ژرفای زن بودن

35.000 تومان41.000 تومان

کتابی در باب جستجوی زن برای کسب کمال

راهکارهای علمی جهت دستیابی به زنانگی گمشده

چرا زنان موفق با وجود موفقیت های اجتماعی فراوان احساس رضایت نمی کنند؟

نویسنده: مورین مورداک

مترجم: سیمین موحد

تعداد صفحات کتاب: 239 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب ژرفای زن بودن pdf

دانلود کتاب ژرفای زن بودن pdf

کتاب ژرفای زن بودن بسیار زیاد به شفای زنانگی کمک می‌کند و آنچه که در تمام این سالها جامعه از شما گرفته، به شما برمی گرداند!

بارها و بارها از زنان موفق در بازار کار اعلام نارضایتی زیاد شنیده ایم. آنها، این نارضایتی را به صورت احساس مفید نبودن، پوچی، عجز و حتی احساس خیانت بیان می‌کنند. وقتی آنها به ‌دنبال کسب موفقیت و تایید و تحسین دیگران رفتند، انتظار چنین عاقبتی را نداشتند. جالب آنکه وقتی چنین زنانی پس از دوره بازنشستگی به خانه برمی‌گردند کسی خوشحال و منتظر آنان نیست.

و اگر نیم‌ نگاهی هم به زندگی بیرونی‌شان بیاندازند، دیگر احساسی از تشویق مردان برای انجام کارهایشان به آنها دست نمی‌دهد. در یک کلام احساس می‌کنند زندگی را باخته‌اند. کتاب ژرفای زن بودن نقشه‌ای به زن می دهد که احساس حرکت در مسیر تکامل و در عین حال احساس خرسندی و رضایت از روند مسیر را به او می دهد.

در کتاب ژرفای زن بودن، به ریشه یابی این موضوع پرداخته می شود که علت درگیری های مادران و دختران که منشا توجه به ارزش های مردانه و نادیده گرفتن ارزش های زنانه است کجاست؟ کسی که ژرفای زن بودن خود را دریابد عمیقا می تواند ارزش های زنانه خود را ابتدائا شناخته و سپس آن را زندگی کند. زیرا احساس رضایت در زندگی یک زن منوط به آن است.

خلاصه کتاب

سفر یک زن قهرمان، از جایی شروع می‌شود که او شروع به جدا شدن از بخش مردانه‌ی خود می‌کند، یعنی ارزش‌ های سنتی زن بودن را از خود جدا کند و مرحله‌ی بعدی یکپارچه کردن آنیما و آنیموس و وقتی سفر شروع می‌شود که ما بتوانیم تعادل را حفظ کنیم. این سفر، سفری به درون خودمان است و هیچ‌ وقت پایان نمی‌یابد و به سن ما ربطی ندارد و می‌تواند بار‌ها اتفاق بیوفتد.

کتاب ژرفای زن بودن به دنبال کمال در زنان جامعه‌ای است که معمولا آنها را با ارزش‌ هایی مردانه به دنیا تعریف می‌کنند. نویسنده‌ی کتاب، با الگو گرفتن از اسطوره های فرهنگی و افسانه‌ای، سمبل ها و الهه‌های باستانی، نیاز و ارزش‌های زنان غرب را نشان داده و تلاش برای بهتر شدن زخم‌های زنانه در سطح شخصی و فرهنگی می‌گردد.

او از تجریباتش به عنوان مادری دلسوز‌، هنرمند و درمانگر و هم‌چنین از زنان قوی جامعه‌ی خود الهام گرفته است و در این کتاب با زنانی صحبت می‌کند که آرزوهای بزرگ داشته‌اند و علاقه‌مند به شخصیتی قوی و سرزنده‌اند. این کتاب نقشه‌ای به ما می‌دهد که احساس کنیم در مسیر به تکامل رسیدن و حس رضایت و خوشحالی از مسیرمان داریم، همچنین علت درگیری‌های مادران و دختران در جامعه که منشا آن توجه به ارزش‌های زنان است را ریشه‌یابی کرده و حل می‌کند.

نباید فراموش نکنیم که ارزش‌های زنانه و حس رضایت از خود بسیار مهم است و نباید از آن غافل بشویم. کسی که ژرفای زن بودن را عمیقا درک و حس کرده باشد، می‌تواند ارزش‌ها را شناخته و بعد آنها را زندگی کند. در آخر، کتاب تمرین ژرفای زن بودن به شما کمک می‌کند تا مفاهیم و ارزش های اصلی را راحت‌تر متوجه بشوید.

بخشی از متن کتاب

پدری که نقش طبیعی خود را به عنوان حامی جنسیت دختر جوان خود نادیده می‌گیرد، بیشتر به روحیه دختر آزار می‌رساند و به علت نیاز به سلطۀ مذکر، رشد جنسی عادی دختر را از طریق معاشرت با محارم متوقف می‌کند. چنین دختری باید بقیۀ عمر خود را صرف باز پس‌گیری جنسیت خود کند و این واقعیت را که به ‌عنوان زن از حقوقی برخوردار است درک نماید. دختربچه‌ های دیگر یاد می‌گیرند که وقتی دور و بر بابا هستند، استعداد خود را چندان بروز ندهند.

آنها ممکن است مورد تمسخر، انتقاد، عدم تأیید و آزار جسمی قرار بگیرند. آن‌ها یاد می‌گیرند که جلوی مردان خود را خیلی «با عرضه» آن‌ها به سرعت یاد می‌گیرند که اجازه دهند بابا بازی یا شطرنج را ببرد یا در بسکتبال و تنیس برنده شود. این دخترها آرزوهای خود را فراموش می‌کنند و تلاش می‌کنند که همواره رئیس شان خیلی خوب به نظر بیاید. سرانجام آنها نسبت به آن‌چه که در زندگی آن‌ها در رابطه با پدر اتفاق افتاده، احساس تلخی و انفعال می‌کنند و شکاک و عیب‌جو می‌شوند.

نقد کتاب ژرفای زن بودن pdf

مورین مورداک در کتاب ژرفای زن بودن سعی بر‌ این دارد که با الگو قرار دادن زندگی زنان، سفر زندگی آنها را مورد نمایش قرار دهد. کتاب حاضر می تواند الگو های مناسبی برای زنانی که ماهیت زنانه خودشان را برای رضایت دیگران از دست داده‌اند، را بیان کند تا دوباره زنان به صدای درون خود گوش دهند.

کتاب حاضر می‌تواند برای روان‌ تحلیل‌ گرانی که با نظریه یونگ کار می‌کنند و یا از مؤلفه‌های این نظریه در رویکردهای درمانی خود با زنانی که الگوها و مسیرهای غلط مردانه را برای سفر اجتماعی و کسب موفقیت موهوم تقلید کرده‌اند و ماهیت زنانه خود را از دست داده و به دنبال تحسین و خشنودی دیگران فرسوده و دچار مشکلات جسمی و روانی شده‌اند به کار گرفته شود تا بدین طریق زنان به صدای درون خود گوش داده و بخش‌های سرکوب شده وجود خود را به رسمیت بشناسند.

بطور خلاصه، نویسنده در کتاب ژرفای زن بودن pdf به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا زنان با وجود موفقیت‌های اجتماعی فراوان احساس رضایت نمی‌کنند؟

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1440 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ژرفای زن بودن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *