تا این حد مهربان نباش

تا این حد مهربان نباش (nbookcity.com)

دانلود کتاب تا این حد مهربان نباش

کتاب تا این حد مهربان نباش بر تاثیرات “شخصیت مهربان” بر خویشتن و ارائه درک جدیدی از رفتارهای غالبا سازشکارانه افراد مهربان تمرکز دارد. آنانی که سعی دارند همواره جواب مثبت دهند… دائما خواسته‌ها و انتظارات خود را پنهان میکنند و طبعا دچار انزوا می‌شوند… خشمگین هستند اما می‌کوشند تا خود را آرام جلوه دهند و مسئولیت‌هایی را به خود تحمیل می‌کنند که اساسا در حد توانشان نیست. داک رابینسون، این الگوی رفتاری را به زیان ما و دیگران می‌داند و معتقد است که “شخصیت دائما مهربان” همواره دچار احساس شکست، ناتوانی و عدم اعتماد به نفس است.

چکیده کتاب

در کتاب تا این حد مهربان نباش ما با رفتارهایی روبرو هستیم که شخصیت مهربان از روی حسن نیت انجام می‌دهد اما همین رفتارهای نیک‌منشانه تاثیر معکوسی بر روابط شخصیت مهربان با دیگران برجای می‌گذارد. خطاهای رفتاری شخصیت مهربان در 9 سرفصل خلاصه شده و نویسنده می‌کوشد تا نشان دهد ما می‌توانیم به مدد اندکی تفکر و تلاش، این نوع رفتارها را ترک کنیم. نویسنده معتقدست که زنان و مردان به یک اندازه در معرض خطر “شخصیت دائما مهربان” قرار دارند اما هریک با شیوه و دیدگاه متفاوتی با تعاملات اجتماعی همگام می‌شوند. به باور داک رابینسون، فشارهای اجتماعی باعث شده تا زنان بیش از مردان ناگزیر به رفتار مهربانانه شوند.

بخشی از متن کتاب

گاه «شخصیت مهربان» قادر نیست درخواست های خود از دیگران را بر زبان آورد زیرا بیم دارد که او را «فرصت طلب» قلمداد کنند و به درخواست او پاسخ منفی دهند. از سوی دیگر اگر او خواسته های خود را بیان نکند، دیگران فرض را بر آن قرار می دهند که وی چنین درخواستی ندارد و طبعا در هر دو حالت، شخصیت مهربان به خواسته های خود نخواهد رسید!

در برخی حوزه های اجتماعی، امکانات چندانی برای ابراز خواسته ها وجود ندارد. شوربختانه ما غالبا در لحظه، متوجه آنچه که ما را از بیان خواسته هایمان باز می دارد نمی شویم. سکوت ما در این مواقع مانع از ابراز وجود و ایفای نقش موثر خواهد شد. حتی در این موارد نیز ما غالبا در نمی یابیم که چه اشتباهی مرتکب شده ایم. (معمولا هنگامی که فرصت از دست رفت، به خود می آئیم).

بخش دیگری از کتاب تا این حد مهربان نباش

از دوران طفولیت به ما آموخته اند که با برادران و خواهران خود سازگار باشیم. دوستان زیادی به دور خود گرد آوریم. خوب و مورد پسند جامعه رفتار کنیم. والدين ما غالبا ما را برای بد طعم” بودن یا عطوفت افراطی پرورش نداده اند اما از ما خواسته اند تا دائما از رنجاندن دیگران پرهیز کنیم و به یاری دیگران بشتابیم. قبل از هر چیز باید دانست که عطوف، رفتاری کاملا اشتباه نیست. چه آنکه ما طبیعتا نسبت به افراد خانواده خود حساس هستیم و از نگاه روان شناسان، کمک به دیگران باعث سلامت و سعادت روانی شخص می شود.

از سوی دیگر، عطوفت و مهربانی ما را از انتقاد ها، تنگناها و مخالفت های دیگران نجات می دهد. بعلاوه اینکه مراعات حال دیگران سبب می شود تا جامعه ای انسانی تر و جهانی متمدن تر و پرنشاط تر بنا کنیم. مشکل عطوفت افراطی است که نتایج منفی به بار آورده و مسئولیت شخص را بیش از حد انتظار افزایش میدهد. دو خطای اول و دوم یعنی “عطوفت افراطی” و “كمال گرائی افراطی” ما را تحت فشار قرار میدهد و باعث فروپاشی شخص میگردد. این دو صفت، گران بار ترین خطاهای شخصیت مهربان محسوب میشود و نیاز روانی ما به این دو صفت باعث میشود تا ۷ خطای دیگر را نیز مرتکب شویم. بنابر این اگر بتوانیم این دو خصیصه را کنترل کنیم، انرژی فراوانی برای رویارویی با ۷ خطای بعدی خواهیم…

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. بی حد و مرز
  2. رابینسون کروزوئه
  3. شرمنده نباش دختر
  4. عظمت خدای مهربان،راز خوشبختی و قدرت
  5. از فرش خاکی تا عرش خوشبختی ابدی

تعداد بازدید: 1,832 بار

%D8%AA%D8%A7%20%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%AD%D8%AF%20%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%B4%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: تا این حد مهربان نباش

شخصیت مهربان از منظر رواشناسی

نویسنده: داک رابینسون

مترجم: فرید یاسمین

تعداد صفحات کتاب: 65 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

هنگامی که یک باور خاص و مخرب را در خود شناسایی می‌کنیم، قادر خواهیم بود ذهن خود را از آن جدا و از خارج آن را مشاهده کنیم و بدین ترتیب می‌توانیم راه بازگشت به خودمان را بیابیم. بسیاری از عقاید ما در بخش عمده‌ای...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 446
هر داستان در این کتاب گره افکنی و گره گشایی خاص خود را دارد. طنزی تلخ، در لابه‌ لای داستان شما را از ابتدا تا انتها همراهی می‌کند. عنوان کتاب دله دزد نیز برگرفته از عنوان یکی از داستان‌ های همین مجموعه است.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *