزهای فراوانی را برایتان می‌گشاید تا بتوانید به خودشناسی و دیگرشناسی دست یابید.

مطالب این کتاب به شما کمک می‌کند تا به درک کاملی از خود و نحوهٔ عملکرد مغز، تفکر، احساسات و شکل‌گیری شخصیت کنونی خود دست یابید؛ یعنی تونلی هموار به سوی خودشناسی واقع گرایانه. علاقه‌مندان به کتاب‌های رشد فردی از کتاب چه بر تو گذشته است بهره و لذت می‌برند.

بخشی از متن کتاب

در آن لحظه، در مغزم هیچ دلیلی نمی یافتم که بابت آن اپرا بخواهد با من تماس بگیرد. من روان پزشک و محققی جوان بودم که درباره تأثیر اضطراب و ضربه‌های روانی بر رشد و شکل گیری سلول‌های مغزی و رشد کودک تحقیق می‌کردم و تنها تعداد اندکی از اطرافیانم، از تحقیقاتم اطلاع داشتند. در واقع در آن روزها اکثر همکارانِ روان پزشکم، چندان درباره علوم اعصاب و روان یا ضربه های دوران کودکی فکر نمی‌کردند.

اهمیت و نقش آسیبها و ضربه‌های روانی دوران کودکی به عنوان عاملی مهم و تأثیرگذار در سلامت جسمی و روانی هنوز کشف نشده بود. به همین دلیل تصور کردم این تلفن یک شوخی بی‌مزه و ساختگی از طرف یکی از همکارانم برای سربه سر گذاشتن با من است، اما به هر حال پاسخ دادم. شخصی آن سوی تلفن می گفت:

«خانم وینفری در حال ترتیب دادن یک گردهمایی در واشنگتن با استادان و پیشگامان روان پزشکی و روان شناسی در حیطه کودک آزاری طی دو هفته آینده است. از شما دعوت میکنیم در این گردهمایی شرکت کنید». بعد از اینکه کمی بیشتر توضیح داد، مشخص شد که بسیاری از افراد سرشناس و برجسته و سازمان‌های معروف در این گردهمایی شرکت می‌کنند. گمان کردم در این صورت، تحقیقات من تحت تأثیر این نکته نظرهای سیاسی و پذیرفته شده غالب گم خواهد شد.

پس مؤدبانه عذرخواهی کردم و دعوتشان را نپذیرفتم. چند هفته بعد دوباره تلفن زدند. شخصی آن سوی تلفن به من گفت: «خانم اپرا شما را برای ملاقات و گفت و گویی یک روزه به مزرعه اش در ایندیانا دعوت کرده است. به غیر از شما، دو مهمان دیگر نیز دعوت‌اند. ما میخواهیم درباره راه حلهای مشکل کودک آزاری به گفت وگو و تبادل نظر بپردازیم».

این بار با توجه به اینکه فرصت مناسبی برای شرکت در چنین کار ارزشمندی فراهم شده بود، دعوت را پذیرفتم. گرداننده این دیدار آندرو واچس بود؛ نویسنده و وکیلی که تخصصش حول محور کودکان است. در فعالیت‌های پیشگام او، پیدا کردن افرادی که سابقه کودک آزاری دارند. ایالت به ایالت، مدنظر بود و ضرورت داشت؛ چراکه افراد کودک آزار می‌توانستند از ایالتی به ایالت دیگر نقل مکان کنند و باید در ایالت جدید هم تحت نظر باشند…

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

آسیب‌های روحی، ناراحتی‌های موقتی نیستند که با توصیه، تشویق و حرف‌های مثبتی که در روانشناسی عامه‌پسند بسیار رایج است، از میان بروند. دکتر بروس پری، در کتاب چه بر تو گذشته است pdf توضیح می‌دهد که تجارب کودکی چگونه زندگی و مسیر ما در آینده را شکل می‌دهد.

خانم وینفری درباره دکتر پری که او را بارها به برنامه‌های خود دعوت کرده است، می‌گوید: «دکتر پری چشم ما را بر این واقعیت باز می‌کند که انسان در طول زندگی خود تجارب و رویدادهای فراوانی را پشت سر می‌گذارد، اما تجربه آسیب روحی (تروما) در ذهن انسان قفل می‌شود و هر آنچه بعد از آن اتفاق می‌افتد، در سایه آن تعریف می‌شود.»

در کتاب چه بر تو گذشته است pdf تمرکز اصلی بر آسیب‌های روحی دوران کودکی است و تاثیرات آن بر رشد شخصیت کودک و رابطه آن با انسان‌ها و جهان بیرون، بررسی شده است. ماهیت گفت‌وگو محور کتاب باعث شده است مباحث برای خواننده عادی هم روشن و قابل دسترس باشد؛ خواننده‌ای که شاید به صورت تخصصی با علم روانکاوی و عصب‌شناسی آشنایی نداشته باشد اما مباحث مطرح شده به وی کمک می‌کند خود و رفتارهایش را بشناسد و بر تاثیرات منفی گذشته‌ بر خود، غلبه کند.

این کتاب برای مربیان و خانواده‌ها هم مفید است تا رفتارهای پرخاشگرانه و ناهنجار دانش آموزان و کودکان را بشناسند و این رفتارها را نه ناشی از ویژگی‌های ذاتی که برآمده از نوع تربیت و تجربه بزرگ شدن در محیط‌های نامساعد بدانند.

نقد کتاب چه بر تو گذشته است pdf

اولین تجربیات هر فرد در زندگی، آینده‌ی او را شکل خواهند داد، پس از خودتان بپرسید: زمانی که کودکی بیش نبودیم چه اتفاق‌هایی برای ما افتاد؟ در کتاب چه بر تو گذشته است، اپرا وینفری و بروس دی پری با همکاری یکدیگر برداشتی جدید از تاثیر کودکی افراد بر بزرگسالی آن‌ها انجام می‌دهند که هدف آن کشف ارزش حقیقی نهفته در وجود تمام ماست. اپرا وینفری یکی از معروف‌ترین مجریان تلویزیونی عصر حاضر است که تجربه‌های عجیبی را پشت سر گذاشته است.

فقر، خشونت خانگی و تجاوز تنها گوشه‌ای از مشکلات او در سال‌های نوجوانی هستند. با این حال او به لطف پشتکار، ‌جاه‌طلبی و نگاه انسان‌دوستانه‌ی خود موفق شده از پله‌های شهرت و موفقیت بالا برود. دکتر بروس دی پری نیز فردی است که بیشتر از سی سال عمرش را به فعالیت در حوزه‌ی روان‌شناسی و پژوهش در علم عصب‌شناسی اختصاص داده و دانش قابل‌توجهی درباره‌ی انسان به دست آورده است.

این دو نویسنده که به واسطه‌ی حرفه‌شان با افراد بسیاری هم‌صحبت بوده‌اند، این بار به گفتگو با یکدیگر نشسته‌اند تا درباره‌ی علت رفتارها، واکنش‌ها و احساسات آدمی صحبت کنند. کتاب چه بر تو گذشته است pdf از پرسش و پاسخ‌هایی تشکیل شده که به شکل باورنکردنی قادرند پیچیده‌ترین مباحث علم روان‌شناسی را به زبانی ملموس بیان کنند.

مباحثی که اینجا مطرح می‌شوند برای همه‌ی خوانندگان قابل‌فهم هستند و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد که بدون آن‌ها ‌نمی‌توانید واقعیت تجربه‌های خود را کشف کنید. اصول تربیت فرزند، یافته‌های مردم‌شناسی، نگاه کلان ‌جامعه‌شناسی، مباحث نوروسایکولوژی و البته علم روانشناسی ابزاری هستند که در کتاب چه بر تو گذشته است با آن‌ها آشنا می‌شوید.

مطالعه‌ی اثر اپرا وینفری و بروس دی پری به شما کمک می‌کند علت بسیاری از رفتارهای خود را بیابید و بعد از این اکتشاف الگوهای رفتاری خود را تغییر دهید، چرا که خودشناسی قدرتمندترین سلاحی است که برای تغییر زندگی در دست داریم.

به طور کلی در کتاب چه بر تو گذشته است pdf، اتفاقاتی که در بچگی برایمان می‌افتد و تاثیراتش را در بزرگسالی می‌بینیم؛ خیلی واضح شرح داده شده.

آنچه خواندید...

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چه بر تو گذشته است”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *