فکرت را متوقف کن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
فکرت را متوقف کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب فکرت را متوقف کن

قسمتی از مکالماتی که در کتاب فکرت را متوقف کن آورده شده است، ساخته ذهن و بخش دیگر آن، قسمتی از دیالوگ‌های واقعی چانا میسن با مراجعانش است.

چانا میسون متولد بوگوتا در کلمبیاست. او به عنوان یکی از شخصیت های معروف و معتبر در زمینه کوچینگ و راهبری شناخته شده است و کتاب حاضر یکی از تالیفات مهم اوست. در این کتاب شما با عوامل پریشانی ذهن و فکر آشنا خواهید شد و در ادامه خواهید فهمید چگونه باورهای مان ، واکنش ها و رفتار ما را کنترل می کند و یاد می گیرید با روشهایی بر تفکرات منفی خود غلبه کنید.

خلاصه کتاب

نویسنده در کتاب فکرت را متوقف کن (عنوان فرعی: همین جا وایستا) سعی کرده به صورت پرسش و پاسخ خود با شخصیت های واقعی یا ذهنی، مطالب و آموخته های خود را ارائه دهد. همین موضوع مطالعه و درک مفاهیم آن را بسیار شیرین کرده است. در اغلب اوقات، آنچه ما را از شکل طبیعی خود دور نگه می‌دارد، یک فکر یا عقیده است. با روش پرس‌وجو، ازطریق روند پرسش‌های جست‌وجوگر حقیقت، می توانیم بر مشکل تمرکز کنیم و باوری که مانعی بر سر راه ما ایجاد کرده و آلام و دردهای فراوانی برایمان به ارمغان آورده است را کشف کنیم.

هنگامی که یک باور خاص و مخرب را در خود شناسایی می‌کنیم، قادر خواهیم بود ذهن خود را از آن جدا و از خارج آن را مشاهده کنیم و بدین ترتیب می‌توانیم راه بازگشت به خودمان را بیابیم. بسیاری از عقاید ما در بخش عمده‌ای از ذهن ناخودآگاهمان زندگی می‌کنند. تمرکز روش پرسش‌ و پاسخ بر این است که نور را تا جایی که ممکن است به آن‌ سویی بتابانیم که درستی جایگاه این باورها را مشخص نماید و به‌ این‌ ترتیب باورهایی را انتخاب کنیم که شادابی بیشتری به ما ببخشد. 

چانا میسن در کتاب فکرت را متوقف کن، ابزارهایی به شما معرفی می کند که می تواند این نور را تقویت کند و شما می توانید از این ابزارها برای راحت‌تر کردن کارتان استفاده کنید؛ بنابراین به تنها چیزی که نیاز خواهید داشت، یک دفترچهٔ یادداشت است که بتوانید سؤالاتی که شما را به واقعیت راهنمایی می کنند را همراه با یکی از دوستان خود یا حتی مشاورتان بررسی کنید.

بخشی از متن کتاب

یکی از چیزهایی که من در مورد روش پرس‌وجو دوست دارم، این است که کمک می کند تا به‌راحتی بتوانیم حقیقت را از داستان‌های ساختگی، شادی را از درد، و تجربه‌های خاصمان از یک چیز را از واقعیت عینی جدا کنیم. زمانی ما این تفاوت را بیشتر تجربه می‌کنیم که در برابر واکنش‌هایمان برای باور یک فکر یا زندگی بدون آن قرار می گیریم. وقتی می پرسیم: «زمانی که این باور در ذهن شماست، چگونه واکنش نشان می‌دهید؟» شما می‌توانید رنجی که یک اعتقاد در زندگی‌تان ایجاد می‌کند را بچشید.

سؤالات دیگر حتی می‌توانند به لایه‌های عمیق‌تری از واکنش‌های شما دست یابند. مانند میزی از انواع خوراکی‌ها در یک مهمانی، بوفۀ تجربه نیز مجموعه‌ای از سؤالات را مطرح می‌کند که طعم‌های منحصربه‌فرد یک باور مشخص را روشن می‌کنند. شما بسیاری از این سؤالات را در گفت‌وگوی زیر تجربه خواهید کرد.

تانی نسبت به هم‌ اتاقی‌اش در دانشکده احساس ناراحتی شدیدی می‌کرد. البته سال‌ها از آن دوران می‌گذشت، اما عصبانیت تانی تنها کمی کاهش یافته بود. دقیقاً مشخص نبود که او چرا عصبانی است؛ بنابراین من از او خواستم به صحبت بی هدف بپردازد.

نقد کتاب فکرت را متوقف کن

نویسنده در بخش اول این کتاب، بانک اندیشه، به ابزارهایی خواهد پرداخت که باعث پریشانی افکار ما می شوند. در بخش دوم، کلمات آزارنده، او نور را به الگوهای گفتاری می تاباند که ما را به‌ سمت کوچه‌ پس‌ کوچه‌های تاریک ذهن ناخودآگاهمان می کشانند. بخش سوم کتاب فکرت را متوقف کن، واکنش انقباضی، کمک می کند تا دریابیم ما چگونه بر اساس باورهایمان واکنش نشان می دهیم و چگونه این واکنش‌ها حتی می توانند منجر به باورهای مخرب‌تر از پیش شوند.

در بخش چهارم، یک عینک تازه، بررسی می کند که چگونه اعتقادات محدودکنندهٔ ما، درس‌ هایی را که می توانیم بیاموزیم تا به ما کمک کنند، از دیدمان پنهان می کند و به ما اجازه نمی دهد که انسان‌های بهتر و موفق‌تری باشیم. اگر می‌خواهید از شر افکار منفی و مخرب خود خلاص شوید، این کتاب را بخوانید.

تعداد بازدید: 446 بار

Chana%20Mason%20%20 %DA%86%D8%A7%D9%86%D8%A7%20%D9%85%DB%8C%D8%B3%D9%86

عنوان کتاب: فکرت را متوقف کن

همین جا وایستا

نویسنده: چانا میسن

مترجم: فریبا جعفری نمینی

تعداد صفحات کتاب: 164 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 10.2 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

یکی از شبهات و ابهامات درباره فرزندآوری فهم نادرست از نقش و جایگاه ویژه زنان است. بیش از دو دهه است که جریان های غیردینی خارج و داخل کشور با حرکتی خزنده و تدریجی سعی کرده اند در نگرش به زن و جایگاه...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 675
گام های طلایی موفقیت برگرفته ازکتاب عادت‌های میلیون دلاری اثر برایان تریسی است.چرا بعضی‌ها مثبت و سازنده می‌اندیشند و افکار موفق گرا دارند و حال آنکه بعضی دیگر منفی می‌اندیشند و افکار بدبینانه دارند که ناگزیر به شکست و ناکامی منتهی می‌گردد؟
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 2228

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *