مرگ آخرین مرحله رشد

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
مرگ آخرین مرحله رشد (nbookcity.com)

دانلود کتاب مرگ آخرین مرحله رشد

کتاب مرگ آخرین مرحله رشد اثری از الیزابت کوبلر راس است.

الیزابت کوبلر راس در سال ۱۹۹۵ میلادی دچار چند سکتهٔ مغزی مکرر شد که منجر به فلج نیمهٔ چپ بدن گردید و مجبور شد به روی صندلی چرخدار برود. وی از اینکه تا حدودی زمین‌گیر شده بود، ناخرسند بود و آرزو می‌کرد خودش بتواند دربارهٔ زمان مرگش تصمیم بگیرد.

او در سال ۲۰۰۲ میلادی در مصاحبه با روزنامهٔ «آریزونا ریپابلیک» اظهار داشت که آمادهٔ مرگ است. سرانجام در سال ۲۰۰۴ میلادی، الیزابت کوبلر-راس در یک خانهٔ سالمندان در سکاتسدیل، آریزونا درگذشت و در گورستان «پارادایس مموریال گاردنز» به خاک سپرده شد.

ترس از مرگ

بیشتر آنانی که از مرگ می ترسند، نه از این سرنوشت محتوم و مختوم یا قطعی ترین واقعیت زندگی، بلکه از نیستی بیم دارند. حال آنکه مرگ، نیستی، نیست.  از آنجا که شرط لازم برای تحقق نیستی همانا ” بود” و هستی است، برای کودکی که به دنیا نیامده نیستی معنایی ندارد.

پس تا هستی هست، نیستی معنا دارد. چنانچه در “بودِ” سلامتی، ” نبودِ” آن (ناسلامتی) معنا دارد، آدمیان به عادت، تولد یا تحقق ملموس زندگی را با آغاز یکی می پندارند، آغاز رویش، بلوغ، آگاهی، همبستگی، موقعیت: موفقیت، کهولت، آرامش و دیگر آغازها!

خلاصه کتاب

الیزابت کوبلر راس در کتاب مرگ آخرین مرحله رشد با گردآوردن دیدگاه‌های مختلف درباره مرگ کوشیده است تعریفی از مرگ و زندگی به دست دهد. برای این منظور، تجربه‌های شخصی خود را درباره واقعیت مرگ و مردن دیگران، در کنار اندیشه‌های عالمان ادیان مختلف قرار داه.

نویسنده به نظریات افراد مختلف در این باب اشاره می‌کند که از آن جمله عبارت‌اند از: پزشکان، پرستاران، مدیران برگزار کننده مراسم ترحیم، جامعه شناسان، دیدگاه‌های مردم سایر فرهنگ‌ها درباره مردن و مرگ، سخنان بیماران لاعلاج، و کسانی که عزیزی از دست داده‌اند.

موضوعات کتاب:

  • سیری در واقعیت مرگ و رشد
  • چرا مردن این قدر سخت است
  • مرگ از منظر دیگران
  • مردن، آسان ولی زندگی کردن، سخت است
  • مرگ و رشد: شرکای ناجور
  • مرگ: آخرین مرحله رشد

کتاب های پیشنهادی

کتاب مرگ آخرین مرحله رشد

عنوان کتاب: مرگ آخرین مرحله رشد

نویسنده: الیزابت کوبلر راس

مترجم: پروین قائمی

تعداد صفحات کتاب: 212 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

ست گادین به شما می‌‎آموزد که چگونه از حالت انفعال خارج و به رهبری مشتاق تبدیل شوید. اگر فرصت‎‌‌های پیش رویتان را برای رهبری نادیده بگیرید، به‌تدریج فقط برای حفظ وضع موجود تلاش خواهید کرد و به‌هیچ‌وجه حاضر به تغییر نخواهید بود.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 552
زندگی آموزگار و دوست خوبی است. اوضاع دائما در حال تغییر است، ای کاش فقط بتوانیم بفهمیم. هیچ چیز آن طور که ما دوست داریم در موردش خیال پردازی کنیم، پیش نمی رود. تأکید نداشتن بر چیزی و در میانه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 775

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *