عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید (nbookcity.com)

دانلود کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید

آلبرت الیس در کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید نه تنها به شما یاد می دهد که چطور می توانید سرنوشت خودتان را از لحاظ هیجانی زیر سلطه بگیرید و قدرتمندانه عمل کنید تا خودتان را درباره ی هیچ موضوعی نگران و درمانده نکنید، بلکه همچنین توضیح می دهد که چه کاری می توانید انجام دهید تا از توان بالقوه تان برای تسلط بر خودتان استفاده کنید.

این کتاب دامنه‌ی وسیعی از روش‌های درمان عقلانی ـ هیجانی را برای رویارویی با احساسات شدیدی مثل اضطراب، افسردگی، خصومت، تحقیرِ خود و دلسوزی به حال خود، در بر می‌گیرد. درمان عقلانی ـ هیجانی بیشتر از هر مکتب درمانی دیگری التقاطی و چند وجهی است. همچنین، انتخابی است و تلاش می‌کند الگوهای آسیب‌زا و ناکارآمد روان‌درمانی را برطرف کند.

کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید پیام عجیبی دارد. این کتاب می‌ گوید همه‌ی بدبختی‌ها و آشفتگی‌های هیجانی جدی انسان به‌ طور کامل غیرضروری است و نیازی نیست بگوییم غیراخلاقی هم هست. شما و رفتار غیراخلاقی؟ وقتی خودتان را به‌ شدت مضطرب یا افسرده ‌کنید، به‌ وضوح بر ضد خودتان عمل می‌کنید و نسبت به خودتان ظالم و نامنصف هستید.

خلاصه کتاب

۱۴ بینش کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید نوشته دکتر آلبرت الیس است که اهداف زیر را دنبال می‌کند: این کتاب شما را تشویق می‌کند که وقتی مشکلی در زندگی‌تان به‌وجود می‌آید، احساسات شدیدتان را ابراز کنید. اما مطالب آن به‌روشنی بین احساساتی مناسب و مفید مثل نگرانی و ناراحتی، و احساساتی نامناسب و مخرب مثل وحشت، افسردگی، خشم و دلسوزی برای خود، فرق می‌گذارد. – این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور با موقعیت‌های دشوار زندگی کنار بیایید و چطور وقتی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، احساس بهتری داشته باشید.

اما بهتر از همه، این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید وقتی بی‌جهت خودتان را «روان‌رنجور» می‌کنید و به ستوه می‌آورید، بهبود یابید و احساس بهتری داشته باشید. – این کتاب نه‌تنها به شما آموزش می‌دهد که چطور می‌توانید سرنوشت خودتان را از لحاظ هیجانی زیر سلطه بگیرید و قدرتمندانه عمل کنید تا خودتان را دربارهٔ هیچ موضوعی (بله هیچ موضوعی) آشفته و درمانده نکنید، بلکه همچنین توضیح می‌دهد که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا از توان بالقوه‌تان برای تسلط بر خودتان استفاده کنید. – این کتاب در مسیر افکار علمی، خرد و واقعیت باقی می‌ماند و سعی در ارتقای این افکار دارد.

همچنین به‌ شدت از آنچه بیشتر کتاب‌های خودیاری امروزی مطرح می‌کنند و حاوی حجم زیادی از تصوف و مسایل غیرعملی هستند، اجتناب می‌کند. کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید به شما کمک می‌ کند به جای نگرش «تفکر مثبت» خوش‌بینانه که تنها باعث می‌شود به‌طور موقت با دشواری‌هایی کنار بیایید که اغلب در بلندمدت شما را تضعیف می‌کنند، تغییر فلسفی عمیق و دیدگاه جدیدی به‌دست آورید.

بخشی از متن کتاب

در بیشتر درمان ها، از جمله رفتار درمانی، سعی بر آن است که نشانه های روان رنجوری اشخاص برطرف شود: هراس های بی جهت، وسواس های فکری و عملی، و اعتیادهای شان. در برخی درمان ها، مانند تحلیل وجودی و روانکاوی، سعی می کنند به درک «عمیق تری» از مشکل برسند و به مراجعان کمک می کنند فلسفه ی خودشان را تغییر دهند و از این رو، مانع از آن می شوند که آنان در آینده نشانه های جدیدی خلق کنند. با این حال، درمان عقلانی هیجانی از این فراتر می رود و در پی خلق فلسفه ای جدید و عمیق و از بین بردن نشانه ها است. درمان عقلانی هیجانی همچنین به دیگران کمک می کند درباره ی مشکلات روان رنجورانه شان مضطرب و افسرده نشوند.

همان طور که پیش تر اشاره کردم، شواهد زیادی از این دیدگاه درمان عقلانی هیجانی که تفکر نادرست به مشکلات هیجانی منجر می شود، حمایت می کند. اما طبیعت روان رنجوری نیز از این دیدگاه حمایت می کند. همان طور که در کتاب های «منطق و هیجان در روان شناسی» و «مسیری جدید به سوی زندگی عاقلانه» اشاره کردم، ما ممکن است موش ها و خوکچه های هندی را در آزمایشگاه های روان شناسی «روان رنجور» کنیم، اما به نظر می رسد که آن ها نمی دانند اختلال دارند. آن ها رفتار دیوانه وارشان را نمی بینند، یا درباره ی آن فکر نمی کنند، یا از خودشان برای رنج بردن از آن متنفر نمی شوند.

ولی ما انسان ها اغلب این کارها را می کنیم. مردم پیوسته می بینند که مضطرب هستند، می دانند که نگرانی بی فایده است، میزان بد بودن آن را می سنجند، مسئولیت ایجاد آن را می پذیرند، و از خودشان برای ایجاد چنین احساسی «ضعیف» یا «احمقانه» انتقاد می کنند. سپس گرایش دارند خودشان را بابت اضطراب شان مضطرب کنند، بابت افسردگی شان افسرده شوند، برای اعتیادشان احساس گناه کنند، و برای روان رنجوری شان به حال خود تأسف بخورند.

نقد کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید

احساسات ظریف، رمانتیک و خلاقانه‌ی ما از افکار و فلسفه‌های پیچیده‌ای ریشه می گیرند. همان طور که اپیکتتوس و مارکو اورلیوس، فیلسوفان رواقی باستان اشاره کرده‌اند، ما انسان‌ها بیشتر اوقات همان طور که فکر می‌کنیم احساس هم می‌کنیم. نه به طور کامل، بلکه به‌ طور عمده.

در کتاب عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید می آموزید که چطور:با سلطه بایدها مقابله کنید. گذشته هولناکتان را فراموش کنید. با اقدام بر ضد افکارتان،آن ها را تغییر دهید.باورها و رفتارهایتان را متحول کنید. احساس اضطراب،ناامیدی و خصومت را در خودتان از بین ببرید و هرگز دوباره احساس درماندگی و آشفتگی نکنید.

تعداد بازدید: 1,756 بار

Albert%20Ellis%20 %D8%A2%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3 1

عنوان کتاب: عاقلانه فکر کنید راحت تر زندگی کنید

نویسنده: آلبرت الیس

مترجم: شمس الدین حسینی و الهام آرام نیا

تعداد صفحات کتاب: 282 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

روایتگر زندگی ماری کوری است. ماری در 7 نوامبر 1867 در ورشو لهستان به دنیا آمد و در 4 جولای 1934 در سن 66 سالگی در فرانسه درگذشت. او واژه رادیواکتیو را برای توصیف انرژی منتشر شده از پولونیوم و رادیوم ابداع کرد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 286
نظرات درباره این کتاب متفاوت‌اند و بسیاری نگاه کتاب به طلاق را براساس نظریات و یا روانشناسی نمی‌دانند و عقیده دارند همگی نظر شخصی نویسنده است. نازی صفوی گفته است: «دالان بهشت را به اصرار یکی از دوستانم به چاپ رساندم...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 870

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *