پایان راه

پایان راه (nbookcity.com)

دانلود کتاب پایان راه

دکتر الیزابت کوبلر راس به سال ۱۹۹۵ به دلیل سکته مغزی زمینگیر شده است و کتابی به نام پایان راه نوشت. 

وی در این کتاب که در اصل زندگینامه اوست، به پژوهشهای خود پیرامون مرگ و مردن می پردازد. از آثار دیگر وی می توان از پرسش و پاسخ پیرامون مرگ و مردن، زیستن با مرگ و مردنه، پیرامون کودکان و مرگ، مرگ: آخرین مرحله رشد، و ایدز: واپسین چالش نام برد.

کتاب حاضر – پیرامون مرگ و مردن – یکی از مشهورترین بررسی های آسیب شناختی عصر ما و یکی از آثار کلاسیک در این حوزه اندیشه بشری است.

سخن نویسنده

وقتی از من پرسیدند حاضرم کتابی پیرامون مرگ و مردن بنویسم، این چالش را مشتاقانه پذیرفتم. اما وقتی نشستم و شروع به کار کردم تازه فهمیدم دچار چه مخمصه ای شده ام. پرسشهای زیادی مطرح بود: از کجا باید شروع کنم، چه مطالبی را عنوان کنم؟

کدام مطالب را باید به آدمهای ناشناسی بگویم که می خواهند کتاب پایان راه را بخوانند، و چه مطالبی را باید با بیمارانی در میان بگذارم که در دوران مردن به سر می برند؛ چه بسیار چیزهایی است که بدون واژگان ابراز می شوند، چیزهایی که باید حس کرد، باید تجربه کرد، باید دید…

چیزهایی که به قالب کلام در نمی گنجد. اینها را چه کنم. من این دو سال و نیم گذشته را با بیماران محتضر کار کرده ام، و کتاب پایان راه ماحصل پژوهشی است که به صورت یک آزمایش شروع شد، و به صورت تجربه ای با اهمیت و آموزنده برای شرکت کنندگان این پژوهش خاتمه یافت.

بخشی از متن کتاب

همیشه وقتی به بیمارانی گوش می دهیم که بیماری پایانی دارند، چیزی سخت انسان را متأثر می کند و آن اینکه پذیرنده ترین و واقع بین ترین بیماران هم روزنه ای برای امید باز گذاشته اند، امکان اینکه راه درمان قطعی وجود داشته باشد، یا داروی تازهای کشف شود، یا همان گونه که آقای جی می‌گوید:

«پروژه های تحقیقاتی در آخرین لحظه به نتیجه برسند» (مصاحبه با آقای جی که در همین فصل آمده است. با همین بارقه امید است که بیمار می تواند روزها، هفته ها و یا ماهها درد و رنج را تحمل کند.) احساس اینکه اینها بی معنا نیست، در نهایت به نتیجه خواهد رسید، به شرط آنکه بتوانند کمی بیشتر تحمل داشته باشند. 

این امید است که گهگاه دزدانه سر می کشد، امید به اینکه اینها همه خوابی هولناک است و نه عالم واقع، امید به اینکه روزی از این کابوس بیدار میشوند و به آنها گفته میشود دکترها می خواهند داروی تازه ای را امتحان کنند که نویدبخش می آید…

و می خواهند این دارو را روی آنها امتحان کنند، و ممکن است آنها را که بیماران خاص و برگزیده ای هستند انتخاب کنند، یعنی درست همان چیزی که نخستین بیمار پیوند قلب قاعدتا احساس می کرده است، احساس اینکه…

نقد کتاب پایان راه

کتاب پایان راه پیرامون مرگ و مردن یکی از مشهورترین بررسی‌های آسیب‌ شناختی عصر ما و یکی از آثار کلاسیک در این حوزه‌ی اندیشه‌ی بشری است.

لازم به ذکر است که الیزابت کوبلر راس در این کتاب که در اصل زندگی‌ نامه اوست، به پژوهش‌های خود پیرامون مرگ و مردن می‌ پردازد.

کتاب پایان راه

عنوان کتاب: پایان راه

(همدلی با بیماران رو به مرگ – پیرامون مرگ و مردن)

آنچه پزشکان، پرستاران و خانواده ها از بیماران رو به مرگ می آموزند

جزو کتاب های پرفروش روانشناسی و پزشکی در آمریکا

نویسنده: الیزابت کوبلر راس

مترجم: علی اصغر بهرامی

تعداد صفحات: 277 صفحه

حجم فایل: 18.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

بسیاری از روانشناسان معتقدند که بحث، نشانه ای از یک رابطه سالم است و بحث های سالم نشان می دهد که شما مایل به حل کردن مشکلات خود هستید و برای متوقف شدن آن بحث می کنید . کتاب چرا زن و شوهرها اختلاف دارند؟ اثری از جان گری، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی کتاب...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 464
کتاب تولید محتوا به شما توضیح میدهد که چگونه تولید محتوا کنید و چگونه محتوایی را بنویسید که علاوه بر جذب افراد جدید در وب سایت شما؛ بتوانید سئو و رتبه خوبی را در گوگل نیز به دست بیاورید .
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 697

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *