ژرفای زن بودن

ژرفای زن بودن (nbookcity.com)

دانلود کتاب ژرفای زن بودن

نویسنده که خود آسیب خورده سفر مردانه است، در کتاب ژرفای زن بودن نقشه سفر قهرمانی زن را ترسیم می کند.

مورین مورداک با بهره­ گیری از تئوری روان­شناسی تحلیلی کارل گوستاو یونگ، نقش ه­ایی که به زن احساس حرکت در مسیر تکامل و در عین حال احساس خرسندی و رضایت از روند مسیر را می ­دهد، ارائه می­ کند.

کتاب ژرفای زن بودن می‌تواند الگوهای مناسبی برای زنانی که ماهیت زنانه خودشان را برای رضایت دیگران از دست داده‌اند، را بیان کند تا دوباره زنان به صدای درون خود گوش دهند. دختران، در فرهنگ ضد زنی که مردان بیشترین قدرت سیاسی اجتماعی را دارند، بالغ می‌شوند.

از این دختران انتظار می‌رود بخش هایی از وجود خود راکه از منظر ما مردانه است در محراب مقبولیت اجتماعی قربانی کنند و روح خود را آنقدر جمع کنند تا کوچک شود. مردان برای یافت خویشتن نیاز به کار و بالارفتن و پیشرفت کردن در زمینه های اقتصادی اجتماعی و… دارند، در صورتی که زنان برای یافتن خود درونی و روح خویش نیاز به رفتن در اعماق وجودی خود را دارند.

یعنی باید یک رابطه عمیق با روح خود در اعماق خود برقرار کنند و هرچه بیشتر از مردانگی خود فاصله بگیرند بیشتر طالب زنانگی می‌شوند یعنی این هبوط زمانی اتفاق می‌افتد که زن از مردانگی درون فاصله بگیرد.

خلاصه کتاب

کتاب ژرفای زن بودن به جستجوی زن معاصر به دنبال کمال در جامعه ای می پردازد که در آن زنان با توجه به ارزش های مردانه تعریف شده اند. مورین مورداک نویسنده ی کتاب با تکیه بر اسطوره های فرهنگی و افسانه ها، سمبل ها و الهه های باستانی و رویاهای زنان معاصر، نیاز و ارزش های زنانه ی امروز در فرهنگ غربی را نشان می دهد.

کتاب حاضر خوانندگان را از طریق سفر قهرمانان، راهنمایی می کند. این اثر تلاشی است برای بهبودی زخم های عمیق طبیعت زنانه در سطح شخصی، فرهنگی و معنوی. در هر فصل تجربیات شخصی و همچنین اسطوره ها یا افسانه ای برای توصیف مرحله ای از سفر بازگو می شود.

کتاب ژرفای زن بودن  نقشه ای از روند بهبودی زنانه را ارائه می دهد. نویسنده با صدای واضح و دلسوزانه ای می نویسد که از تجربیات خود به عنوان یک مادر، هنرمند و درمانگر و از خرد جمعی جامعه ی زنان در مسیر حرکت الهام می گیرد. این کتاب در مورد هر زنی صحبت می کند که آرزو دارد یک شخصیت زنانه و روحانی زنده داشته باشد، شخصی که به طور فعال درگیر جهان است و این اصل مردانه را به عنوان آینه ای از خود پذیرفته است.

مورداک در کتاب ژرفای زن بودن، پوشش داستان زندگی خود را به گواه توانمند سازی برای خودش و برای زنان دیگر تبدیل می کند و به این شیوه خوانندگان را راهنمایی می کند. او کتاب را با امید به پیوند واقعی، اتحادی حقیقی و فراتر از دوگانگی به پایان می رساند. کتاب حاضر که توسط یک درمانگر نوشته شده، به طور ویژه برای کتابخانه های عمومی و حوزوی توصیه می شود.

بخشی از متن کتاب

در کتاب ژرفای زن بودن می‌خوانیم: دختربچه‌ها خیلی زود یاد می‌گیرند که برای جلب تأیید و تحسین پدر، باید چه بازی‌هایی انجام دهند. آن‌ها ممکن است خود را باهوش، زیرک، محجوب و اغواگر نشان دهند. اولین مردی که دختر به او ابراز علاقه می‌کند پدر اوست. پاسخی که پدر به ابراز علاقۀ او می دهد برای رشد جنسی دختر بسیار حیاتی است.

گرما، بازیگوشی و عشق پدر برای رشد جنسی سالم دختر بسیار مهم است. در غیر این صورت اولین دلبستگی یعنی مادر، همچنان موضوع عشق اولیه و اصلی او باقی می ماند. از سوی دیگر سلطه جویی، تملک‌ طلبی و انتقاد پدر از دختر می تواند در آینده، رشد جنسی و علاقه دختر را به جنس مخالف مخدوش یا نابود سازد.

پدری که نقش طبیعی خود را به عنوان حامی جنسیت دختر جوان خود نادیده می‌گیرد، بیشتر به روحیه دختر آزار می‌رساند و به علت نیاز به سلطۀ مذکر، رشد جنسی عادی دختر را از طریق معاشرت با محارم متوقف می کند. چنین دختری باید بقیۀ عمر خود را صرف باز پس گیری جنسیت خود کند و این واقعیت را که به ‌عنوان زن از حقوقی برخوردار است درک نماید. (ص130 کتاب ژرفای زن بودن)

دختربچه‌های دیگر یاد می‌گیرند که وقتی دور و بر بابا هستند، استعداد خود را چندان بروز ندهند.  آن‌ها ممکن است مورد تمسخر، انتقاد، عدم تأیید و آزار جسمی قرار بگیرند. آنها یاد می‌گیرند که جلوی مردان خود را خیلی «با عرضه» آنها به سرعت یاد می‌گیرند که اجازه دهند بابا بازی یا شطرنج را ببرد یا در بسکتبال و تنیس برنده شود.

این دخترها آرزوهای خود را فراموش می کنند و تلاش می‌کنند که همواره رئیس شان (که زمانی پدر بوده) خیلی خوب به نظر بیاید. سرانجام آن‌ها نسبت به آن‌چه که در زندگی آن‌ها در رابطه با پدر اتفاق افتاده، احساس تلخی و انفعال می کنند و شکاک و عیب‌جو می شوند.

نقد کتاب ژرفای زن بودن

نویسنده در کتاب ژرفای زن بودن به این پرسش پاسخ می دهد که چرا زنان با وجود موفقیت‌های اجتماعی فراوان احساس رضایت نمی کنند؟ بسیاری از زن‌ها با به مرد شبیه شدن یا مورد علاقه واقع شدن مردان به دنبال قدرت و بزرگی هستند. زنان رابطه‌ای می خواهند که زنانه باشد.

زنی که همیشه قهرمان و موفق بوده نمی تواند نه بگوید و می‌خواهد برای همه هر کاری که می‌تواند انجام دهد و علایق و نیازهای خودشان را برای محبت و مهربانی نادیده می گیرند. مسئولیت حفظ حیات در زن باشد یا در مرد، یکی از نکات مثبت زنانگی است.  زنان برای این‌که بتوانند انسان‌های کامل و بزرگی باشند به تیزبینی، خرد و فکر زنانه احتیاج دارند.

زن قهرمان میت واند با دوست داشتن دنیا ک از دوست داشتن خود آغاز می شود دنیا را نورانی کند. زنان باید به کارهایی که باب میلشان و دلخواهشان نیست نه بگویند حتی اگر باعث از دست دادن تأیید و تحسینشان است. زنان قبل از به دست آوردن کمال باید استقلال و اقتدار پیدا کنند.

با خواندن کتاب ژرفای زن بودن یاد می گیریم که ابتدا زن باید دریابد چه چیزی در خدمت روح اوست، باید ناراحتی و انزجار را نسبت به مادر خود رها کند، ملامت و بت سازی پدر را کنار بگذارد و شهامت روبرویی با تاریکی را داشته باشند. باید با مرد درون خود رابطه مثبت داشته باشد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 4,663 بار

Maureen%20Murdock%20 %D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%A7%DA%A9

عنوان کتاب: ژرفای زن بودن

راهکارهای علمی جهت دستیابی به زنانگی گمشده

چرا زنان موفق با وجود موفقیت های اجتماعی فراوان احساس رضایت نمی کنند؟

کتابی در باب جستجوی زن برای کسب کمال

نویسنده: مورین مورداک

مترجم: سیمین موحد 

تعداد صفحات کتاب: 239 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

در هر فصل نویسنده، بخشی از وضعیت زنان در جامعه کمونیستی را نشان می‌دهد. گاهی اوقات سرگذشت یکی از این زنان را شرح می‌دهد و گاهی اوقات درباره تجربیات شخصی خودش صحبت می‌کند. اما همان‌طور...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1139
زن‌ها با توجه به شمار بیشتر آنها در جهان، خواستار دگرگونی‌اند. هرچه دختران و زنان آزادتر و آموزش یافته‌تر می‌شوند فرزندان کمتری می‌آورند؛ مردان مانع مسلم تنظیم خانواده هستند. حتی در ...
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 739

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *